اجتماعی

ابتلا به گونه انگلیسی کرونا رو به افزایش / ضرورت اعمال محدودیت سفر به استان‌های درگیر

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد فرماندهی ضد کرونا با اشاره به افزایش موارد بیماری عروق کرونا قلب در کشور ، در مورد احتمال عود انواع قبلی ویروس کرونا (ویروس ووهان) گفت: “به نظر می رسد افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده و آنتی بادی های محافظتی تحت تأثیر قرار گرفته اند. آنها نوع انگلیسی را نخواهند دید.

در مصاحبه ای با دیباروز ، دکتر مسعود مردانی وی با اشاره به افزایش تعداد موارد جدید بیماری عروق کرونا قلب در کشور ، گفت: “البته این افزایش برای پر کردن تمام تخت های بیمارستان کافی نیست ، اما نگران کننده است که اگر این روند ادامه یابد ، مردم نیز شرکت خواهند کرد. در نوروز “

وی با اشاره به برخی برنامه ها برای پروازهای نوروزی تأکید کرد: تا زمانی که زنجیره انتقال کرونا به طور کامل قطع نشود ، استقبال از پروازها منطقی نیست.

مردانی ادامه داد: انتظار داشتیم در روزهای آینده میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور تا حدودی افزایش یابد ، زیرا با افزایش تعداد موارد شناسایی شده ، تعداد موارد در بیمارستان افزایش می یابد و این تأثیر می گذارد خوشبختانه ، این افزایش در حال حاضر قابل توجه نیست ، “اما همه چیز به نحوه رفتار افراد و نحوه برخورد آنها با اپیدمی بستگی دارد.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه عفونت نوع جهش یافته بیماری کرون انگلیس در حال افزایش است ، گفت: در حال حاضر کانون های عفونت با این نوع ویروس در استان خوزستان وجود دارد. اگر محدودیت های سفر برای استان های تحت تأثیر ویروس جهش یافته انگلیسی رخ ندهد ، مطمئناً این مشکل در سراسر کشور گسترش می یابد. اگر حرکت بومی به این مناطق متوقف یا محدود شود ، شاهد تأثیرات مثبتی خواهیم بود.

وی افزود: ویروس کرونا چینی معمولاً کودکان و نوجوانان را به میزان کمتری تحت تأثیر قرار می دهد و بیشتر در افراد مسن و مبتلایان به بیماری های زمینه ای دیده می شود. نوع (انگلیسی) ویروس ، جوانان کمتر از 20 سال و کودکان را بیشتر از نوع اصلی آلوده می کند ، اما این بدان معنی نیست که نوع جهش یافته فقط برای کودکان در نظر گرفته شده است. کسی که در معرض ویروس باشد و آنتی بادی محافظ نداشته باشد ، در هر سنی به این بیماری مبتلا می شود.

و این مردان ادامه دادند: “به نظر می رسد افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا بوده اند و دارای آنتی بادی محافظ هستند ، از نوع انگلیسی صدمه ای نخواهند دید زیرا آنتی بادی از آنها محافظت می کند و به نظر می رسد که عفونت آنها اتفاق نمی افتد یا احتمال آن کمتر است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا