الگوریتم اینستاگرام 2022
الگوریتم اینستاگرام چگونه کار میکند و چگونه با آن همگام شویم؟
اینستاگرام به یکی از قطب های تجاری دنیا تبدیلشده است و هرروز کسبوکارهای زیادی در این رسانه ایجاد میشود، اما شاهد سقوط بسیاری از این کسبوکارها هستیم. به نظر شما دلیل این امر چیست؟ بررسیها نشان داده است که بسیاری از این شرکتها از الگوریتم اینستاگرام اطلاعی ندارند و به آن ملحق نمیشوند و درنتیجه شکست میخورند. در این مقاله میخواهیم در مورد الگوریتم اینستاگرام صحبت کنیم. اگر میخواهید قوانین و مقررات حاکم بر این شبکه اجتماعی را بدانید، به آن بپیوندید و در انتهای این مقاله سایت دیجی فالوور ارائهدهنده خدمات ایرانی اینستاگرام همراه باشید.
خرید فالوور اینستاگرامراهاندازی کسبوکار در اینستاگرام امروزه رونق گرفته و شاهد ظهور هزاران کسبوکار موفق در اینستاگرام هستیم. بسیاری از مدیران، کارآفرینان و صاحبان مشاغل اینترنتی به این فکر میکنند که راز موفقیت در اینستاگرام چیست و چگونه میتوان یک کسبوکار محبوب و قابلفروش در اینستاگرام راهاندازی کرد؟
یکی از مهمترین عوامل در تعیین موفقیت اینستاگرام و جذب مخاطبان بالقوه به کسبوکار شما، رعایت الگوریتم اینستاگرام است. در این مقاله، در مورد الگوریتم اینستاگرام صحبت خواهیم کرد و در مورد عوامل، قوانین و مقررات اینستاگرام در سال 2021 برای نمایش محتوا، پستها، استوری ها و محتوای صفحه اکسپلورر صحبت خواهیم کرد. اگر میخواهید یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام عالی را پیادهسازی کنید، با این مقاله همراه باشید.
الگوریتم اینستاگرام چیست؟
قبل از اینکه در مورد الگوریتم اینستاگرام در سال 2021 صحبت کنیم و نحوه همگامسازی با آن را بیاموزیم، بهتر است بدانید که الگوریتم اینستاگرام چیست و چه نقشی در بازاریابی اینستاگرام دارد. درواقع، این الگوریتم اینستاگرام است که تصمیم میگیرد وقتی کاربر فید خود را باز میکند، کدام پستها را مشاهده کند. الگوریتم اینستاگرام مبتنی بر فناوری یادگیری ماشینی است و بنابراین ستون فقرات اینستاگرام است.
در سالهای گذشته، الگوریتم اینستاگرام با نشان دادن پستهای صفحاتی که دنبال میکنید بر اساس زمان ارسال آن، کار میکرد. بهعنوانمثال، یکی از افرادی که دنبال میکنید در ساعت 10:00 شب و دیگری در ساعت 22:15 پست خواهد کرد. طبق الگوریتم قبلی، اگر در ساعت 10:20 صبح وارد اینستاگرام شده باشید، اولین بار پست شخصی که پست گذاشته است را در ساعت 10:15 صبح مشاهده کردهاید. بااینحال، الگوریتم اینستاگرام دیگر تنها به زمان نمایش پستها برای شما متکی نیست و فاکتورهای دیگری را نیز در نظر میگیرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
درگذشته همین اتفاق برای استوری ها افتاده بود و اینستاگرام فقط از عنصر زمان برای نمایش استوری به کاربران استفاده میکرد؛ اما در حال حاضر این موضوع تحت تأثیر عوامل و عوامل مختلفی قرار دارد. روزی روزگاری کارشناسان و کاربران به دنبال بهترین زمان برای ارسال استوری در اینستاگرام بودند و میخواستند بدانند چگونه آن زمان را پیدا کنند.
حالا باید مسائل مختلفی را در نظر بگیرند تا به چشم مخاطب راه پیدا کنند و در دل او جا بیفتند. لطفاً توجه داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام سالانه و گاهی ماهانه تغییر میکند، بنابراین باید استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را طوری تنظیم کنید که کاملاً با تغییرات الگوریتم اینستاگرام سازگار باشد. فاکتورهای اصلی الگوریتم اینستاگرام به شرح زیر است:
الگوریتم اینستاگرام چگونه کار میکند؟
مهمترین سؤال که در این قسمت از مقاله برای ما وجود دارد این است که الگوریتم اینستاگرام چگونه کار میکند؟ فناوری یادگیری ماشین پشت این الگوریتم از چه عوامل و معیارهایی برای ارزیابی فید هر کاربر استفاده میکند؟ بر اساس تحقیقات و مطالعات، شش عامل تعیین میکند که محتوای شما در چه جایگاهی در فیدهای کاربران دیگر قرار میگیرد؛ بنابراین، اگر میخواهید بازاریابی رسانهای اینستاگرام موفقی داشته باشید، باید این 6 فاکتور را در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود در نظر بگیرید.
- علاقه کاربر
- روابط کاربر
- زمان انتشار محتوا
- چند بار از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده میکنید
- تعداد فالو و مشترکین کاربران
- مدتزمان استفاده از اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام برای استوری چگونه کار میکند؟
شش عاملی که قبلاً به آنها اشاره کردیم نیز برای داستان بسیار مهم هستند. اینستاگرام تمرکز زیادی روی عنصر تعامل، علاقه و روابط دارد و اولازهمه استوری های آن دسته از کاربرانی را به شما نشان میدهد که به آنها علاقه دارید و با آنها رابطه خوب و عمیقی دارید. اگر میخواهید از استوری برای بازاریابی اینستاگرام استفاده کنید، باید سعی کنید تعامل خود را با مخاطبان بالقوه خود افزایش دهید تا در مرکز استوری های آنها قرار بگیرید. برای این کار میتوانید مخاطبان را تشویق کنید که مستقیماً درخواست دهند یا در نظرسنجی شرکت کنند.
چگونه با الگوریتم اینستاگرام همگام شویم؟
اگر میخواهید سرنخهای بیشتری برای کسبوکار خود ایجاد کنید و یک کسبوکار درجهیک اینستاگرام عالی راهاندازی کنید، باید با الگوریتم اینستاگرام یکپارچه شوید. برای فروش در اینستاگرام باید سعی کنید از الگوریتم و قوانین این شبکه اجتماعی پیروی کنید. در اینجا چندراه حل خوب برای زمانبندی با این الگوریتم وجود دارد:
- بهطور مداوم پست کنید
- به تحلیل صفحه اینستاگرام خود دقت کنید.
- استفاده مجدد از محتوای محبوب و مفید
- به مخاطبان خود برای ارسال محتوای تولیدشده توسط کاربر پاداش دهید
- همکاری با صفحات فعال در حوزه کاری خود را جدی بگیرید
- روابط باکیفیت را به روش قدیمی ایجاد کنید
- سعی کنید از هشتکها بهترین استفاده را ببرید
- یک برنامه برای پستها و داستانها تنظیم کنید