«کالسکه‌های عاقبت‌بخیر» را بشناسید – دیباروز

آیا به یک کالسکه برای چهل سالگی نیاز دارید؟ آیا یک کالسکه برای چهل سال قرض می دهید؟ اینجا خبرم کن…

Isnaples- سهیله صدیقی:«کالسکه پایان خوب» عنوان کمپینی است که در عرض چند ساعت در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد و از کاربران می خواهد که آیا کالسکه ای را که فوراً به آن نیاز ندارند در خانه نگه می دارند تا سه هفته کالسکه خود را پس دهند. زائران وام می دهند تا از طرف صاحب گاری در مسیر پیاده روی اربعین باشند.

به نظرم بچه ها هم باید از راهپیمایی اربعین بهره ببرند

خانم مریم عصارزاده طراح و مبتکر این کمپین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران توضیح می دهد: گروه ما، همه اعضای آن خانم، مدت هاست که به صورت خودجوش مشغول کارهای خیر بوده اند و خیریه های مختلفی را اداره می کنیم. فعالیت ها و ابتکاراتی مانند “آینه شمعدون” که سر و صدای زیادی به پا کرد، اما طراحی “کالسکه پایان خوب” مرا به این فکر انداخت که به عنوان یک مادر از سال 2013، به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که آن را در دهه 40 تحت پوشش های مختلف قرار دهم. شرایط و پسرم از دو ماهگی همسفر من بوده و از مسیر پربرکت اربعین نیز بهره مند هستند و من به حضور خانواده در مسیر سخت اربعین بسیار اعتقاد دارم. در این سال ها من و خانواده ام به این شهر سفر کردیم. ویلچر یا کالسکه.حتی یکسال پایم شکست و با ویلچر این جاده را طی کردم.با تجربیاتی که در این سالها پشت سر گذاشتم متوجه شدم که کالسکه یکی از ملزومات خانواده های دارای فرزند است. راه طولانی است و گرما و سرما بچه ها را خسته می کند، البته بهتر است بچه ها این جاده را با کالسکه طی کنند تا کمتر احساس خستگی کنند. از طرفی کالسکه وسیله مناسبی برای آویختن کوله پشتی و وسایل سفر بر روی آن است. حتی بسیاری از افراد بدون فرزند کالسکه می خرند تا چمدان های خود را راحت تر حمل کنند. در واقع وسیله ای چند منظوره برای زائران به حساب می آید. »

با من آشنا شو

کالسکه های اهدایی نوزاد که قرار است زائران اربعین را همراهی کنند

اتصال حلقه زائران بدون کالسکه و بازماندگان با کالسکه

وی ادامه می دهد: خیلی از خانواده ها هستند که نوزادشان کمی بزرگ شده یا کالسکه شان فرسوده شده و دیگر قابل استفاده نیست و از طرفی خرید کالسکه چند میلیونی به طور اختصاصی برای یک سفر دو هفته ای ارزش ندارد. این در حالی است که من افراد زیادی را می شناسم که دوست دارند در این سفر باشند اما شرایط را ندارند. به عنوان مثال، آنها برای مسافرت با یک کودک یا داشتن یک کودک بیمار مشکل دارند. به ذهنم رسید که این افراد باید از طریق کمپینی به نام “ارابه موفق باشید” با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و یکدیگر را پیدا کنند. در واقع می خواستیم زائران بدون کالسکه و بازماندگان با کالسکه را به این کمپین متصل کنیم.

خانم عصارزاده تائید می کند: «ما یک گروه مستقل هستیم و فضایی برای نگهداری کالسکه نداریم و تنها هدف ما از این کمپین ایجاد ارتباط بین مردم است، البته کسانی هم بودند که تصمیم گرفتند کالسکه را به جای امانت دادن، اهدا کنند. با تجهیزات مربوطه برای کسانی که به دانه کنجد نیاز دارند، اما این کمپین تنها بر ایمنی کالسکه ها تاکید دارد.

وی درباره میزان استقبال کاربران از این کمپین نیز می گوید: ما این پروژه را از دو روز پیش به طور جدی آغاز کردیم و در عرض چند ساعت حدود 40 نفر برای شرکت در این کمپین اعلام آمادگی کردند که البته امیدوارم تعداد بنیانگذاران این کمپین افزایش یابد. هر لحظه افزایش می یابد و آنها می توانند کالسکه های بیشتری را به این سفر بفرستند.”

اگر شما هم می خواهید کالسکه مخصوص زائران اربعین را تهیه کنید، به سایت zamine_sazane_zohoor در صفحه اینستاگرام مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا