۹۵ درصد تولید پوشاک در اختیار صنوف

۹۵ درصد تولید پوشاک در اختیار صنوف

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به سهم 95 درصدی اتحادیه ها و 5 درصدی صنایع در تولید پوشاک گفت: که سهم کمی در تولید پوشاک دارد، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی در نشست بررسی بازتاب اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک طراحی، مد، پوشاک، چرم و صنایع وابسته گفت: تهران مدکس: «اتحادیه‌های تولیدی» و «۹۵ درصد تولید پوشاک در اتحادیه‌های پوشاک و ۵ درصد سهام در صنایع» طی جلساتی با مدیران اقتصادی کشور و کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا. همواره بر آسیب های صنعت پوشاک با شیوع کرونا تاکید می کنیم. شیوع کرونا بیشترین تاثیر را در مصرف پوشاک در جهان داشته است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این، ما مشکلات خاص کشورمان از جمله تحریم ها و کمبود مواد اولیه را داریم.

وی گفت: واحدهای تولیدی پوشاک با کمترین هزینه برای دولت، با کمترین تبلیغات و کیفیت بالا فعالیت می کنند، اما گاهی تسهیلاتی به واحدهای صنعتی که سهم کمی در تولید پوشاک دارند، ارائه می شود. این یکی از انتقادات ما به دولت و مجلس است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره الزامات اجرایی پیش رو در کارگاه های تولیدی نیز گفت: ایران یکی از کشورهایی است که کمتر به موضوع علائم تجاری توجه کرده است. سندیکای پوشاک و فعالان این حوزه برای تشخیص بیماری و ارائه راهکار. همانطور که همه ما می دانیم برخی از کشورها تمایل به استفاده از نیروی انسانی ارزان و تولید با کیفیت دارند که این امر مستلزم تحقیقات بیشتر محصولات ما در این زمینه است.

فعالیت 57404 محصول اتحادیه در زمینه پوشاک

محمدباقر مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: بر اساس آمار 230 هزار و 315 واحد تولیدی و توزیعی مجاز به فعالیت در حوزه پوشاک داریم که از این تعداد 57 هزار و 404 واحد تولیدی و 172 هزار و 911 واحد توزیعی هستند. همچنین لازم به ذکر است که تنها صنعتی که حدود 95 درصد از تولید را به خود اختصاص می دهد، پوشاک است. واضح است که 100 درصد توزیع پوشاک در بخش صنفی صورت می گیرد.

وی افزود: به دلیل وجود این گروه بزرگ و تخصصی، فعالان حوزه پوشاک از جمله گروه‌هایی بودند که بیشترین آسیب را در دوران شیوع کرونا داشتند و از ۱۴ گروه اصلی درگیر کرونا بودند. با وجود این، آنها از حمایت دولت برخوردار نشدند. به منظور کسب نتایج بهتر از برگزاری نمایشگاه مدکس تهران و این نشست، فرم های نظرسنجی را توسط شرکت کنندگان تکمیل و با بررسی آنها، گزارشی از خواسته های خاص صنعت پوشاک تهیه و به اقتصاد ارائه خواهیم کرد. کمیسیون مجلس و وزارت صمت.

صادرات پوشاک به ارزش 149 میلیون دلار در سال گذشته

ابوالقاسم شیرازی، رئیس فدراسیون پوشاک تهران به عنوان میزبان گفت: حدود 95 درصد تولید پوشاک در بنگاه‌های کوچک و متوسط ​​دارای مجوز از اتحادیه‌ها انجام می‌شود و تنها 5 درصد تولید در بخش صنعتی است. از نمایشگاه MADACS با وجود این تبعیض و بی عدالتی، تسهیلات 5 درصدی بانکی اعطا شده است. بنابراین انتظار داریم مجلس این تبعیض را ممنوع کند. اما تامین تسهیلات نیاز اصلی ما نیست و بزرگترین نیاز ما تامین مواد اولیه است.

وی افزود: در نمایشگاه مدکس تهران حدود 100 محصول شرکت کردند که نشان از سطح کیفی تولیدات ملی داشت. همین کیفیت باعث شد سال گذشته 149 میلیون دلار پوشاک بدون حمایت دولت صادر شود که البته به ریال بوده است. یعنی از کشورهای همسایه به ایران آمدند و از شرکت ها خرید کردند. این صادرات با روال قانونی مطابقت نداشت. اما با وجود عرضه پارچه ها و مواد اولیه گران قیمت توسط تولیدکنندگان ایرانی، هزینه آن همچنان برای کشورهای همسایه مناسب بود.

به گفته این مقام صنفی، دو کشور همسایه از فعالان اتحادیه پوشاک ایرانی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی در این کشورها دعوت کرده اند و انتظار داریم مجلس و دولت از آنها در تحقق این امر حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، فعالان صنعت پوشاک در این نشست به بررسی موضوعاتی چون «تامین مواد اولیه مرغوب و تسریع در ترخیص مواد مربوط به پوشاک»، «ضرورت ارتباط طراحان و تولیدکنندگان»، «تامین شرایط حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی» پرداختند. »، «آموزش نیروی کار» و… تاییدیه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا