عمومی

افزایش قیمت ۴ قلم کالای اساسی کمتر از یارانه پرداختی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین حاج الله عبدالمالکی عصر چهارشنبه در همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت که با حضور مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سالن جلسات حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: دولت تحت رهبری مقام معظم رهبری به موضوعات مختلفی از جمله بحث عدالت و یارانه پرداخت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مصلحت های رئیس جمهور را اجرای عدالت در همه زمینه ها دانست و افزود: یکی از مواردی که باید اصلاح شود تا عدالت یابی شود، حمایت از موضوع و حمایت از موضوع ترجیح داده می شود. واحد پول.

گفت “ارز” ترجیحی با مقدار 4200 تومان و اختصاص 400 هزار میلیارد تومان از دارایی های مردم ایران از محل صادرات نفت برای ایجاد رفاه مردم در دستور کار قرار گرفت. ولی متاسفانه بخش زیادی از این مبلغ به جیب می رود ملت او نرفت و نتیجه برعکس شد.

عبدالمالکی بیان کرد: تخصیص 20 میلیارد تومان ارز 4200 تومان به معنی به جای سکه; 20 هزار تومان بیشتر فروخته شد و این کار انجام نشد و حجم این ارز در مجموع 400 هزار میلیارد تومان به ریال بود که 50 درصد بودجه دولت در سال 1400 بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت قبل می گفت این یارانه برای ارزان شدن کالاها برای مردم در نظر گرفته شده است. ولی متأسفانه بخشی از این پول به جیب دلالان و بخشی از قاچاق کالا رفت. چرا که کالاهایی مانند آرد و روغن به دلیل یارانه هایی که به کشورهای همسایه داده می شد به صورت قاچاق وارد کشور می شد.

یارانه های اختصاص یافته به دست مردم نرسید

وی با بیان اینکه حمایت ها به دست مردم نرسید، افزود: به عنوان مثال برخی دلالان نهاده های دامی بودند که پس از اخذ ارز ترجیحی با واردات نهاده ها، آن ها را به صورت آزاد به دامداران و عملاً از دامداران می فروختند. پشتیبانی می کند ممکن نیست.

عبدالمالکی همچنین خاطرنشان کرد: 50 درصد ماکارونی تولیدی در ایران که از آرد یارانه ای تهیه می شود. خارج از کشور می رود یعنی بخشی از حمایت مردم ایران به خارجی ها می رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بخشی دیگر از مبلغ ارز ترجیحی به جیب اختصاص می یابد. تهیه کننده او به خارج از کشور سفر می کند. مثل اینکه تهیه کننده 20 هزار تومان یارانه می دهیم.

وی گفت: بخشی از تخصیص ارز 4200 تومانی به جیب مردم برای تهیه کالای ارزانتر می رود که البته بسیار کمتر از این مبلغ است که غیر منطقی است.

وی تصریح کرد: برنامه سیزدهم دولت این است که این یارانه 400 هزار میلیارد تومان باشد. باید مستقیم به مردم داده شود و سپس قیمت ها مناسب باشد و در این صورت دلالی و قاچاق از بین می رود و مردم آنچه را که می خواهند می خرند.

افزایش قیمت 4 کالای اساسی کمتر از یارانه پرداختی است

قیمت چهار نوع از جمله مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن، گران ترین است

عبدالمالکی گفت: با اعطای این یارانه به مردم، قیمت چهار نوع کالای مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن گران می‌شود و محاسبه کرد که این افزایش کمتر از یارانه پرداختی است. ”

بسیاری از مردم از دولت و شخص رئیس جمهور می پرسند که چرا می خواهید این چالش را انجام دهید، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گفتند این کار در چارچوب عدالت انجام می شود. نزدیک تر این کار باید انجام شود و ما اعتبار خود را در این راستا ساخته ایم.

وی گفت: قانون نیز سازوکاری از سوی دولت ایجاد می کند اوراق کالا الکترونیکی درخواست کرد که کالا را به قیمت قبلی دفع کند ملت قرار داده شود.

عبدالملکی ادامه داد: تصمیم دولت این بود که برای مدت دو ماه به ده‌ها هزار نفر وجوه نقدی اعطا کند تا مقدمات و زمینه کارت الکترونیک فراهم شود.

پس از بررسی اعتراضات افراد زیر ده سال مزایای خود را دریافت خواهند کرد

wi در باره معترضان به عدم دریافت حمایت گفتند: سامانه ای برای این منظور ایجاد می شود و پس از بررسی اعتراضات افرادی که در سال دهم نیستند به یارانه آنها مرتبط می شوند.

عبدالمالکی همچنین تصریح کرد: برای کسانی که به اعشار آنها اعتراض دارند سامانه جداگانه تشکیل و اعتراضات وصول می شود و پس از بررسی های لازم; اگر این مشخص شده باشد این حق داشتند، مزایایی که در ماه های قبل دریافت کرده اید نیز به حساب آنها واریز می شود و مردم نگران ضایع شدن حقوق خود نباشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دشمنان به راحتی با انقلاب و نظام نابود می شوند. تحویل دادن نمی گیرند و در اجرای این طرح سیاه نمایی می کنند، در همین راستا قرارگاه تفسیری در دولت تشکیل شده تا گروه های مرجع در این زمینه را توجیه کنند.

افزایش قیمت 4 کالای اساسی کمتر از یارانه پرداختی است

از یارانه ها چیزی نصیب دولت نمی شود

وی افزود: از یارانه ها چیزی نصیب دولت نمی شود و اینکه گفته می شود دولت برای جبران کسری بودجه این کار را انجام می دهد، صحت ندارد.

وی با اشاره به افزایش قیمت جهانی مواد غذایی گفت: در سطح متوسط بین المللی اتفاقات مهمی افتاد که ارز را حفظ کرد 4200 او باعث شد که جنگ اوکراین و روسیه یکی از این رویدادها نباشد چرا؟ این منطقه محلی برای کاشت غلات و تولید غذا بود.

عبدالمالکی گفت: اشری ها فرمول پیچیده ای دارد و میزان ثروت و درآمد افراد در یک دوره مدت زمان طولانی برای 4 سال بررسی می شود، اما ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که ممکن است به چالش کشیده شود به من کار اطلاعات مالی و اقتصادی برای مردم این ده.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چرا برای اجرای این طرح با مردم صحبت می شود. کار را نکرد لازم به ذکر است که بر خلاف گرانی آردهای صنفی و صنعتی که در اصل با آنها بوده است بین دو طرح اولیه هنوز اجرایی نشده است و رئیس جمهور در این باره با مردم صحبت کرده و وزرا نیز با رسانه ملی صحبت کرده اند. مداوم آنها با جزییات این طرح آشنا هستند و از سوی دیگر اگر این موضوعات قبلا مطرح شده باشد، ممکن است در تامین برخی مواد غذایی با بحران مواجه شود.

پس از 4 مورد گران تر می شوند. قیمت سایر کالاها محاسبه و درج می شود

وی گفت: برای اجرای این طرح تنها چهار کالا شامل روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات مستقیم گران می شود، البته ممکن است سایر کالاهای استفاده کننده از این مواد نیز گران شوند. ولی مبلغ آن زیاد نیست و از طرفی ممکن است بار روانی اجرای این طرح بر روی قیمت باشد. دیگر کالاها نیز بر برنامه دولت یعنی محاسبه و اعلام قیمت کالاها تاثیرگذار هستند و تاکنون قیمت 500 قلم کالای مختلف محاسبه شده است.

عبدالمالکی افزود: در مقابل باید بازار را کنترل کنیم. گرفتن، داشتن این امر با مجازات های سنگین انجام می شود و با متخلفان برخورد جدی و منع می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح اینکه تعلل در اجرای این طرح جایز نیست، افزود: به ازای هر ماه تاخیر در اجرای این طرح 38 هزار میلیارد تومان از جیب مردم خارج می شود و این امر الزامی است. . انجام شده. سالهای قبل از انجام هر چقدر هم دیر باشد ملت خواهد بود و اجرای آن دشوار خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا