اجتماعی

آخرین وضعیت تست بالینی واکسن «کووپارس» /تزریق واکسن به بیمارانی دیابتی و فشارخونی

سخنگوی پروژه آزمایشی واکسن آزمایشگاهی موسسه راب ، کوپارس ، آخرین اخبار مربوط به مرحله دوم مطالعه آزمایش بالینی واکسن را توصیف کرد.

در مصاحبه ای با آژانس دانشجویان پاکستان ، دکتر محمد حسین فلاح مهرآبدی وی با اشاره به اینکه مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن “کوپارس” از 5 خرداد ماه آغاز شده بود ، گفت: مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن “کوپارس” با حضور 500 داوطلب در دو گروه 250 نفره در حال انجام است. حدود 300 نفر دور اول واکسن را دریافت کردند و حدود 15 نفر دوز دوم را دریافت کردند و ما امیدواریم که در طی دو هفته آینده همه 500 نفر را تزریق کنیم.

وی افزود ، “خوشبختانه ، مانند آزمایش بالینی فاز 1 ، ما هیچ گونه عارضه خاصی برای ایجاد مشکل در مطالعه نداریم و از نظر ایمنی ، نتایج را در روز 35 به سازمان غذا و دارو ارسال خواهیم کرد. پس از دوز اول در فاز 2 ، در واقع می توان گفت که نتایج 14 روز پس از تزریق دوز دوم واکسن برای 150 داوطلب از سازمان غذا و دارو ارسال می شود ، بنابراین می توانیم اجازه ورود به مرحله سوم را بدست آوریم.

فلاح ادامه داد: “تجزیه و تحلیل ما بر اساس تزریق دوز دوم است. از آنجا که پس از تزریق دوم و دوز سوم که استنشاق می شود ، ایمنی لازم را داریم که برای کاهش خطر انتقال ویروس است و ایمنی لازم ایجاد می شود 14 روز پس از تزریق دوم با دوز. “

وی خاطرنشان كرد: در این مرحله از مطالعه ، واكسن باید به افراد مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت كنترل شده یا فشار خون بالا تزریق شود. وی گفت ، هیچ مشكل خاصی در این مورد مشاهده نكرده است. از طرف دیگر ، در این مرحله ، افراد تا 75 سال را شامل می شد كه مشكل خاصی نمی دیدند.

وی گفت: بر اساس نتایج مرحله دوم ، FDA می تواند تصمیم بگیرد که مجوز داوطلبانه صادر کند. پس از اتمام تجزیه و تحلیل مرحله سوم میانی ، مجوز مصرف اضطراری نیز صادر می شود.

سخنگوی کارآزمایی بالینی کوپارس موسسه رازی گفت: “ما قصد داریم فاز 3 را در اوایل ماه اوت با 20 تا 30 هزار داوطلب آغاز کنیم.”

وی در پاسخ به این س ifال که آیا واکسن کوپارس در مقطعی از مطالعه می تواند به افراد زیر 18 سال تزریق شود ، گفت: در مورد آن گروه سنی چطور؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا