چرا سئو نیاز داریم؟

 چرا به سئو صفحه محصول نیاز داریم؟

تمام افرادی که برای کسب و کار خود سایتی را طراحی و راه اندازی می کنند قصد دارند با سئو صفحه محصول خدمات و محصولاتی که دارند را به افراد بیشتری معرفی کرده و در واقع جذب مشتری بیشتری داشته باشند. سئو صفحه محصول دقیقا این کار را برای آن ها انجام می دهد. شما می توانید با صرفه جویی کردن در هزینه تبلیغاتی که برای معرفی خدمات و محصولات خود انجام می دهید نتایجی بهتر و چندین برابر را بدست آورید. تجربه های گوناگون نشان داده است که سئو می تواند تاثیرات فوق العاده ای را بر روی فروش خدمات و محصولات شما داشته باشد تا جایی که برای خودتان هم باورش غیر ممکن است. بسیاری از سایت ها وجود دارند که با انتشار مطالب مفید و جامع و سئو خوب توانسته اند درآمد فوق العاده را بدست آورند.

هدف سئو چیست؟

با توضیحاتی که در مطالب بالا تا حدودی متوجه این موضوع شدیدکه چرا به سئو نیاز داریم؟ اما بد نیست اهمیت و هدف اصلی سئو را نیز بدانیم. هدف اصلی سئو بهینه سازی سایت از لحاظ ساختار و افزایش رتبه در گوگل می باشد. مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این اسن که فعالیت هایی که برای انجام می دهید زمان بر می باشند و برای بدست آوردن نتیجه مطلوب باید صبر و تلاش بسیاری داشته باشید. هدف از انجام سئو برای وب سایت افزایش بازدید سایت، افزایش فروش خدمات و محصولات، برندسازی سریع و افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو گوگل می باشد.

اهمیت سئو

چرا به سئو نیاز داریم؟ سئو و مراحلی که باید در زمینه سئو بر وب سایت انجام شود پیچیده می باشد اما در برخی از بخش های آن که ساده باشد را خودتان هم می توانید با گذراندن دوره های آموزشی آن ها را خودتان انجام دهید.اما از آنجایی که سئو دارای اهمیت بسیاری می باشد و به  علمی تخصصی به حساب می آید برای بدست آوردن نتیجه مطلوب تر و در مواردی که بسیار تخصصی باشد نیاز دارید که از افراد خبره و متخصص در این زمینه  بهره مند شوید. هر کسب وکاری امروزه برای دیده شدن نیاز دارد که از کسب وکار سنتی به کسب وکار دیجیتالی تبدیل شود تا در دنیای اینترنت به خوبی دیده شود.

تا به امروز سئو بهترین و متخصص ترین روشی بوده است که به کسب وکارهای کمک کرده است تا در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شوند. موتورهای جستجو دارای درک و فهم نمی باشد و با توجه به معیارهای که از قبل برای آنها تعیین شده است داده های وب سایت ها را بررسی کرده  از میان انبوه وب سایت ها آن وب سایتی را که از کیفیت و محتوای بهتری برخوردار می باشد را انتخاب کرده و در نتایج جستجو گوگل برای کاربران آن وب سایت را نمایش می دهد.

اکنون اگر بخواهیم با توجه به مطالبی که در بالا عنوان کردیم به نتیجه بهتری دست پیدا کنیم باید بگوییم برای بدست آوردن رتبه و جایگاه مناسب در موتورهای جستجو به یک نیروی کمکی نیاز داریم که همان سئو می باشد.سئو به شما کمک می کند تا محتواهای تولید خود را بر اساس فهم و درک موتورهای جستجو تولید کرده و کیفیت آن ها را نیز مشخص می کند و محتوای جامع و مفیدی را در اختیار مخاطبین می گذارد.

انجام دادن سئو ضروری است

بهینه سازی موتورهای جستجو که همان سئو می باشد این روزها در دنیای دیجیتال بسیار مطرح می باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد  برای رونق دادن حرفه و کسب وکار خود با بازاریابی موتورهای جستجو آشنا شده اند و برای پیشرفت در حرفه خود درباره این سبک از کسب وکار ها نیز اطلاعاتی را بدست آورده اند.

این روزها سئو برای بازرایابی و تجارت یک نیاز اساسی به شمار آمده است در عصر تکنولوژی کمتر کسی را می بینید که برای نیازهای خود به دنیای اینترنت سر نزد. با توجه به موارد گفته شده کمتر کسب و کاری را این روزا مشاهده خواهید کرد که برای معرفی خدمات خود از وب سایت استفاده نکند. با راه اندازی و طراحی وب سایت و با انجام تکنیک های سئو بر روی آن بهتر و بیشتر می توان به کسب وکار خود در دنیای اینترنت رونق داده و از رقبای خود سبقت بگیرید

سئو کلمات کلیدی و مزایای آن

یکی از مواردی که در آخر به آن توجه می‌شود یا اصلا به آن اهمیت داده نمی‌شود، کلمات کلیدی هستند.

شما فرض کنید یک سایت مرتبط با سئو دارید و می‌خواهید روی کلمات کلیدی آن کار کنید تا سایت شما رشد کند. اکثرا دوستان فقط به تصورات خود دقت می‌کنند؛ مثلا فکر می‌کنند کلمه‌ای مثل صفحه اول گوگل یا کلمه‌ای مثل سئو در گوگل حتما کلمات خوبی هستند، روی همین کلمات هزینه و زمان می‌گذارند و وقتی به نتیجه می‌رسند متوجه می‌شوند این کلمات جستجو چندانی ندارند.

ما چندین نوع کلمات کلیدی داریم، کلماتی که تجاری هستند، کلمات کلیدی که آموزشی و کلمات کلیدی که سایت را بیشتر برند می‌کنند، کلمات کلیدی اطلاعاتی و موارد بیشتری هستند. آیا فقط توجه به محبوبیت یک کلمه کلیدی که تعداد جستجوی بیشتر در گوگل دارد ما را به ورودی بیشتر و افزایش فروش می‌رساند؟ جواب این سئوال قطعا خیر است.

مثلا کسی که با کلمه آموزش سئو وارد سایت شما می‌شود، دنبال یک سایت آموزشی می‌گردد. این امکان وجود دارد که همین بازدید کننده به مشتری تبدیل شود، اما درصد بازده هزینه کردن روی این کلمه کم است. حال کسی که با کلمه سئو چیست وارد سایت شما می شود، باز هم دنبال مطالب توصیفی از علم سئو است، البته این کلمه بهتر از آموزش سئو بازده دارد.

پس می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین موارد قبل از هر عملیات در فرآیند بهینه سازی سایت پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است که هم محبوب باشند هم جستجو زیادی داشته باشند هم مشتری‌ ساز و رقبایی در سطح بالایی نداشته باشند و راحت‌تر شما به نتیجه برسید. برای تولید محتوای مرتبط با خدمات و محصولات خود برنامه‌ریزی کنید و از کلمات کلیدی مرتبط و پرجستجو به‌صورت متعادل در تمام سایت استفاده کنید. تولید محتوا که می‌تواند محتوا – متن یا عکس یا ترکیبی از این موارد باشد.

نقش تولید محتوا در فرآیند بهینه سازی سایت

تولید محتوا را می‌توان پایه و اساس دانست که هر چقدر این پایه قوی‌تر باشد لینک تاثیر بیشتری می‌گذارد. وقتی شما می‌خواهید در یک کلمه کلیدی رشد کنید باید بستر را در داخل سایت ایجاد کنید و محتوا نقش اساسی را دارد. یکی از مواردی که بارها دیده می‌شود این است که مدیر یک سایت دوست دارد تمام کلمات کلیدی یک سایت را روی صفحه اصلی یا یک صفحه کار کند، اما واقعا یک صفحه چقدر پتانسیل رشد را دارد و در چند وجه می‌تواند یکه تاز باشد. درست است که بیشتر قدرت یک دامنه روی صفحه اصلی سایت است و کار کردن کلمات سنگین‌تر روی صفحه اصلی منطقی‌تر است، اما هر صفحه از سایت شما پتانسیل کلمات محدود را دارد.

حال نقش محتوا این است که شما باید برای ربات گوگل مشخص کنید هدف از ایجاد این صفحه چیست یا بهتر گفته شود کلمه کلیدی که گوگل در این صفحه باید پیدا کند و در نتایج رشد دهد، چیست.

دو راه برای تولید محتوا وجود دارد، یکی ترجمه مقالات خارجی مرتبط از سایت‌های معتبر بین المللی و دیگری مقالات آموزشی است که خودتان باید در مورد کسب و کارتان بنویسید و در سایت منتشر کنید. در سال گذشته تعداد دفعاتی که مردم از طریق موبایل و تبلت در گوگل جستجو کردند و وب سایت‌ها را باز کردند، بیشتر از دفعاتی بود که از طریق کامپیوترهای دسکتاپ جستجو کردند‌. بنابراین اخیرا گوگل به‌صورت رسمی اعلام کرده است که اولویت جستجو براساس بررسی نسخه موبایل وب‌سایت‌ها است.

پس اگر وب سایت شما نسخه مخصوص موبایل نداشته باشد قطعا رنک پایین‌تری از گوگل دریافت خواهد کرد. از آنجایی که بررسی نسخه موبایل وب سایت‌ها در اولویت گوگل قرار گرفته است موقعیت مکانی شما روی نقشه نیز اهمیت بالایی پیدا کرده است. زیرا براساس الگوریتم‌های جدید گوگل، اولویت با وب سایت‌هایی است که مکانشان به شما نزدیک‌تر باشد. بنابراین موقعیت مکانی خود را روی نقشه گوگل ثبت کنید تا رتبه بالاتری را از گوگل دریافت کنید.

یکی از نکات ریزی که به تازگی در سئو سایت تاثیرگذار است بحث SSL است. گوگل به تازگی به سایت‌هایی که دارای هستند رتبه بهتری می‌دهد، زیرا این سایت‌ها امن‌تر هستند. برای همین است که وقتی در گوگل جستجو می‌کنید بسیاری از سایت‌هایی که در صفحه اول جستجو هستند دارایHTTPS هستند. لینک بیلدینگ به دو بخش داخلی و خارجی سایت تقسیم می‌شود که هر دو بسیار مهم و تاثیر‌گذار هستند. در داخل وب سایت خود به‌صورت متعادل و هوشمند کلمات کلیدی را به مقصد مرتبط و هدف خود لینک دهید. همچنین بسیار مهم است که برای دریافت لینک از سایت‌های با اتوریتی بالا برنا‌مه‌ریزی کنید.

علم سئو فاکتورهای بسیار زیادی دارد که فاکتورهای لینک بیلدینگ بسیار مهم و حساس هستند. مثل لبه چاقو می‌مانند؛ اگر از آنها درست استفاده شود بسیار نتایج خوبی می‌دهند اما اگر بدون تخصص به صورت اسپم باشند سایت را تا مرحله جریمه شدن و حذف کلی سایت از گوگل می‌رسانند.

یکی از مواردی که باید به آن توجه بسیار زیادی شود لینک گرفتن از سایت‌های مرتبط است وقتی موضوع سایت شما طراحی سایت است و شما از یک سایت مدل لباس لینک می‌گیرید قطعا هیچ ارتباطی بین این دو سایت وجود ندارد و شما راحت به گوگل اجازه می‌دهید تخلف شما را متوجه شود که شما در حال خرید لینک هستید هم برای سایت مقصد و هم برای سایت مبدا، پس ارتباط لینک سازی شما مهم‌ترین تاثیر را در رشد سایت شما در کلمه کلیدی مورد نظر می‌گذارد

برای بیشتر دیده شدن به سئو نیاز دارید

این بدان معنی است که صرف نظر از آنچه که تجارت شما ارائه می‌دهد ، مخاطبان شما احتمالاً در موتورهای جستجو مانند گوگل، در جستجوی محصولات یا خدماتی مانند شما هستند و اگر می‌خواهید آنها را به خود جذب کنید، نیاز به بهینه سازی سایت خود در موتورهای جستجو دارید. وقتی این موضوع را پذیرفتید که، شما برای دیده شدن به سئو نیاز دارید ، سوال منطقی بعدی این است که چگونه بهینه سازی موتور جستجو را انجام دهیم؟

در این مطلب ، ما دقیقاً توضیح خواهیم داد که چه چیزی سئو را بسیار مهم می‌کند. و در ادامه طی سلسله مطالبی به تعریف مفاهیم اصلی و راهکارهای عملیاتی برای بهتر دیده شدن سایت تان می‌پردازیم.

8 دلیل مهمی که نشان می دهد، چرا وب سایت شما نیازمند سئو می باشد

امروزه سئو یک بخش اساسی از هر استراتژی موثر بازاریابی است. اما برای نشان دادن اهمیت آن ، بیایید چند دلیل را برای بهینه سازی سایت خود مرور کنیم.

1- سئو به شما کمک می کند تا برند خود را بسازید

اگرچه نام تجاری (برند) اغلب به عنوان یک استراتژی برای بازاریابی سنتی در نظر گرفته می‌شود. و سئو در بخش بازاریابی دیجیتال قرار دارد، اما هر دو اینها دارای مراحل مشابهی هستند. و وقتی به سئو بپردازید خود به خود برند شما نیز ساخته خواهد شد. ساختن یک برند مستلزم در نظر گرفتن کارهایی است که شما انجام می‌دهید و مواردی است که دیگران راجع به شما می‌گویند.

شما باید محتوایی مناسب با نیازهای مخاطبان خود ایجاد کنید. و سپس مخاطب را از طریق پیوندهایی که ایجاد می‌کنید به سایت خود هدایت کنید. هنگام توسعه سئو می‌توانید کلمات کلیدی و محتوایی مناسب یا تصویری که می‌خواهید برند شما داشته باشد، ایجاد کنید و پس از دیده شدن سایت شما، برند تجاری ایده آل تان دیده خواهد شد.

2- یک وب سایت بهینه شده، ترافیک بیشتری به دست می آورد

در ظاهر ، هدف سئو بهبود رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو است. اما فراتر از آن ، هدف از دستیابی به رتبه های بالا ، جذب ترافیک بیشتر است.  و در حالت ایده آل ، تبدیل این ترافیک به مشتری و مخاطب است. طی یک سال، از طریق سئو بازدید این سایت کاملاً جدید از صفر به 100000 بازدید کننده افزایش یافته است. اگر می‌خواهید کاربران بیشتری به سایت خود بیاورید ، سئو بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.

3- با سئو نیاز به پرداخت هزینه های تبلیغاتی ندارید

یکی از بزرگترین مزایای سئو این است که هزینه ای برای تبلیغات پرداخت نمی‌کنید.  دو لینک که با برچسب Ad (آگهی) مشخص شده اند، شیوه بازاریابی کلیکی است. به این صورت که گوگل از شما برای هربار کلیک روی لینک تبلیغ شما از شما هزینه ای دریافت می‌کند. اما سه لینک بعدی نتایج طبیعی جست و جوی گول است بدون پرداخت هیچ هزینه ای. سئو شما را بدون پرداخت هیچ هزینه ای در صفحه اول گوگل قرار می‌دهد.

4- سئو به شما کمک می‌کند تا مخاطب هدف شما، سایت‌تان را پیدا کنند

از آنجا که مخاطبان همواره به طور فعال در جستجوی اطلاعات هستند. سئو می‌تواند به شما کمک کند تا در معرض دید مخاطبان قرار گیرد. و با توجه به اینکه مصرف کنندگان از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات محصولات و خدمات استفاده می‌کنند ، این یک فرصت بزرگ است. در حقیقت، 62٪ از مصرف کنندگان وقتی می‌خواهند درباره کسب و کار ، محصول یا خدمات جدیدی بیشتر بدانند ، ابتدا به موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند و 41٪ از آنها وقتی آماده خرید هستند از آنها استفاده می‌کنند.

بعلاوه، 48٪ از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی یک کسب و کار مراجعه کنند. بنابراین حضور پررنگ آنلاین به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی و رساندن مخاطب به شما کمک می‌کند .

5- سئو اعتبار و اقتدار شما را افزایش می‌د‌‌هد

اگر شما سئو را با بازاریابی محتوایی ترکیب کنید، می‌توانید محتوای آموزشی و ارزشمندی را تولید کنید. با اینکار این فرصت را خواهید داشت تا اعتماد مخاطب را جلب و برای خود اعتبار ایجاد کنید. با این کار، با یک تیر دو هدف را به دست می آورید. هم بدون پرداخت هزینه ای مخاطب را به سایت خود بر می‌گردانید. و هم سایت‌تان را به عنوان یک منبع معتبر از اطلاعات معرفی می‌کنید.

6- سئو به شما کمک می‌کند تا از رقبایتان پیشی بگیرید

وقتی سایت خود را بهینه سازی کنید، هم رتبه سایت شما بالا می‌رود، همرقبای خود را پشت سر می‌گذارید. یعنی با بالا رفتن رتبه سایت، کلیک بیشتری می گیرد. و در نتیجه مخاطب و مشتری بیشتری به سایت شما هدایت می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا