عمومی

افزایش ثابت و یک رویه حقوق بازنشستگان باعث شکاف درآمدی می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهرعلی اصغر رضایی، ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری به بررسی مشکلات معیشتی و درمانی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خراسان رضوی پرداخت و توضیح داد که علت تاخیر در بررسی ها چیست؟ وی بیان کرد: معتقدیم افزایش حقوق بازنشستگان و مشمولان مستمری تامین اجتماعی در تمامی سطوح دستمزدی باعث افزایش شکاف درآمدی شده و حداقل دستمزدها بیش از سایرین متضرر خواهند شد.

رئیس جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی با ابراز تأسف از اینکه مسئولان کارنامه خوبی در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در سال های گذشته به جای نگذاشته اند، گفت: بیشترین آسیب ها به این افراد وارد شده است. به کارگران و بازنشستگان ضعیف و ضعیف تحمیل می شود که ذینفع تامین اجتماعی معرفی شده است.

وی با انتقاد از بی توجهی، کم کاری، بی اعتمادی، تبعیض، بی عدالتی و استیصال بخش بزرگی از زحمتکش ترین و مستضعف ترین جمعیت کشور، افزود: مستمری بگیران برخی صندوق ها از جمعیتی بسیار کمتر از جمعیت اجتماعی خوشحال هستند. مستمری بگیران امنیتی بازنشستگان و بازنشستگان تامین اجتماعی سال هاست که با وعده های رنگارنگی که در صورت تحقق، تغییر چندانی در زندگی آنها ایجاد نمی شود، خوشحال هستند.

رضایی گفت: سبد معیشت و نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی دو مولفه مهم و تاثیرگذار در تعیین افزایش سالانه حقوق کارگران است. حتی اگر تورم بانک مرکزی 41 درصد را در نظر بگیریم که در واقع بسیار بالاتر از آن است، افزایش حقوق 21 درصدی چگونه با واقعیت اقتصادی و شرایط تورمی مطابقت دارد؟ اگر از ابتدا قانون، دستورالعمل ها و لیست های رانندگی را رعایت می کردند، اینطور نبود.

و رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: ما وظیفه داشتیم در طول کار به خوبی کار کنیم که انجام دادیم و اکنون نوبت به مراجع ذیصلاح رسیده است که آن را به ما ارائه دهند.

امروزه کارگران و بازنشستگان با چالش بزرگی در درمان مواجه هستند

در ادامه محمد درویشی نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: متاسفانه با افزایش تورم و افزایش هزینه های معیشتی، روز به روز بر تعداد کارگران حداقل دستمزد تامین اجتماعی افزوده می شود. بیش از 70 درصد از کسانی که حداقل دستمزد دریافت می کنند و جزو اقشار آسیب پذیر هستند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود به نحوه برخورد با سازمان تامین اجتماعی و قانون تکلیفی آن اشاره کرد و بر عدم اجرای صحیح این قانون تاکید کرد و افزود: فرض بر این است که این قانون به درستی اجرا نمی شود. که سازمان تامین اجتماعی در مقابل آن باید حق بیمه های اخذ شده از کارگران در طول سی سال کارشان را در دوران اشتغال و بازنشستگی تحت پوشش قرار دهد، اما متاسفانه امروز کارگران و بازنشستگان با چالش بزرگ درمانی مواجه هستند. هرکس در مورد رفتار و معیشت کارگران و بازنشستگان تصمیم می گیرد.

وی با ابراز تاسف از حذف بخش زیادی از داروهای مورد نیاز از لیست سبد کارگران و بازنشستگان گفت: متاسفانه سازمان در این زمینه مسئولیتی ندارد.

به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی از چشم بقیه افراد جامعه نگاه کنید

قربانعلی رمضانی رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد نیز با اعلام اینکه بر اساس قانون اساسی دولت باید درمان تک به تک را پرداخت کند، اظهار داشت: امروز کارمندان و بازنشستگان در کشور، ارتش و مراکز درمانی دولتی تحت درمان انفرادی قرار می گیرند اما دولت ها حتی یک ریال هم به بیمه شدگان و مراکز درمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی کنند و این در حالی است که به خود اجازه می دهند در مورد سازمان و زندگی کارگران و بازنشستگان تصمیم گیری کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کارگری در مشهد تصریح کرد: ما هیچ وقت حرف غیرمنطقی و بزرگ نمایی نکرده ایم، بلکه فقط می خواهیم بی عدالتی در نظام سلامت از بین برود و مددکاران و بازنشستگان تامین اجتماعی به بقیه جامعه نگاه کنند.

ما باید قانون را تصویب کنیم و برای دو ماه حقوق بسته به زمان کار منابع تامین کنیم

رحمت الله برموسی دبیر بازنشسته کانون تامین اجتماعی کار خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به وضعیت بد اقتصادی بازنشستگان گفت: در حالی که قشر زیادی از مردم دچار خسارت و مشکلات معیشتی هستند اما تعداد کمی از مردم در این مرکز حضور دارند. منطقه بهترین وضعیت ممکن و این فضای اقتصادی به نفع آنهاست. ارقام کف بازار و نرخ تورم بر کسی پوشیده نیست و طبیعی است که وقتی تورم بالاتر است، کارگران کمتر خرید می کنند.

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در بخشی دیگر از سخنان خود به عیدی و پاداش بازنشستگان و اظهارات غیرمنطقی مسئولان اشاره کرد و افزود: طرحی تهیه و اصلاح شده است که مستلزم آن است. تصویب قانون و تامین منابع برای حقوق دو ماه با توجه به آنچه ما مشغول هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قانون برای ما خط قرمز است، گفت: با اقتدار می گوییم مستمری بگیران را دست کم نگیرید.

بندر موسی افزود: بودجه 1402 مربوط به کارگران و بازنشستگان کشوری و لشکی است و ربطی به کارگران و بازنشستگان ندارد و با توجه به افزایش حقوق سال آینده خواستار اجرای دقیق قانون برابری هستیم. ماده 41 قانون کار و مواد 111 و 96 قانون تامین اجتماعی.

دکمه بازگشت به بالا