برترین های کسب و کارعمومی

آموزش دانلود درایور پرینترهای hp

نصب درایور پرینتر اچ پی HP در ویندوز 10 , 11 با سی دی

استفاده از سی دی راه انداز یکی از متداول‌ترین و ساده‌ترین روش‌های نصب درایور  پرینتر لیزری اچ پی hp روی ویندوز 10 است. برای انجام درست این عملیات، به ترتیب روش‌های زیر را انجام دهید.

1- ابتدا سی دی را داخل لپ تاپ یا کامپیوتر قرار دهید. یک فایل Setup داخل سی دی وجود دارد که باید آن را نصب کنید یا اینکه روی دسکتاپ کپی کنید و سپس اجرا کنید. برای این کار روی فایلی که روی آن setup نوشته شده راست کلیک کنید. از بالا گزینه دوم که همان Run as administrator است را فشار دهید.

آموزش نصب درایور چاپگر در ویندوز 10 |برنامه نصب پرینترهای hp

2- مرحله بعدی ران شدن یا اجرا شدن نرم افزار ستاپ است. این مرحله خیلی سریع اجرا شده و تنها چند ثانیه وقت شما را می‌گیرد. البته اگر هارد دستگاه شما SSD نباشد، این مدت زمان کند‌تر پیش می‌رود. این مرحله مربوط به Extract فایل‌ها بوده و به کمک یک خط نشانگر، درصد پیشرفت نشان داده می‌شود. اگر کمی کار اکسترکت طول کشید، دکمه Cancel را فشار ندهید. بعد از اتمام این مرحله وارد بخش بعدی می‌شوید.

3- در این مرحله لوگوی شرکت HP نشان داده می‌شود. در این بخش هم باید چند ثانیه صبر کنید.

4- مرحله چهارم نصب درایور پرینتر اچ پی مربوط به نصب برنامه مربوط به پرینتر و نرم افزارهای آن است. یک صفحه برای شما نشان داده می‌شود. عکس پرینتر شما و 3 گزینه زیر نشان داده شده است.

در اینجا باید گزینه اول یعنی نصب پرینتر اچ پی hp  را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

5- بعد از انتخاب گزینه نصب نرم افزار پرینتر در مرحله قبلی، وارد یک صفحه جدید می‌شوید. در این صفحه به شما دو گزینه نشان داده می‌شود.

درست مثل همه کاربران عادی، بهتر است گزینه اول را فشار دهید. روی دایره آن کلیک کنید. و سپس گزینه بعد یا نکست (Next) را انتخاب کنید.

6- با زدن گزینه نکست وارد مرحله نصب شده و باید کمی صبر کنید تا کار نصب کامل شود.

7- در مرحله‌ی آخر نصب درایور پرینتر اچ پی یک پیغام مبنی بر اتصال پرینتر به کامپیوتر یا لپ تاپ به کمک کابل به شما نشان داده می‌شود. داخل جعبه پرینتر، کابل مورد نظر شما وجود دارد. یک سر کابل را به سیستم کامپیوتر خود و یک سر دیگر آن را به پرینتر HP وصل کرده و کمی صبر کنید تا پرینتر شناسایی شود. بعد از نهایتا یک دقیقه، پرینتر شما آماده استفاده است.

نصب درایور پرینتر اچ پی HP در ویندوز 10 , 11 بدون سی دی

دانلود درایور پرینتر hp ممکن است به هر دلیلی سی دی راه انداز پرینتر شما در دسترس نباشد، برای حل این مشکل کافی است ابتدا درایور پرینتر خود را از سایت پشتیبانی HP دانلود کنید.

1- اولین قدم در نصب درایور پرینتر اچ پی بدون سی دی، اتصال پرینتر به کامپیوتر یا لپ تاپ است. این کار را به کمک یک کابل USB باید انجام دهید.

2- وارد منوی استارت در ویندوز شده و Control Panel را پیدا کنید. یا در بخش جستجوی ویندوز، Control Panel را سرچ کنید.

3- در کنترل پنل، باید روی گزینه Devices and Printers کلیک کرده و سپس Add a printer را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

4- در نهایت اسم پرینتر شما نمایش داده شده روی آن کلیک کنید و درایور دانلود شده را در صورت نیاز آدرس دهی کنید.

حالا پرینتر شما با همه درایورهایش نصب شده و آماده کار است.

 نصب درایور پرینتر اچ پی HP در ویندوز 7 با سی دی

برای این که بتوانید به درستی پرینتر اچ پی خود را روی ویندوز 7 نصب کنید، باید مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

1- قبل از هرچیز به کمک یک کابل USB، پرینتر و لپ تاپ یا کامپیوتر را به هم وصل کنید.

2- سی دی راه انداز را داخل دی وی دی رایتر گذاشته و اجازه دهید که برنامه به کمک روش Auto Run یا اجرای خودکار، اجرا شود. نصب آن بسیار ساده بوده و می‌توانید به سادگی آن را انجام دهید. البته همیشه این روش جوابگو نخواهد بود. اگر نصب پرینتر شما انجام نشد، باید مراحل بعدی را دنبال کنید.

3- وارد منوی استارت شده و روی گزینه Devices and Printer کلیک کنید.

4- در این مرحله از نصب درایور پرینتر اچ پی شما وارد یک صفحه می شوید. در بخش بالای صفحه گزینه Add a printer را می‌بینید. حالا باید روی این گزینه کلیک کنید.

5- دوباره وارد یک صفحه دیگر می شوید. گزینه اول مربوط به زمانی است که پرینتر از طریق کابل به دیوایس شما وصل است. گزینه دوم هم مربوط به زمانی است که پرینتر به کمک اتصال شبکه کابلی یا وایرلس به لپ تاپ یا کامپیوتر شما وصل شده است.

اگر در خاطرتان باشد، ما در ابتدا گزینه اتصال از طریق کابل را انتخاب کردیم. بنابراین، گزینه اول یعنی Add a local printer را انتخاب کرده و روی گزینه نکست کلیک می‌کنیم.

6- در مرحله بعد از نصب درایور پرینتر اچ پی به هیچ چیز دست نزده و بدون این که تغییری ایجاد کنید، روی گزینه Next کلیک کنید.

7- حالا وارد یک صفحه دیگر می‌شوید که نام پرینتر شما داخل آن قرار گرفته، این مرحله هم نیاز نیست شما کاری انجام دهید. تنها دوباره روی گزینه Next کلیک کنید.

8- حالا روند نصب درایور پرینتر اچ پی شروع می‌شود. باید یک الی دو دقیقه صبر کنید تا کار نصب تمام شود. سرعت نصب کاملا به حافظه دستگاه و نوع هارد شما بستگی دارد. در هاردهای HDD سرعت نصب کند است. اما این سرعت نصب در هاردهای SSD بسیار سریع انجام می‌شود.

در صورت نصب صحیح، گزینه Finish برای شما به نمایش درخواهد آمد. همچنین پرینتر شما به گزینه دیوایس‌های صفحه Devices and Printer اضافه می‌شود

آموزش نصب درایور چاپگر در ویندوز 10 |برنامه نصب پرینترهای hp

نصب درایور پرینتر اچ پی HP در ویندوز 7 بدون سی دی

اگرچه ویندوز 7 قدیمی است، اما هنوز هم کاربران زیادی دارد. اگر به دنبال نصب درایور پرینتر اچ پی بدون سی دی روی ویندوز 7 هستید، باید به ترتیب مراحل زیر را اجرا کنید.

1- : اولین قدم این است که درایور پرینتر خود را از سایت اصلی اچ پی دانلود کنید. باید نرم افزار آن را هم دانلود کنید. بعد از نصب نرم افزار، وارد آن شده و عکس پرینتر خود را پیدا کنید.

2- در این مرحله باید اینترنت لپ تاپ یا کامپیوتر خود را قطع کنید. سپس وارد بخش control panel شوید و روی گزینه devices and printers کلیک کنید.

اگر دقت کنید، یک مثلث زرد کنار آن دیده می‌شود. این مثلث نشان دهنده نبود درایور است. در ادامه باید حتما درایورهای مربوط به آن را نصب کنید. نحوه نصب را جلوتر توضیح داده‌ایم. اما پیش از هر چیز درایورهایی که دانلود کرده بودید را آنزیپ کرده و آدرس بالای صفحه را کپی کنید.

