اقتصادی

۲ هزار میلیارد تومان برای سدهای ژاوه و آزاد هزینه شد

دیباروز / کردستان مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و انرژی ایران گفت: تاکنون 2 هزار میلیارد تومان برای پروژه های سد زاوه و آزاد هزینه شده اما بهره وری و پیشرفت لازم حاصل نشده است که باید با تلاش دستگاه های ذیربط به زودی محقق شود.

امروز چهارشنبه 5 آذر ، حسن رضوی در جلسه بررسی مشکلات پروژه سد زافه و تصفیه خانه سنندج گفت: بحث در مورد آبگیری از سد زافه مشکلی ندارد و ما از کمیته سدها در وزارت نیرو مجوز دریافت کرده ایم.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب سنندج 45 درصد فاضلاب این شهر را تحت پوشش و تصفیه قرار می دهد ، افزود: 55 درصد مشکل آلودگی باقی مانده در رودخانه های گشلاگ و گافرود باید حل شود و این نیاز به همکاری و حرکت جهادی برای شرکت های آب ، فاضلاب و آب منطقه ای دارد. .

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و انرژی ایران یادآور شد: در ابتدای پروژه سد زاوه (10 سال پیش) میزان آلودگی رودخانه جفرود کمتر از سه درصد بود اما اکنون این تعداد به 34 درصد رسیده است که نشان می دهد کاری انجام نشده است. کارهای ویژه در این زمینه. این بحث زیست محیطی باید حل شود.

رضوی با بیان اینکه آب فاضلاب 80 روستا به رودخانه های قشلاگ و جعفرود وارد می شود ، اضافه کرد: در دو یا سه سال گذشته اعتبارات خوبی به پروژه های آب در استان اختصاص داده شده است و باید از فرصت ها به خوبی استفاده شود تا پروژه ها در مدت زمان کوتاهی مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی همچنین به پروژه سد آزاد اشاره کرد و گفت: عملیات احداث تونل (11 کیلومتری) این سد برای انتقال آب به سد قوشام امسال به اتمام می رسد و انتخاب پیمانکار برای ادامه پروژه نیز در دستور کار است ، ضمن اینکه 500 میلیارد برای تکمیل پروژه سد آزاد است. موجودی دلار آمریکا لازم است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و انرژی ایران با بیان اینکه آمادگی کامل برای تأمین آب دشت های Corveh و De Gaulle داریم اظهار داشت: از طریق خط 87 کیلومتری آب از سد آزاد به سد قوشام و دشت های Corveh و DeGolan منتقل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا