اجتماعی

آثار تحریم‌ها بر تولید واکسن ایرانی کرونا / فایرز و مدرنا فعلا اولویت نیست

دبیر کمیته علمی ستاد ملی کرونا با اشاره به اقدامات انجام شده برای تولید واکسن کرونا ایرانی ، در مورد تأثیرات تحریم ها بر روی واکسن نیز گفت: هر جا که آنها بفهمند ، ما می خواهیم به فناوری پاسخ دهیم تا نیازهای محلی را تأمین کنیم ، جلوی آن را بگیرید. طول می کشد.

در مصاحبه ای با آژانس دانشجویی پاکستان ، دکتر مصطفی غنی وی در مورد واکسن کرونا ایرانی گفت: در حال حاضر هیچ تغییر خاصی نسبت به روزهای گذشته رخ نداده است و سه شرکت نسبت به کار خود با تکمیل مدارک خود در سازمان غذا و دارو برای گرفتن مجوز انسانی ادغام شده اند.

تکمیل آزمایشات حیوانات روی 3 واکسن ایرانی

وی افزود: “این سه واکسن تمام مراحل غیرانسانی و آزمایش روی حیوانات را پشت سر گذاشته اند و شواهد باید برای ارسال آن به کمیته اخلاق توسط سازمان غذا و دارو کافی باشد.”

تولید صنعتی واکسن های ایرانی؛ اواخر ژوئن 1400

غنی با اشاره به اینکه تولید صنعتی واکسن کرونا ایرانی تا پایان ژوئن 1400 امکان پذیر است ، اظهار داشت: این تولید صنعتی محدود به واکسیناسیون عمومی خواهد بود.

ایالات متحده از رسیدن واکسن آنفولانزا و کیت تشخیص کرونا به ایران جلوگیری می کند

وی در مورد تأثیر تحریم ها بر تولید واکسن کرونا ایرانی توضیح داد: این تحریم ها در وزارت خزانه داری آمریکا اعمال می شود و افراد را هدف قرار می دهد. به عنوان مثال ، در مورد واکسن آنفلوانزا ، ما شاهد ممانعت از هدف قرار دادن انسان در هنگام خرید و پرداخت هزینه واکسن به مردم بودیم. یا مثال دیگر پول ما در کره جنوبی است که ما کیت تشخیصی کرونا را درخواست کردیم و ایالات متحده اجازه نداد به ما برسد.

آنها خراب نشده بودند ، ما واکسن های اضطراری وارد کردیم

غنی تأکید کرد: هر کجا متوجه شوند ما می خواهیم از طریق تولیدات محلی به فناوری پاسخگوی تقاضای محلی باشیم ، آن را مسدود می کنند. در تولید واکسن ، جایی که آنها متوجه شدند ، خرابکاری کردند ، به عنوان مثال ، به ما اجازه نمی دهند دستگاه مورد نیاز خود را از این طریق وارد کنیم.

وی همچنین گفت: اگر این خرابکاری ها نبود ، ما برای حل مشکل گروه های آسیب پذیر فوراً تعدادی واکسن معرفی می کردیم.

وی در مورد واردات واکسن کرونا از خارج از کشور گفت: در این حالت وزارت بهداشت اقداماتی را انجام داده است ، اما عملیات خرابکاری توسط ایالات متحده و متحدانش وجود دارد ، ممکن است کار مختل شود.. در حال حاضر واکسن Corona Fiers و Moderna در لیست خرید در ایران در اولویت نیست ، ما بر اساس زیرساخت ها ، امکانات ، قیمت و کشوری که واکسن را از آنجا خریداری خواهیم کرد تصمیم گیری می کنیم که البته این امر به عهده سازمان غذا و دارو است.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی کرونا در مورد قرارداد تولید مشترک واکسن کرونا با یکی از کشورها توضیح داد: “تا زمان اتمام قرارداد ، هیچ اطلاعات دیگری در این زمینه ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا