علمی و پزشکی

در طول زمستان چقدر ویتامین D نیاز داریم؟

با از بین رفتن نور خورشید در زمستان و سپری شدن زمان بیشتری در داخل خانه، نیاز به ویتامین D افزایش می یابد.

به گزارش دیباروز، اکثر افراد سالم و با پوست روشن می توانند در طول تابستان با قرار دادن صورت، دست ها و پاهای خود در معرض نور خورشید به مدت 5 تا 10 دقیقه چندین بار در هفته ویتامین D کافی دریافت کنند.

آفتاب زمستانی اشعه UVB کافی را که برای سنتز ویتامین D مورد نیاز است، تامین نمی کند. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی توانید نیازهای ویتامین D خود را در ماه های سردتر تامین کنید.

ویتامین D برای جذب کلسیم و حفظ استخوان های قوی و سالم بسیار مهم است. کمبود این ویتامین باعث نرمی، ضعف و پوکی استخوان می شود. ویتامین D همچنین ممکن است در سایر جنبه‌های سلامتی از جمله التهاب، خطر بیماری خودایمنی، سلامت قلب و عملکرد شناختی نقش داشته باشد.

بحث های زیادی در مورد میزان ویتامین D موجود در خون برای سلامتی وجود دارد. با این حال، به طور کلی، برای حفظ استخوان های سالم و متابولیسم طبیعی کلسیم، افراد بین 1 تا 70 سال باید روزانه 600 واحد بین المللی (یا 15 میکروگرم) از این ویتامین را از غذا، مکمل ها یا هر دو دریافت کنند. همچنین افراد بالای 70 سال باید 800 واحد بین المللی (20 میکروگرم) از این ویتامین دریافت کنند.

با این حال، اگر نگران کمبود ویتامین D هستید، در معرض خطر پوکی استخوان هستید یا شرایطی دارید که بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می گذارد، با پزشک خود در مورد آزمایش سطح ویتامین D خود صحبت کنید.

به گفته Healthline، ویتامین D را بیش از آنچه پزشک توصیه کرده است، مصرف نکنید. ویتامین D بیش از حد می تواند در بدن انباشته شود و منجر به مسمومیت و علائمی مانند خستگی، ضعف، گیجی، استفراغ، کم آبی بدن، یبوست و درد شود.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا