ادعای کره شمالی در مورد منشاء کرونا در این کشور

کره شمال |کره شمالی

پیونگ یانگ بالون های ارسالی از کره جنوبی را عامل همه گیری کرونا در کره شمالی می داند.

به گزارش دیباروز، کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد که اپیدمی کرونا در این کشور با ابتلا افرادی که با بالن های ارسالی از کره جنوبی به این کشور تماس داشتند، آغاز شد.

و مقامات پیونگ یانگ قبلاً اعلام کرده بودند که شهروندان کره شمالی از طریق بالن های آلوده به ویروس کرونا که توسط کره جنوبی ارسال شده بود به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در سال های اخیر، کره شمالی بارها از توزیع اعلامیه های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ توسط بالن های ارسال شده از کره جنوبی به خاک کره شمالی ابراز خشم کرده است.

اما مقامات کره جنوبی احتمال آلوده شدن بالون های ارسال شده به کره شمالی به ویروس کرونا را رد کرده اند.

با این حال، رسانه دولتی کره شمالی به نقل از مراکز پیشگیری از همه گیری این کشور اعلام کرد که نمونه هایی از ویروس کرونا در شهر «ایفو» در نزدیکی مرز جنوب شرقی کره شمالی پیدا شده است.

بر اساس اعلام آنها، تست کرونای یک سرباز 18 ساله و یک پسر 5 ساله در اوایل فروردین ماه پس از تماس با “اشیاء مشکوک” در این شهرستان مثبت شد.

مقامات بهداشتی کره شمالی در دستورالعمل های «اضطراری» از شهروندان این کشور خواسته اند تا اشیاء مشکوک را برای تخریب به مقامات مربوطه تحویل دهند.

با این حال، در این گزارش ها به موارد مشکوکی اشاره نشده است و دولت کره جنوبی پیش از این کمپین های تبلیغاتی علیه رهبران کره شمالی با استفاده از اعلامیه ها در مرزهای دو کشور را ممنوع کرده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که کره شمالی در تلاش است تا شهروندان خود را متقاعد کند که همه گیری ویروس کرونا در این کشور از طریق اعلامیه ها یا سایر اقلام ارسال شده توسط بالون به این کشور در حال گسترش است.

به گزارش یورونیوز، کره شمالی پس از ادعای بحث برانگیز خود مبنی بر اینکه این کشور بیش از دو سال از ابتلا به ویروس کرونا در امان مانده است، سرانجام در 12 می سال جاری اپیدمی کووید-19 را به رسمیت شناخت.

بر اساس گزارش رسانه های دولتی کره شمالی، از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا در این کشور، نزدیک به 73 نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا