عمومی

ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۸۰ مددجوی بهزیستی در مشهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حمیدرضا علیزاده بعدازظهر چهارشنبه در جلسه ارزیابی عملکرد شش ماهه اول سال در مراکز اشتغال تحت حمایت رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اشتغال 180 مددجو در سه سال اظهار داشت: هزینه بیست میلیارد ریال در حمایت.

وی به فعالیت سه مرکز اشتغال با یارانه و تحت نظارت در مشهد اشاره کرد و ادامه داد: مشتریان این مراکز برای ارزیابی توانایی ها و استعدادها و آمادگی برای ورود به بازار کار به مدت یک تا سه ماه مورد ارزیابی قرار می گیرند.

نماینده توانبخشی اجتماعی خراسان رضوی افزود: حتی پس از انتصاب مراجعه کننده ، وی نیاز به حمایت روانی و اجتماعی دارد و مربی از طرف مرکز به عنوان دستیار برای همراهی مراجعه کننده به کارفرما معرفی می شود.

وی با اشاره به حمایت های حمایتی از کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را استخدام می کنند ، گفت: مشوق های حمایتی شامل وام اشتغال به ازای هر مشتری ، یارانه و حق بیمه کارفرما و همچنین کمک های ترفیعی است. کارایی کارفرما حقوق می گیرد.

علیزاده گفت: هر مرکز می تواند تا 40 مشتری را در طول سال پشتیبانی کند و آنها را به سمت اشتغال پایدار سوق دهد ، و افزود که حمایت های رفاهی از این مراکز در دومین و سومین سال اشتغال مددجویان ادامه می یابد تا اطمینان حاصل شود که مراجعه کننده به اشتغال پایدار دست پیدا می کند.

وی افزود: “طی سه سال گذشته ، نزدیک به 180 مشتری مشغول به کار شده اند و 70 of از آنها مشاغل پایدار را تأمین کرده اند ، که در مقایسه با هزینه های استخدام آنها نتیجه بسیار خوبی است.”

معاون رفاه و احیاء خراسان رضوی تصریح کرد: طرح عملیاتی یارانه به مدت ده سال در ده استان کشور از جمله خراسان رضوی به صورت آزمایشی اجرا شده است.

دکمه بازگشت به بالا