عمومی

بازدید سردار باقری از فعالیت‌های نیروی دریایی روسیه در جزیره کرونشتات

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا ، سردار باقری روز چهارشنبه در ناو آموزشی “پریکوپ” نیروی دریایی روسیه در جزیره کرونشتات حضور یافت و درباره فعالیت های آموزشی کادرهای نظامی با رهبری نظامی و مقامات این کشتی روسی گفتگو کرد.

کرونشتات یک منطقه نظامی با وسعت 19.35 کیلومتر مربع و 42800 نفر جمعیت در شرق خلیج فنلاند و 30 کیلومتری سن پترزبورگ است.

بازدید از تاسیسات دریایی روسیه در کرونشتات در چارچوب سفر رسمی ژنرال محمد باقری ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به روسیه صورت می گیرد و چهار روز به طول می انجامد.

سردار باقری امروز چهارشنبه با استقبال رسمی فرماندهان ارشد نیروی دریایی روسیه وارد سن پترزبورگ شد و نگهبان تشریفاتی ناوگان دریای شمال سرود جمهوری اسلامی ایران را نواخت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان امروز با دریادار ولادیمیر کاساتونوف ، فرمانده ناوگان دریای شمال و معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه دیدار کرد.

کاساتونوف با اشاره به مشارکت کشتی های ایرانی در رژه نیروی دریایی روسیه در سال جاری گفت: حضور کشتی های ایرانی در آب های روسیه مزین به این رژه دریایی شده است.

وی با اشاره به همکاری های دریایی دو کشور گفت: این همکاری و مشارکت خوب ایران در رژه نیروی دریایی روسیه نشان می دهد که این دو کشور در یک واحد رشد می کنند.

وی اظهار داشت که روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف روز به روز بنیادی تر و بهتر می شود.

دریاسالار یومنف همچنین گفت که امسال نیروهای مسلح روسیه برنامه ها و مسابقات نظامی زیادی را انجام دادند و ایران میزبان بسیار خوبی برای بسیاری از این مسابقات بود.

این مقام نظامی روسیه گفت: “روسیه سال آینده چندین مسابقه برگزار می کند و ما امیدواریم که ایران نسبت به دوره های قبل حضور برجسته تری در این مسابقات نظامی داشته باشد.”

سرلشکر محمد باقری ، رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار خود با فرمانده نیروی دریایی روسیه ، فرمانده ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: در این دیدار همکاری های دریایی ایران و روسیه و توافقات خوب مورد بحث قرار گرفت. رسیده بودند. “

سردار باقری پس از دیدار با دریاسالار نیکولای یومینوف ، فرمانده نیروی دریایی روسیه به ایرنا و رادیو آزادی گفت: ما در مقر نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ بودیم و با فرمانده نیروی دریایی روسیه صحبت کردیم.

وی افزود: در این جلسه در خصوص همکاری های دریایی دو جانبه از جمله حضور کشتی های ایرانی در تمرینات و رزمایش های دریایی روسیه ، شرکت در مسابقات نظامی و تبادل تجربیات عملیاتی و همچنین کار و تحقیقات مشترک برای بهبود نیروی دریایی و روسی تجهیزات در تمرینات و مانورهای دریایی. ” ما درباره ایران صحبت کردیم که دو سال پیش در چابهار تأسیس شد و کشتی های نظامی روسیه در آنجا شرکت کردند.

سردار باقری امروز همچنین با دریادار ولادیمیر کساتونوف ، فرمانده ناوگان دریای شمال و معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار که کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز حضور داشت ، دریاسالار کاتاسانوف از حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سن پترزبورگ و همکاری دوجانبه ابراز خرسندی کرد. ادامه دارد. به

فرمانده ناوگان دریای شمال روسیه به حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه دریایی اخیر در سن پترزبورگ اشاره کرد و بر اهمیت تقویت روابط ایران و روسیه در زمینه های نظامی و دفاعی تاکید کرد.

همانطور که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: روابط ایران و روسیه به عنوان شرکای استراتژیک در صحنه بین المللی در حال گسترش است.

سردار باقری خاطرنشان کرد: ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار از طریق اقیانوس اطلس وارد خلیج فنلاند شد و در رژه ویژه نیروی دریایی روسیه ، برای گسترش همکاری های نظامی و دفاعی با روسیه شرکت کرد.

سردار باقری از یکشنبه هفته گذشته در سفری رسمی در روسیه حضور داشت که در آن وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه را ملاقات کرد ، وی همچنین به سن پترزبورگ سفر کرد و قرار است از آستاراخان در ساحل این کشور دیدن کند. دریای خزر.

دکمه بازگشت به بالا