عمومی

پیشگیری از سرطان با ویتامین خورشید!

اگر قبلاً ویتامین D نداشته اید ، ممکن است زمان تغییر آن باشد.

به گزارش دیباروز ، دوران ایران Easy Health Options نوشت: “این ویتامین نه تنها به حفظ سلامت استخوان و سیستم ایمنی بدن با افزایش سن کمک می کند ، بلکه یک مطالعه جدید نشان داده است که می تواند یک عامل اصلی در جلوگیری از سرطان و بهبود پیش آگهی – پیش آگهی باشد.” بسته به وضعیت بالینی بیمار ، میزان امکانات پزشکی و پیشرفت در حوزه پزشکی بیمار ، پزشک – در صورت تشخیص بیماری. بنابراین اگر ویتامین D در رژیم غذایی روزانه شما نیست ، ایده خوبی است که آن را تغییر دهید.

پیشگیری از سرطان و بهبود پیش آگهی

این تحقیق که در ژورنال سمینارها در زیست شناسی سرطان منتشر شد ، توسط تیمی از محققان دانشگاه فنلاند شرقی و دانشگاه خودمختار مادرید با هدف تعیین نقش ویتامین D در پیشگیری و درمان سرطان انجام شد.

مطالعات قبلی نشان داده اند که توانایی ویتامین D در مبارزه با سرطان ناشی از اثرات آن بر سیستم ایمنی بدن ، به ویژه تأثیر آن بر سلولهای ایمنی به نام مونوسیت ها و سلول های T است. مطالعات دیگر تأیید کرده اند که ویتامین D قادر به تغییر و تنظیم بهتر بیان ژن ها ، پیروزی دیگری در برابر سرطان است.

محققان پس از تحقیقات گسترده و تجزیه و تحلیل داده ها دریافتند که مقادیر مناسب ویتامین D در بدن نه تنها برای پیشگیری از سرطان بلکه برای بهبود تشخیص بیماران مبتلا به بیماری ضروری است. به عبارت دیگر ، حفظ مقادیر بهینه ویتامین D می تواند فرصت بهتری برای جلوگیری از سرطان یا زنده ماندن از بیماری ها فراهم آورد.

اثرات پیشگیرانه براساس نوع سرطان

محققان گفتند که اثرات ضد سرطانی ویتامین D در پیشگیری و درمان برخی از انواع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ و لوسمی مانند لوسمی و لنفوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاید به این دلیل باشد که ویتامین D برای از بین بردن سلولهای خونی و همچنین سلولهای بنیادی بزرگسالان در بافتهایی که به سرعت بازسازی می شوند مانند روده بزرگ یا روده بزرگ است.

اگرچه به نظر می رسد ویتامین D بیشترین تأثیر محافظت در برابر سرطان روده بزرگ را دارد ، محققان دریافتند که حتی در سایر انواع سرطان مانند سرطان پستان و پروستات ، سطح پایین ویتامین D با شیوع بالاتر این بیماری و پیش آگهی ضعیف همراه است. .

پاسخ شما به ویتامین D

با توجه به این مطالعه ، مشخص است که مصرف کافی ویتامین D در زندگی روزمره برای مبارزه با سرطان بسیار مهم است. با این حال ، فاکتور دیگری نیز باید در نظر گرفته شود. تیم تحقیق همچنین دریافتند که چگونگی تعامل بدن با ویتامین D از اهمیت برخوردار است. در حالی که برخی از افراد برای بهبود وضعیت ویتامین D ممکن است دوز ویتامین کم دریافت کنند ، برخی دیگر برای بهره مندی از مزایای پیشگیری از آن به دوزهای بالاتر نیاز دارند.

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا به میزان کافی ویتامین D دریافت می کنید ، آزمایش خون است ، پس از آن پزشک می تواند یک هدف روزانه را توصیه کند و مرتباً میزان ویتامین شما را کنترل کند تا اطمینان حاصل کند که بدن شما به درستی واکنش نشان می دهد. .

اگر میزان کم ویتامین D در بدن وجود دارد ، می توانید غذاهای سرشار از این ویتامین مانند ماهی آب سرد ، لبنیات و قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

هر روز 20 دقیقه پوست خود را در معرض نور آفتاب قرار دهید.

“1000 IU در روز یا دو بار در هفته 5000 IU مکمل ویتامین D3 با کیفیت بالا مصرف کنید.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا