اجتماعی

احتمال تولید انبوه واکسن کووپارس از پاییز/ اثربخشی واکسن در مقابل جهش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشریح روند آزمایش بالینی واکسن کوپرز که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال انجام است ، شرایط کنترل و معالجه بیماران در مراکز درمانی تحت نظارت را تشریح کرد. این دانشگاه

در مصاحبه ای با خبرگزاری دانشجویان ایران ، دکتر جلیل کهپای زاده موسسه الرضی درباره آخرین مورد آزمایش بالینی واکسن کوپارس گفت: نتایج مرحله اول آزمایش بالینی واکسن کوپارس به سازمان غذا و دارو ارسال شده است و ما منتظر پاسخ این عزیزان هستیم. ” در آغاز ماه ژوئن ، مرحله دوم آزمایش بالینی را با دو گروه 250 نفره آغاز خواهیم کرد و این مرحله حدود یک ماه طول خواهد کشید. سازمان غذا و دارو بر رسیدگی سریع به این موضوع تأکید دارد.

وی اظهار داشت: مرحله اول مداخله انسانی برای واکسن کوبارز در 31 مارس با حضور 133 داوطلب آغاز شد و در پایان آوریل پایان یافت که این به عهده داوطلبان است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم مرحله سوم آزمایش بالینی را از اواسط تابستان آغاز کنیم و با تجزیه و تحلیل نتایج و گردش کار ، بتوانیم واکسن را در اوایل پاییز به مقدار زیاد تولید کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه صحبت های خود در مورد احتمال تغییر ساختار واکسن به دلیل جهش های جدید ویروس کرونا اظهار داشت: “با توجه به اینکه این واکسن علیه پروتئین S یا پروتئین سطح ویروس ساخته شده و هدف آن است ویروس و جهش های کمتر از آن انتظار می رود که واکسن در برابر جهش ها م effectiveثر باشد و در سطح پوسته نباشد.

وی گفت: افرادی که دوزهای مختلف واکسن داشته اند ، واکسینه می شوند و اینگونه نیست که به هیچ وجه واکسن دریافت نکنند. در یکی از گروه های کوچک ، در مرحله اول ، واکسن اوریون تزریق شده است ، اما در این مرحله ، واکسن اوریون وجود ندارد. اگر مصونیت کسانی که دوز کم یا واکسن دارونما کم دریافت کرده اند مشخص شود ، قطعاً نیاز به واکسیناسیون دارند و برنامه واکسیناسیون آنهاست.

وی در مورد عوارض جانبی این واکسن در مرحله اول انسانی گفت: عوارض کوتاه و انتظار بود و همه واکسن ها این علائم را داشتند. به طور کلی ، در مرحله اول هیچ تصادف عمده ای مشاهده نشد.

تعداد تخت های کرونا هنوز زیاد است

همانطور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره قرار دادن مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه گفت: «مشکلی وجود ندارد. تعداد مراجعه به بخش سرپایی مراکز خدمات جامع بهداشتی و بیمارستانی اندکی کاهش یافت. اما تعداد بیماران در بیمارستان هنوز زیاد است. مخصوصاً تخت ها هنوز شلوغ هستند. به دلیل احترام مردم و اقدامات انجام شده برای کاهش ازدحام در شهر ، وضعیت ما بسیار بهتر از هفته گذشته است.

وی ادامه داد: از نظر پزشکی در زمینه داروهای تزریقی (رامساویر) با مشکلاتی روبرو بودیم که با حمایت سازمان غذا و دارو به حالت عادی برگشته و امیدواریم بتوانیم موارد مورد نیاز را فراهم کنیم دارو و تجهیزات. در روزهای آینده ” از نظر اکسیژن مشکل خاصی وجود ندارد و مراکز در این مدت ارائه شده اند و ما با همکاری معاون وزیر بهداشت و همکاری شرکت های مختلف تولید کننده اکسیژن پرونده های موردی را مدیریت کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره روند تزریق واکسن کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: پنج شبکه بهداشتی در ملارد ، ماه اورشلیم ، ریبات کریم ، نداریم. بهارستان و شهریار و دو مرکز بهداشتی در غرب و شمال غرب نیز در تهران داریم که با پوشش 7 منطقه شهرداری ، تقریباً در همه این هفت مجموعه واکسن ها را با قدرت کامل تزریق می کنیم و تاکنون به طور متوسط ​​80٪ موارد دیگر بیش از 80- کودکانی که در سیستم های ما ثبت نام کرده اند واکسینه شده اند. با بهره برداری از سیستم salamat.gov.ir ، ما انتظار داریم که موارد بیشتری را به جامعه هدف خود اضافه کنیم.

و کوهپای زاده ادامه داد: “در روزهای اولیه ، با ازدحام مراکز روبرو بودیم ، اما بعداً ، با افزایش هماهنگی و ایجاد مراکز بزرگ واکسیناسیون ، استفاده از قلم های بزرگ ورزشی و شاید ایجاد مراکز نظامی مانند مجموعه آزادی و مراکز شماره گذاری ، ما سعی کردیم این مشکل را حل کنیم و امیدوارم که بتوانیم تزریق واکسن را توسط ماشین انجام دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا