عمومی

توسعه روابط ایران و تاجیکستان، عامل ارتقای امنیت منطقه

طبق پایگاه داده دیباروز ،
سرلشکر محمد باقری در حاشیه خبرنگاران گفت: “ما امروز میزبان وزیر دفاع دوست جمهوری تاجیکستان و تاجیکستان بودیم که یک کشور فارسی زبان است که دارای فرهنگ ، تاریخ و دین مشترکی با جمهوری اسلامی ایران است.” جلسه جلسه ای با وزیر دفاع تاجیکستان ، ژنرال شیرعلی میرزا.

وی گفت: وزیر دفاع تاجیکستان و هیئت همراه در سفر خود به ایران از صنایع دفاعی کشورمان بازدید کردند و در جریان آن پایه های توسعه روابط نظامی بین دو کشور و تشکیل کارگروه مشترک ایجاد شد. بین دو نیروی مسلح. “برای آینده ترسیم و برنامه ریزی کنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: در جلسه امروز با وزیر دفاع تاجیکستان ، در مورد کارگروههای مختلف از جمله موضوعات نظامی ، همکاری های آموزشی و … بحث و گفتگو شد که برنامه ریزی خواهد شد “

وی گفت: “قطعاً همکاری بین نیروهای مسلح ایران و جمهوری تاجیکستان تأثیر مثبتی در افزایش امنیت و ثبات منطقه ، توسعه نیروهای مسلح تاجیکستان و بهره مندی از تجربیات دو کشور خواهد داشت.”

سرلشکر باقری افزود: سفر وزیر دفاع تاجیکستان آغازی برای توسعه روابط دفاعی و نظامی بین دو کشور خواهد بود و بهار طبیعت با بهار توسعه روابط نظامی همراه خواهد بود.

سرلشکر شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان گفت: “در این سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران ، ما از کارخانه ها و شرکت های صنعتی در کشور دوست بازدید کردیم و آنها را شناختیم ، که زمینه همکاری را فراهم می کند. دو کشور “

دکمه بازگشت به بالا