آیا می‌دانید هرگونه سوء استفاده انجام شده از سوی مصرف کننده قبلی، بر عهده مصرف کننده فعلی سیم کارت است؟ در نتیجه عدم انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل ممکن است عواقب بسیار بدی را برای افراد در پی داشته باشد. اگر سیمکارتی دارید که به نامتان نیست همین حالا با کمک این متن انتقال مالیت دهید تا با مشکل روبه رو نشوید. ما در این متن نحوه سند زدن سیم‌ کارت ایرانسل را آموزش داده‌ایم. همچنین بنام زدن سیم کارت ایرانسل و تغییر نام سیم کارت ایرانسل را بررسی کردیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

The rules related to the transfer of the ownership document of Irancell that you must know!

به نام زدن سیم کارت ایرانسل

بعضی از امور مربوط به سیم کارت‌های ایرانسل مثل دریافت ریز مکالمات و … زمانی قابل انجام هستند که سیم کارت به نام خود فرد باشد. این مورد بخش کوچکی از دلایل زدن سیم کارت به نام خود است. بسیاری از امور دیگر مانند ثبت نام بورس، ایران خودرو، سایپا ،بانک و… تنها در صورتی امکان پذیر است که سیمکارت به نام خودتان باشد. بنابراین  انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل را جدی بگیرید.

در ادامه نحوه به نام زدن سیمکارت ایرانسل را آموزش داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: بیشتر بدانید:  آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید واردشوید و یا را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟

راهنمای انتقال مالکیت سیمکارت ایرانسل

برای تغییر مالکیت سیمکارت ایرانسل باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به یکی از دفاتر فروش و خدمات ایرانسل و یا نمایندگان فروش ایرانسل مراجعه نمایید.
  2. سپس درخواست خود را مبنی بر تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل به اپراتور ارائه دهید.
  3. مدارک مورد نیاز را تحویل دهید.
  4. هزینه مربوط به تغییر مالکیت سیم کارت های ایرانسل را پرداخت نمایید.
  5. پس از انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت، رمز انتقال سیم کارت لرایتان ارسال خواهد شد. رمز را به اپراتور دفاتر خدمات ایرانسل ارائه دهید.
  6. در نهایت سیم کارت به نام فرد خریدار زده خواهد شد و پیامکی مبنی بر انتقال مالکیت سیم کارت برای افراد ارسال می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل

  •  ارائه پوکه سیم کارت ایرانسل و یا سند سیم کارت های ایرانسل مالک فعلی
  •  ارائه کارت شناسایی معتبر (کارت ملی) مالک فعلی
  •  به همراه داشتن خود سیم کارت در یک گوشی همراه روشن مالک فعلی
  •  ارائه مدرک شناسایی معتبر (کارت ملی) خریدار
  •  ارائه آدرس کامل پستی خریدار
  •  ارائه کد پستی ۱۰ رقمی محل سکونت خریدار

بیشتر بخوانید:

چند نکته درباره سند زدن سیم کارت ایرانسل

اگر مالک فعلی سیم کارت برای انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل، نمی‌توانست حضور داشته باشد؛ به جای حضور مالک، وکالت نامه و یا وکیل قانونی وی می‌تواند حضور پیدا کند.

اگر شخص حقوقی هستید و قصد تغییر مالکیت سیم کارت خود را دارید، باید برای ارائه مدارک شناسایی معتبر یکی از مدارک: سند ثبت شرکت، مجوز تجاری شرکت، اظهارنامه مالیاتی شرکت، آگهی روزنامه رسمی با مضمون ثبت شرکت را ارائه دهید.

اتباع خارجی به جای کارت ملی، گذرنامه را باید ارائه دهند.

اگر سیم کارت ایرانسل به نام فردی باشد که در حال حاضر فوت شده است، خریدار سیم کارت باید یک وکالت نامه قانونی از وراث فرد متوفی تهیه کند و سپس اقدام به تغییر مالکیت سیم کارت خود نماید.

نکاتی راجع به انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل

توجه کنید که حضور مالک هنگام انتقال سیم کارت مهم است اما اگر به مالک دسترسی ندارید باید کارهای دیگری انجام دهید. به عنوان مثال اگر مالک فوت کرده باشد باید از وراث وکالت نامه کتبی برای رضایت از  انتقال مالکیت بگیرید و آن را به شرکت خدمات ایرانسل تحویل دهید.

اگر سیم کارت مشکل حقوقی داشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌توان انتقال مالکیت را انجام داد. اگر بسته فعالی روی سیم کارت موجود باشد پس از انتقال مالکیت از بین نمی‌رود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

انتقال مالکیت سیم‌ کارت همراه اول

برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول در اکثر موارد به یکی از فروشگاه‌های رسمی این اپراتور مراجعه کرده و فرآیند انتقال مالکیت را شروع کنید. قبل از رفتن به فروشگاه، حتماً مدارک مورد نیاز مانند کارت ملی را همراه داشته باشید. در فروشگاه، کارشناسان مربوطه شما را در راهنمایی و انجام مراحل موردنیاز کمک خواهند کرد.

اگر مالک سیم کارت را نمیشناسید همانند مراحلی عمل کنید که در انتقال سیم کارت ایرانسل انجام دادید. یعنی پس از گذشت چندسال که از سیم کارت استفاده کردید، با داشتن سیم کارت اعتباری، کارت ملی، کدپستی و آدرس منزل به اپراتور خدمات همراه اول مراجعه کرده و مراحل انتقال مالکیت را انجام دهید.

لازم یه ذکر است که نمیتوانید سیم کارت دائمی را بدون حضور مالک اصلی سیم کارت، انتقال دهید. در سیم کارت دائمی باید حتما مالک اصلی حضور داشته باشد. اگر مالک فوت کرده باشد و شما یک وکالت نامه از طرف وراث داشته باشید، بدون حضور آنها می‌توانید کارهای انتقال مالکیت سیم کارت را انجام دهید.

یکی از شرایطی که همراه اول برای مشتریان خود فراهم کرده پشتیبانی مشتریان است. شما قبل از مراجعه حضوری به دفاتر خدمات همراه اول می‌توانید با شماره پشتیبانی 9990 تماس بگیرید و شرایط انتقال مالکیت سیم کارت را بپرسید. در بعضی مواقع امکان انتقال به دلیل مشکلاتی وجود ندارد. شما در ابتدا باید مطمئن شوید سیم کارت شما برای انتقال مشکلی نداشته باشد.

مراحل و مدارک مورد نیاز

خریدار و فروشنده یا وکیل آنها باید حضور داشته باشند و فرم های مربوطه را پر کنند. سپس امضای خود و اثر انگشت را ثبت کنند. مدارکی که باید به همراه داشته باشند عبارتند از کارت ملی و اصل سیم کارت، کدپستی. برای سیم کارت دائمی باید قبض ان پرداخت شود. همچنین اگر طرفین حضور ندارند و وکیل مربوطه کارها را انجام می‌دهد باید وکالتنامه قانونی را به همراه داشته باشند.

هزینه انتقال مالکیت

برای سیم کارت های اعتباری ۱۵۰۰۰ تومان و برای سیم کارت دائمی ۲۵۰۰۰ تومان می‌باشد. برای سیم کارت ایرانسل این مبلغ ۱۵۰۰۰ هزار تومان است و تفاوتی بین دائمی و اعتباری بودن سیم کارت نیست. این هزینه از اعتبار سیم کارت کم می‌شود و نیازی به پرداخت در همان لحظه نیست.

با توجه به‌ اینکه سن قانونی برای انتقال مالکیت سیم‌ کارت ۱۸ سال می‌باشد، خدمات سیم کارت اجازه ی فروش سیم کارت یا انتقال آن را به فرد زیر ۱۸ سال ندارد. اگر خریدار سن کمتر از ۱۸ دارد باید ولی قانونی مثل پدر یا جد پدری حضور داشته باشند. اصل کارت ملی و شناسنامه ولی باید ارائه شود.

در شرایطی دیگر اگر دادگاه حکم رشد را صادر کرده باشد، فرد باید مدرک را از دادگاه تحویل گرفته و به اپراتور سیم‌ کارت تحویل دهد. در این صورت می‌توان به فرد زیر ۱۸ سال سیم کارت فروخت و یا کارهای انتقال مالکیت سیم کارت را انجام داد. هر بیست روز می‌توان نسبت به انتقال جدید سیم‌ کارت اقدام کند.

شرایط و مدارک لازم انتقال مالکیت سیم‌ کارت رایتل

برای انتقال مالکیت سیم‌ کارت رایتل، شما نیاز به انجام چند مرحله دارید:

  •  دریافت فرم : ابتدا باید به یکی از شعبه‌های رایتل مراجعه کنید و فرم مربوط را دریافت کنید یا از وبسایت یا اپلیکیشن آنلاین رایتل به آدرس آن را دانلود کنید. حضور طرفین یعنی خریدار و فروشنده یا وکیل قانونی آنها ضروری است. اگر وکیل قرار است کارهای یکی از طرفین را انجام دهد باید اصل و کپی وکالت نامه را همراه خود داشته باشد.
  • تکمیل فرم: فرم مشخصات شما و مشخصات فردی کسی که می‌خواهید مالکیت را به او انتقال دهید را خواهد پرسید. فرم را با دقت تکمیل کنید.
  • ارائه مدارک: به همراه فرم، مدارک شناسایی هویتی (مانند کارت ملی یا گذرنامه) هم شما و هم فردی که می‌خواهید مالکیت را به او انتقال دهید، باید ارائه دهید. فروشنده باید سیم کارت و پوکه آن را ارائه دهد.
  • مراجعه به شعبه: پس از تکمیل فرم و ارائه مدارک، باید به یکی از شعب رایتل مراجعه کنید و فرآیند انتقال مالکیت را تکمیل کنید.

لازم است بدانید قبل انتقال مالکیت باید صورتحساب میان دوره را در سیم کارت های دائمی بپردازید. در انتها باید سند انتقال مالکیت سیم کارت را امضا کنید و اثر انگشت بزنید تا انتقال مالکیت ثبت شود.

به این نکته دقت کنید که قبل از انتقال مالکیت سیم کارت باید صورتحساب آن به صورت کامل پرداخت شود. اعتبار و بسته های فعال روی سیم کارت پس از انتقال از بین نمی‌رود و مالک جدید می‌تواند از آن استفاده کند. دقت کنید که اپراتور ها طبق قانون نمی‌توانند به افراد کمتر از ۱۸ سال، سیمکارت بفروشند و یا انتقال مالکیت سیم‌ کارت را انجام دهند.

سخن پایانی

انتقال مالکیت سیم‌ کارت، یک مسئله مهم در دنیای مدرن و تکنولوژی است که ارتباطات ما را تسهیل می‌کند. زیرا در انجام کارهای مختلف باید شماره تلفن و کد ملی باهم مطابقت داشته باشد. در انجام اموری مثل کارت به کارت، دریافت کد ثنا، ثبت نام در بیمه ها و مواردی از این قبیل اهمیت این موضوع مشخص است.

انتقال مالکیت به صورت حضوری و با مراجعه به مراکز خدمات سیم کارت امکان پذیر است. دقت کنید که طرفین باید هنگام انتقال سیم کارت حضور داشته باشند و مدارکی از قبیل شناسنامه، کارت ملی، کدپستی و آدرس منزل را ارائه دهند. در این مقاله شما را با انتقال مالکیت‌ سیم کارت های مختلف مثل همراه اول، رایتل و ایرانسل آشنا کردیم.

دکمه بازگشت به بالا