عمومی

آغاز اجرای طرح جامع سه بندر شمالی این استان بوشهر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد شکبی نسب صبح پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: آغاز اجرای طرح جامع سه بندر شمالی این استانداری شامل بنادر شمالی دیلم، گنافیه و ریج به موازات شمال است. پورت ها این طرح در سایر بنادر کوچک مناطق جنوبی استان بوشهر نیز اجرا می شود و در دستور کار قرار گرفته و مطالعات در حال انجام است.

وی افزود: به دلیل تاثیر زیاد بنادر کوچک بر اقتصاد و معیشت بندر نشسته هاتوسعه آن در اولویت راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

شکبی نسب با اشاره به اینکه طرح ساختاری بنادر شمالی استان بوشهر در سه بازه زمانی پنج ساله برنامه ریزی شده است، گفت: امیدواریم پایان سال برنامه ریزی برای بنادر دیلم، غنافه و ریج آغاز شود. تجارت منطقه ای برای کشورهای عربی خلیج فارس.

وی یادآور شد: در این راستا پیمانکار پروژه لایروبی کانال دسترسی به سکوی بندر انتخاب شده و همزمان با هفته دولت، فرآیند لایروبی این کانال آغاز می شود.

شکبی نصاب ادامه داد: روند لایروبی کانال بندر جنفا با هدف تسهیل در ورود کشتی های تا ظرفیت پنج هزار تن و بندر دیلم تا هزار تن در ابتدای کار است. و انتظار می رود مقدمات آن فراهم شود. در چند ماه آینده برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: با پیگیری های انجام شده در حوزه بنادر شمال، تشریفات ترانزیت خارجی نیز در بندر دی ماه ایجاد شده که نوید رونق روزافزون این بندر مهم و تجاری را می دهد.

شکیبی نسب در خصوص بنادر جنوبی استانداری بوشهر گفت: طرح های ویژه برای این بنادر آه تو در دستور کار این است که با توجه به در پیش بودن جام جهانی فوتبال در قطر، توجه ویژه ای به بندر آهو به دلیل نزدیک بودن به کشور میزبان جام جهانی شده است.

وی بیان کرد: این بندر به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص برای کشور قطر اهمیت ویژه ای دارد و در این راستا و با هدف تسهیل صادرات نصب دستگاه است. آه تو عملیات محوطه سازی و محوطه سازی در زمینی به مساحت سه هکتار انجام شد.

شکبی نسب افزود: چهار اسکله نیز برای این بندر ساخته می شود شیب پیش بینی می شود به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

دکمه بازگشت به بالا