3- وارد درایو C شده و پوشه مربوط به پرینتر خود را پیدا کنید. فایل آنزیپ شده شما قابلیت نصب خودکار ندارد. بنابراین از طریق hardware update آن را نصب کنید.

حالا در بخش devices and printers روی نام پرینتر خود راست کلیک کرده و گزینه properties را انتخاب کنید. یک پنجره برای شما باز می‌شود. به تب دوم پنجره یعنی hardware بروید. در این بخش اسم‌های مختلفی از پرینتر خود را مشاهده می‌کنید. اما شما باید گزینه other devices را انتخاب کرده و روی properties کلیک کنید.

4- حالا یک پنجره با نام و مدل پرینترتان باز می‌شود. سه گزینه هم در آن دیده می‌شود.

شما باید روی گزینه driver کلیک کنید تا گزینه update driver نمایان شده و بتوانید روی آن کلیک کنید. یک پنجره برای شما باز می‌شود. Browse my computer را انتخاب کنید تا مسیر فایل آنزیپ شده در درایو C را وارد آن کنید. حالا دکمه نکست را بزنید.

تمامی نرم افزارهای شما نصب شده و در کنار آن هم پرینتر شما به طور کامل هم نصب شده و هم درایورهای جدید را نیز روی خود دارد. حالا شما پرینتر اچ پی خود را روی ویندوز 7 نصب کرده و راه اندازی کرده‌اید.

 یک قابلیت ویژه در ویندوز 10 برای نصب درایور

ویندوز 10 یک قابلیت بسیار جالب دارد که شاید از آن بی‌خبر باشید. این ویندوز هوشمند بوده و در صورتی که پرینتری را برای اولین بار بخواهید روی سیستمی با ویندوز 10 نصب کنید، خود ویندوز به صورت خودکار درایورهای پرینتر را پیدا می‌کند.

اگر دسترسی به سی دی‌ راه انداز ندارید و نمی‌توانید به سایت خود اچ پی برای دانلود درایور‌ها مراجعه کنید، شاید این روش برایتان مناسب باشد.

البته برای این که از این قابلیت ویندوز 10 بتوانید استفاده کنید، بهتر است از اتصال لپ تاپ خود به اینترنت مطمئن بوده و یک وی پی ان نیز داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است بدون وی پی ان، ویندوز به درستی درایورها را برای شما پیدا نکند.

نصب درایور پرینترهای جدید اچ پی HP

اچ پی در یکی دو سال گذشته، پرینترهای خود را در مدل‌های هوشمندتری تولید کرده و می‌توانید حتی با اتصال گوشی خود از طریق بلوتوث یا وای فای، کار پرینت را انجام دهید. اما چیزی که کمتر کسی از آن اطلاع دارد، نرم افزار مخصوصی است که خود برند اچ پی برای این کار ساخته است. این نرم افزار HP Smart نام داشته و می‌توانید با نصب آن، از طریق اتصالات بی‌سیم لپ تاپ، گوشی یا کامپوتر، از پرینتر خود استفاده کنید.

بقیه مراحل نصب این پرینترها هم دقیقا شبیه به مواردی است که در ویندوز 10 و ویندوز 7 شرح دادیم. اما در نظر داشته باشید که نرم افزار اسمارت اچ پی به خوبی روی ویندوز 7 کار نخواهد کرد. این مشکل در ویندوز 11 هم ممکن است وجود داشته باشد.

پرینترهای اچ پی باتوجه به کارایی و قیمت‌هایی که دارند، نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. انواع مختلف این پرینتر برای کاربری‌های متفاوت تولید شده‌اند. اما اولین چالشی که در استفاده آن‌ها وجود دارد، نصب و راه اندازی است. نصب پرینتر روی ویندوزهای مختلف بدون سی دی و با سی دی امکان پذیر است. می‌توان به سادگی و با چند کلیک ساده، نصب درایور پرینتر اچ پی را روی ویندوز 7، 8.1 یا 10 انجام داد و از کارایی فوق العاده آن لذت ببرید

 

دکمه بازگشت به بالا