اجتماعی

سفر به کشورهای دیگر برای تزریق واکسن کرونا غیرمنطقی است

دیباروز / آذربایجان شرقی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: “شهروندان ما باید به خاطر داشته باشند که حتی اگر واکسن تزریق شده در کشورهای دیگر معتبر و تأیید شده باشد ، در حمل و نقل در شلوغی و شلوغی به سر می برند. و گسترش ویروس در افراد تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و مطمئناً منطقی به نظر نمی رسد زیرا برای دوز دوم نیز همین مسیر باید دنبال شود

کیانوش جهانپور در گفت وگو با دیباروز ، در مورد آخرین مورد واکسیناسیون کرونا در کشور گفت: برنامه ریزی شده تا پایان سال 1400 واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در گروه هدف انجام شود.

و ادامه داد: “علی رغم همه نوسانات ، و علی رغم عدم انجام تعهدات طرف های خارجی در تهیه واکسن ، با توجه به اینکه حدود 260 روز به پایان سال 1400 باقی مانده است ، با توجه به مورد قبلی ، به استثنای برنامه ملی واکسیناسیون “علیه بیماری عروق کرونا ویروس قلب.

وی خاطرنشان کرد: باید از مردم عزیز کشور به دلیل تأخیر در واردات واکسن و مشکلاتی که تجربه کرده اند عذرخواهی کنیم ، امیدواریم با ورود واکسن های محلی و محلی روند واکسیناسیون در روزها و هفته های آینده تسریع شود. تولید “

جهانپور در مورد تزریق واکسن ایرانی ، خاطرنشان کرد: “با توجه به اینکه واکسن های مختلفی داریم ، تاکنون دو واکسن تولید داخل و یک واکسن مشترک مجوز تولید و مصرف عمومی در کشور را دریافت کرده اند ، اگرچه بسیاری از واکسن ها هنوز به عنوان واکسن معرفی می شوند.” آزمایشات بالینی و مطالعاتی که هنوز مجوز مصرف و تولید را ندارند.

و سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: واکسن “کو ایران برکت” در حال حاضر در حال تولید است و بخشی از آن به شبکه بهداشت کشور تحویل داده شده و واکسن “Copubuster” تولید شده توسط انستیتو پاستور به تدریج از بین می رود. در آینده ی نزدیک. چند روز پس از خروج از خط تولید به شبکه بهداشت تحویل داده می شود.

وی در تشریح تعداد واکسینه شده در ایران گفت: تاکنون بیش از 6 میلیون و 400 هزار دوز واکسن تزریق شده و نزدیک به دو میلیون نفر نیز واکسینه کامل شده اند ، به این معنی که دو دوز واکسن دریافت کرده اند و بقیه عزیزان حداقل دوز اول را دریافت کردند. “اکثریت افراد بالای 70 سال یا اعضای کادر پزشکی و طرفداران بهداشت در سراسر کشور واکسینه شده اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: در روزهای آینده با اعلام رسمی وزارت بهداشت ، واکسیناسیون عزیزان بالای 65 سال و اگر واکسیناسیون در هفته های آینده ، واکسیناسیون افراد بالای 60 سال و در مرحله بعدی با کمتر از 18 بیمار در سال آینده و ماه آینده ، مرحله سوم برای مشاغل مختلف از جمله معلمان ، اصحاب رسانه ، روزنامه نگاران بهداشت و سایر موارد برگزار می شود گروه های حرفه ای و افراد زیر 60 سال.

در بخش دیگری از صحبت در مورد واکسیناسیون ترکیبی (استفاده از واکسن متفاوت در دوز دوم) ، وی خاطر نشان کرد: “در حال حاضر ، این فرض وجود دارد که واکسیناسیون ترکیبی ممکن است در بعضی موارد مثر باشد ، اما با توجه به اینکه در مطالعات کافی است در این رابطه پروتئین واکسیناسیون ترکیبی وجود دارد ، اما به نظر می رسد واکسیناسیون با پدهای مشابه ممنوع نیست

جهانپور ادامه داد: “باید در نظر داشته باشید که در پروتکل ها و رویه های ایالتی اکنون چنین چیزی وجود ندارد و هرکسی که واکسن دریافت می کند باید در دوز دوم همان واکسن را دریافت کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا