عمومی

زمینه ایجاد اشتغال و مسکن جوانان فراهم شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی عصر دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن با بیان اینکه تا زمانی که در دنیا هستیم هر کار خیری می توانیم انجام دهیم، اظهار داشت: اعمال ما در اختیار ماست و روزی که این طلای دنیاست. جهان، سابقه کسب و کار ما بسته شده است.

با اشاره به اینکه در سفر آخرت ما را بر اساس کارهای دنیوی می شناسند به فکر خود باشیم، افزود: و تا زمانی که در دنیا هستیم تا جایی که می توانیم با قلم و زبان به فکر خود باشیم. توانایی و شهرت و بزرگواری و مال و مال و خرسندی در گره گشایی از کار دیگران و توانایی ایجاد لبخند بر چهره مؤمن و نیازمند، ایجاد پیوند، وصل کردن دو جوان، فراهم آوردن امکانات جوانان. امرار معاش، فراهم کردن فرصت های شغلی برای جوانان و اسکان جوانانی که در حد توان خود این کار را انجام می دهند، هدایت خداوند همراه انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به آیه ۱۳۰ سوره «بقره»، «وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ ۚ وَلَقَدِ اصْطَفَیْنَاهُ فِی الدُّنْیَا ۖ وَإِنَّهُ فِی الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ، گفت: این آیه در باب حضرت ابراهیم (ع) است شخصی مانند او با خصوصیاتی که در حیرت کفار بود و همه به منطق و عقل او پی می بردند، تسلیم خداوند متعال بود، پس به فرمان خدا کارد را به گلوی فرزندش آورد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به آیه ۹ و ۱۰ سوره «ملک»، «قَالُوا بَلَیٰ قَدْ جَاءَنَا نَذِیرٌ فَکَذَّبْنَا وَقُلْنَا مَا نَزَّلَ اللَّهُ مِنْ شَیْءٍ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا فِی ضَلَالٍ کَبِیرٍ»، «وَقَالُوا لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا کُنَّا فِی أَصْحَابِ السَّعِیرِ» بیان طبق این آیات، گناهکاران در جهنم اعتراف می کنند که فلانی آمد، پیامبری آمد و ما را انذار کرد و خبر عقاب را به ما داد، ولی ما آن را تکذیب کردیم و گناهکاران به سه چیز اعتراف کردند: اول: پیامبری آمد و ما او را تکذیب کردیم. و ثانیاً: ما فکر نکردیم و به حرف حق گوش نکردیم و اعتراف سوم اقرار به گناه است.

گفت رحمت خدا از اهل جهنم دور است، عذاب جسمی و روحی خواهند دید.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه اعتراف به گناه در آخرت فایده ای ندارد و در این دنیا به ویژه در ماه مبارک رمضان باید استغفار و استغفار کنیم، افزود: جامعه را ایجاد و کنترل کنیم. بسیاری از آسیب های اجتماعی برطرف می شود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به آیه ۱۷۹ سوره «اعراف»، «وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ۖ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لَا یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا یَسْمَعُونَ بِهَا ۚ أُولَٰئِکَ کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ۚ أُولَٰئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ» بیان داشت تفسير اين آيه شريفه هشدارى است براى همه ما، زيرا مى فرمايد: بسيارى از انس و جن در عصيان و عناد و لجاجت غوطه ورند، گويى آنها را براى دوزخ آفريده ايم، دل دارند و عمل نمى كنند. بفهمند عقل دارند اما نمی فهمند چشم دارند اما با آن نمی بینند گوش دارند و با آن نمی شنوند جلوه خدا غفلت شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم خداوند متعال در این ماه رمضان برای همه ما نگاه معنوی، تقوا و نور هدایت کند به شرطی که این نور هدایت تقویت و تداوم یابد و ذخیره معنوی برای همه باشد. دوره زندگی ما ساله، مذهبی ها را به آن سوق خواهد داد. «تعدادی که در برنامه‌های مذهبی، جلسات تلاوت قرآن، مساجد و… دیدیم، نشان‌دهنده همان رحمت الهی است که نصیب ما شده است.

دکمه بازگشت به بالا