آخرین وضعیت اصلاح سهمیه ورود به دانشگاه‌ها و حذف کنکور

آخرین وضعیت اصلاح سهمیه ورود به دانشگاه‌ها و حذف کنکور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار اصلاح سامانه سهمیه ورود به دانشگاه ها و لغو امتحان پذیرش شد که این موضوع اصلی است که می توان با شورای شوراهای اسلامی بحث کرد و گفت: تنظیم پذیرش دانشگاه و تعیین سهمیه اضافی.

به گزارش دیباروز ، دکتر سعید ردا آملی در پاسخ به این سؤال و در پاسخ به سؤال از دیباروز ، به آخرین وضعیت برای ساماندهی سهمیه ثبت نام در دانشگاه اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شورا اساس تصمیم و بخشی از سهمیه ها تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی است ، بنابراین حل این مسئله نیاز دارد. همکاری بین این شورا و انجمن.

وی اضافه کرد: “در این دوره از فعالیت های شورای اسلامی شورا ، ما سعی کردیم این همکاری را ایجاد کنیم و توانستیم بخش هایی از لایحه را اصلاح کنیم که وزارت علوم با همکاری وزارت بهداشت در بخش سهمیه بندی ها را تهیه و با شورای اسلامی شورا پیوند داده است.” خود شورا نیز باید موضوع مربوط به شورا را در نظر بگیرد که متأسفانه هنوز در دسترس قرار نگرفته است.

وی همچنین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را بررسی سهمیه پذیرش دانشگاه به عنوان یکی از تعاملی ترین برنامه های شورا با مجلس فعلی عنوان کرد و گفت: “این موضوع یکی از برنامه های اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.” امیدواریم که بتوانیم ابتدا با ریاست مجلس و سپس با کمیته آموزش و پرورش در مورد این موضوع بحث کنیم تا بتوان به این موضوع رسیدگی کرد. اما به طور کلی ، شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی تواند کار مجلس را انجام دهد ، و نه می تواند کار شورا را دنبال کند. این یک موضع مشترک است که امیدواریم در مجلس بعدی که فردا آغاز می شود با آن همکاری کنیم.

سهمیه ها باید تنظیم شوند

وی افزود: مسئله ما فقط لغو کلاس های دانشگاه نیست و می توان سهام مازاد را نیز تعیین کرد زیرا اگر کلاس های مازاد تعیین شود ، از ورود به دانشگاه به هیچ وجه جلوگیری نمی شود. بنابراین سهمیه ها باید تعدیل شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: “استدلال این است که در بعضی موارد اکنون ما برای ورود به دانشگاه سهم بین 35 تا 40 درصد داریم.” بنابراین این حجم از خدمات بسیار زیاد است. علاوه بر این ، در برخی زمینه ها عملاً متقاضی وجود ندارد. فقط در برخی زمینه های خاص و برخی زمینه های پزشکی مشکل وجود دارد ، اما در مناطق دیگر عملا جای خالی وجود ندارد و ما برای سهمیه بندی رقابت نمی کنیم.

العاملی همچنین به آخرین مورد لغو آزمون ورودی اشاره کرد و گفت: “در حال حاضر ، این موضوع در صلاحیت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.” خوشبختانه امتحان ورودی یکی از معتبرترین روش هایی است که در آن زمینه اعتماد به نفس بالایی وجود دارد ، اما روند تصمیم گیری در این زمینه برای ورود دانشجویان و تعیین آینده دانشجو در طی چهار ساعت ، روش خوبی نیست. ما در بسیاری از روش های آموزش عالی در کشور می بینیم که دانش آموزان در یک مرحله چهار ساعته و در زمینه هایی که متقاضی تحصیل می کند ، منصوب می شوند. بنابراین ، میانگین نمرات برای فرد و میانگین نمره برای موضوع به عنوان معیار این موضوع در نظر گرفته می شود ، همچنین چهار سال آخر فرد در ارزیابی موثر است.

وی در پایان تأکید کرد: ما باید روش دیگری را برای ارزیابی ورودی دانشگاه ها دنبال کنیم ، زیرا در شورای عالی انقلاب فرهنگی نگرانی هایی وجود دارد ، اما این موضوع به یکی از تابوهای آموزش عالی کشور تبدیل شده است که ما این کار را انجام داده ایم ، اما در عمل به نتیجه نرسیده است و امیدواریم که برطرف شود. این موضوع در تعامل با شورای اسلامی شورا است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا