علمی و پزشکی

فاز بعدی تزریق واکسن کووپارس فردا آغاز می شود

به گزارش شفاف ، سعید کلانتری معاون تحقیقات و فناوری انستیتوی تحقیقات واکسن و سرم الرضی در مصاحبه زنده تلویزیونی گفت: در مرحله اول تزریق واکسن کوبارز ، 13 نفر واکسینه شدند و هیچ عارضه جانبی نداشت. ظاهر شد. این 13 نفر “. مرحله دوم تزریق واکسن “Cobars” در تاریخ 12 مارس انجام می شود.

وی با بیان اینکه این واکسن تاکنون هیچ گونه عوارض جانبی ندارد ادامه داده و این واکسن تا اردیبهشت ماه تزریق می شود. ایمنی واکسن 2 هفته پس از تزریق دوم تعیین می شود. برای قضاوت درباره مصونیت واکسن خیلی زود است.

الشریف گفت: “عدم وجود عوارض پس از واکسیناسیون ما را تشویق می کند تا مرحله اصلی را شروع کنیم.” اولین مرحله تزریق این واکسن تا ماه مه ادامه دارد. فردا 8 نفر برای تزریق نامزد شدند و فردا گروه بعدی 120 نفره تزریق می شود.

به گفته دستیار تحقیق در انستیتوی سرم الرضی ، برای تعیین مصونیت واکسن در چندین مرحله ، دو هفته پس از تزریق ، بیماران ، آنتی بادی ها و ایمنی سلولی بیماران را بررسی می کنیم. این مسائل دو هفته بعد از تزریق دوم که در 12 مارس انجام می شود ، بررسی می شود. ما انتظار داریم که عوارض جانبی دو هفته پس از تزریق دوم ظاهر شود ، در آن زمان می توان در مورد ایمن سازی واکسن بدون عوارض جانبی صحبت کرد.

معاون وزیر تحقیقات و فناوری در م Instituteسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی با بیان اینکه داوطلبان واکسن واکسن “CoPars” برای مدت زمان حداکثر 6 ماه تحت نظر هستند برای عوارض جانبی احتمالی: حتی در مرحله اول تزریق به پایان رسیده است و ما موفقیت را گزارش می دهیم ، ما هنوز در حال دستیابی هستیم.

وی گفت: “پس از موفقیت در این مرحله ، اجازه ورود به مرحله دوم تزریق واکسن کرونا را بدست خواهیم آورد که بسته به شرایط آن زمان ، ممکن است بتوانیم مراحل دوم و سوم را ادغام کنیم ، اما هنوز چیزی مشخص نیست. ”

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی افزود: مرحله سوم دریافت واکسن کرونا استنشاق یک ماه پس از تزریق دوم عضلانی است. ویروس کرونا ویروسی استنشاق شده برای جلوگیری از انتقال ویروس است.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا