اقتصادی

رشد سهم بازار ایرانسل در سال کرونایی 99 و سقوط همراه اول و رایتل

به گفته دیباروز ، شماره سه ماهه اداره تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ، شماره 36 (نظارتی) ، از جمله گزارش رسمی این سازمان در مورد عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در سه ماهه چهارم سال 1399 ، به کارشناسان این امکان را می دهد تا عملکرد این اپراتورها را از ابتدای سال پایان سال 1399. است.

شیوع گسترده بیماری عروق کرونا ویروس در سال 1399 منجر به افزایش شدید تقاضای مصرف داده برای اهدافی مانند آموزش آنلاین برای مدارس ، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی ، جلسات آنلاین سازمان ها ، بنیادها و شرکت های خصوصی بزرگ و کوچک شد ( حتی هیئت مشورتی اسلامی) ، تغییرات زیادی در تجارت برای ارائه محصولات و خدمات خود در فضای آنلاین و حتی از طریق اینترنت با بسیاری از تماس های شخصی مختلف در حین قرنطینه ، مسکن و غیره وجود دارد ، در یک کلام ، تقاضای خدمات اپراتورها افزایش یافته است.

در همین حال ، مقایسه تغییرات سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه از ابتدای سال 1399 تا پایان سال 1399 ، براساس گزارش رسمی تنظیم مقررات ، حاکی از روند مثبت و فزاینده ای برای ایرانسل و کاهش سهم بازار شرکت های اول و رایتل است. در سال 1399 تاج.

بر این اساس ، سهم بازار تلفن همراه اول از سه ماهه اول سال 1399 به سه ماهه چهارم سال جاری از 53.717 درصد به 53.659 درصد کاهش یافته و سهم بازار رایتل در این مدت از 3.565 به 3.436 درصد کاهش یافته است. در همین حال ، سهم بازار ایران از 42.717 درصد در سه ماهه اول سال 1399 به 42.903 درصد در سه ماهه آخر سال جاری رسیده است.

AirAncel

طبق آمار فوق ، سهم بازار همراه اول و رایتل از سه ماهه اول سال 1399 به سه ماهه آخر سال جاری به ترتیب 05/0 و 129/0 درصد کاهش یافته و در همین زمان ، ایران سل توانست بازار خود را افزایش دهد در طول کرونا ویروس 1399 ، با افزایش 0.186 percentage.

ایران سل با شعار اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در ایران ، در طول کرونا 1399 توانست خدمات و اقدامات مختلفی را برای حمایت از مشاغل دیجیتال و کمک به آسیب دیدگان از بیماری کرونا ویروس قلب انجام دهد و با ارائه خدمات و زیرساخت های فنی به شرکت های مختلف ، نقش مهمی در توسعه اقتصاد دیجیتال دارد.

در اول آگوست سال 1399 ، ایرانسل موفق شد برای اولین بار در ایران شبکه تلفن همراه 5G را به صورت واقعی و تجاری راه اندازی کند و علاوه بر اینکه در ارائه خدمات 5G به ایرانیان پیشگام بود ، در این بین منحصر به فرد بود. به مدت هشت ماه

در اواخر سال 1399 ، ایران سل با راه اندازی هفت سایت 5G تجاری در شهرهای مختلف ایران ، بزرگترین سایت موبایل 5G در کشور را داشت. در این سال ، ایرانسل همچنین با آزمایش های متعدد موفق شد از رکورد سرعت 1.5 گیگابیت بر ثانیه ، 2.5 گیگابیت بر ثانیه و 3.3 گیگابیت بر ثانیه پیشی بگیرد و به رکورد 4 گیگابیت بر ثانیه در شبکه واقعی 5G برسد.

مسلم است که همراه اول و رایتل در سال 1399 ، با ارائه خدمات متنوع به مشترکان خود ، حجم کل خدمات ارائه شده در بازار موبایل را گسترش داده اند. با این حال ، از آنجا که شاخص “سهم بازار” نشان دهنده سهم هر یک از طرفین در مقایسه با یک کل (100٪ از کل بازار) است ، افزایش سهم بازار ایرانسل نشانگر تلاش اپراتور بزرگتر برای ارائه خدمات به مردم در سال 1399 و جذب بیشترین سهم است. تقاضا در مقایسه با اپراتورهای دیگر. با این حال ، این از تلاش های دو اپراتور دیگر در کنار ایران سل چیزی کم نمی کند و باید صادقانه توصیف شود.

دکمه بازگشت به بالا