تحلیلگر صهیونیست: پهپادهای ایران موازنه قوا را در منطقه به هم می‌زنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز، یک اندیشکده صهیونیستی روز سه شنبه در تحلیلی به قدرت نظامی ایران در منطقه اعتراف کرد و نوشت: پهپادهای مختلف ایرانی به تنهایی می توانند توازن قوا را در خاورمیانه (غرب آسیا) بر هم بزنند.

بر اساس گزارش موسسه مطالعات استراتژیک و امنیتی اورشلیم در ایران، یوزی روبین، تحلیلگر برجسته در زمینه سیستم های موشکی در غرب آسیا، از دهه 1980 در حال توسعه و توسعه ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین بوده است. این پهپادها اکنون طیف وسیعی را از نظر اندازه و عملکرد، از پهپادهای شناسایی گرفته تا بمب‌گذاران انتحاری کوچک و کم‌هزینه را پوشش می‌دهند.

* صهیونیست ها از توانایی پهپادهای ایرانی می ترسند

عاموس هارل، تحلیلگر نظامی در روزنامه هاآرتص گفت: با توجه به گزارش های اخیر در رسانه های اسرائیلی و آمریکایی و اظهارات رهبران اسرائیلی، به نظر می رسد دیدگاه دست کم گرفتن تهدید پهپادهای ایرانی به شدت تغییر کرده است. ایران به هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان وزنه تعادلی در برابر برتری هوایی اسرائیل متکی است. رهبری ارشد ارتش اسرائیل نیز اندکی قبل از اعزام پهپادهای ایرانی به نیروهای نیابتی ابراز نگرانی کرد.

پهپاد |صهیونیست

بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل در سخنرانی خود در دانشگاه رایشمن در 12 سپتامبر 2021 فاش کرد که یکی از قدرتمندترین سلاح های ایران ناوگان پهپادهای آن است. به گفته گانتز، این گروهی از سلاح های کشنده و دقیق مانند موشک های بالستیک است که می تواند هزاران کیلومتر را طی کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 27 سپتامبر 2021 گفت که پهپادهای مسلح ایرانی می توانند در هر مکان و هر زمان حمله کنند.

*پهپادها و موشک های ایرانی در حال تغییر بازی هستند

به گفته نویسنده این تحلیل، اظهارات بنت و گانتز شاهدی بر «نگرانی فزاینده تل آویو» از تهدید پهپادهای ایرانی است.

در پایان این تحلیل یوزی روبین نوشت: پهپادهای ایرانی را دیگر نمی توان سیستم های تسلیحاتی ثانویه مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات و بازدارندگی در نظر گرفت. در عوض، آنها به یک سیستم تسلیحاتی بزرگ تبدیل شده اند که در صورت استفاده صحیح، می تواند معادلات بازی را به تنهایی تغییر دهد.

اخیراً یک کارشناس نظامی روسی درباره رزمایش جدید ایران اظهار نظر کرده و گفته است که سامانه دفاع موشکی سامانه اسرائیل نمی تواند پیشرفته ترین و دقیق ترین موشک های ایرانی را رهگیری کند.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا