اقتصادی

احتمال اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت

امکان افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه

وزیر کار از ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به هیات وزیران خبر داد و اجرای افزایش حقوق بازنشستگان اردیبهشت ماه دور از انتظار تلقی نشد.

به گزارش دیباروز، حجت‌الله عبدالملک در نشست وزارت کار با مسئولان تشکل‌های عالی کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری استان‌های کشور، اظهار کرد: افزایش مستمری در هیات امنای تامین اجتماعی سازمان به تصویب رسید و ما به این سازمان ابلاغ کردیم. کابینه؛ ما تلاش می کنیم افزایش حقوق بازنشستگی ماه مه را اجرایی کنیم و بعید است که بیشتر طول بکشد.
وی با اشاره به حذف برخی از یارانه بگیران گفت: برای تبصره های مختلف بودجه در حال تدوین آیین نامه است که یکی از این آیین نامه ها مربوط به حذف برخی از یارانه بگیران است که وزارت کار به طور جدی در آن ورود دارد، اما مسئله اصلی این است که چهره دولت به آرامی وارد می شود.
و وزیر کار تصریح کرد: میزان حمایت های تعیین شده در قانون بودجه امسال نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر است و دیروز در دیدار با رئیس جمهور موضوع حمایت ها را بررسی کردیم. در حال تصمیم گیری است.»
به گفته عبدالمالکی، موضوع یارانه ها تاثیر جدی بر رفاه مردم دارد. از این رو سعی می کنیم آن را طوری اصلاح کنیم که حداکثر فاصله جداسازی را ببینیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به طور کلی در خصوص یارانه ها تصمیماتی در حال اتخاذ است که به زودی اعلام خواهیم کرد و تلاش می شود بهترین تصمیم را برای پرداخت یارانه ها گرفته شود تا بهترین تاثیر رفاهی بر روی مردم داشته باشد. زندگی می کند.” ما پیشنهادی ارائه کرده‌ایم که به موجب آن می‌توانیم ادعا کنیم تا پایان امسال فقر را با تعرفه‌های جهانی ریشه‌کن می‌کنیم.
عبدالملکی همچنین از تشکیل کمیته ایمنی کار خبر داد و گفت: این کمیته به ریاست معاونت روابط کار تشکیل شد تا دیگر شاهد عقد قراردادهای سفید نباشیم.
به گفته وی، دو ماه به ما فرصت داده شد تا با مشارکت کارگران و کارفرمایان در مورد مسائل بحث و تبادل نظر کنیم تا در صورت نیاز به قانون، در قالب لایحه به مجلس ارسال شود یا به تصویب هیات وزیران برسد.
علی حسین رعیتی فرد – معاون روابط کار وزیر نیرو – از فعالیت 11 هزار تشکل کارگری و 3 هزار تشکل کارفرمایی در کشور مطلع شد و گفت: تعداد تشکل های کارگری در مقایسه با جمعیت شاغل در کشور ما اندک است، بنابراین وزیر نیرو وزارت کار اعلام کرد: کلیه واحدهای وزارت کار ماده 131 قانون کار و فصل ششم این قانون را اعمال خواهند کرد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکل های رسمی باید در واحدهای تولیدی به کار گرفته شوند تا کارگران بتوانند با استفاده از این تشکل ها مطالبات برحق خود را پیگیری کنند.
وی با اشاره به اعتقاد وزارت کار به اصل سه جانبه گرایی و رعایت کامل آن، گفت: وزیر کار بر لزوم اجرای این اصل در شورای عالی کار و حمایت کار و سازمان تامین اجتماعی تاکید می کند.
رایتورد گفت: در حال حاضر 14 هزار سازمان در کشور وجود دارد و انتظار داریم با افزایش بازرسی ها تعداد تشکل ها افزایش یابد.
علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار، امنیت شغلی را مهمترین خواسته کارگران عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور تمرکز زیادی بر امنیت شغلی داشته است، بنابراین پیشنهاد می کنم کارگروه ویژه کارگران و کارگران تشکیل شود، کارفرمایان. و باید گروه های دولتی برای تامین امنیت شغلی کارگران ایجاد شود زیرا اگر کارگران امنیت شغلی نداشته باشند اتحادیه های کارگری نمی توانند به درستی فعالیت کنند.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به سامانه جامع روابط کار افزود: با گذشت بیش از یک سال از اجرای این طرح همچنان با مشکلات اساسی در این حوزه مواجه هستیم. این طرح زمانی اجرا شد که هیئت های حل و فصل اختلاف هنوز به تجهیزات اولیه خود مجهز نشده بودند و امیدواریم با تخصیص بودجه مناسب به استان های مختلف این مشکل برطرف شود.
ابوالفضل اشرف المنصوری رئیس کانون عالی اتحادیه های کارگری نیز از بیمه مسکن و کارگران ساختمانی به عنوان مطالبات جامعه کارگری یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که موضوع کارگران صاحب خانه با همکاری اجرایی شود. با وزارت کار و وزارت کار. وزارت مسکن
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا