علمی و پزشکی

هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

به گزارش شفاف، با افزایش منابع واکسن، برخی از پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی در هند از دولت خواسته اند مانند بسیاری از کشورهای غربی، طرحی را برای تزریق دوز واکسن کوید 19 به افراد در معرض خطر و آسیب پذیر در نظر بگیرد. مقامات ایالتی بیشتر بر تکمیل تزریق دو دوز این واکسن به 944 میلیون بزرگسال تا ژانویه آینده (2022) تمرکز می کنند.

طبق آمار رسمی، ۸۱ درصد از بزرگسالان در هند تاکنون حداقل یک دوز واکسن کووید را دریافت کرده‌اند و ۴۳ درصد هر دو دوز را دریافت کرده‌اند. با این حال، واکسیناسیون برای افراد زیر 18 سال هنوز در این کشور آغاز نشده است.

سیاست هند اکنون این است که با تکمیل برنامه تزریق دو دوز، مصونیت کووید 19 را برای بزرگسالان در این کشور فراهم کند.

به گفته مقامات هندی، با توجه به اینکه اکثر مردم این کشور به طور طبیعی به کووید 19 مبتلا هستند و از این بیماری مصون هستند، دو دوز واکسن کرونا کافی است.

این در حالی است که گزارش ها حاکی از آن است که هنوز تصمیمات به پایان نرسیده و مذاکرات بین مسئولان برای تصمیم گیری نهایی در حال انجام است.

هند بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در ماه های آوریل و می در جهان گزارش کرد و طبق آمار رسمی، حدود 70 درصد از جمعیت هند تا جولای 2021 به کووید 19 مبتلا شده اند.

به گزارش رویترز، این کشور تاکنون بیش از 34.5 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 و بیش از 465000 مورد مرگ و میر ناشی از عوارض ناشی از این بیماری را ثبت کرده است.

دکمه بازگشت به بالا