اجتماعی

فرصت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در ماه ژوئن

مدیر اجرایی سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: به زودی پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر تقاضای افزایش سالانه حقوق مستمری بگیران به کمیته دولت ارسال می شود.

به گزارش دیباروز ، دکتر مصطفی سالاری در یک جلسه اجماع و جلب نظر نمایندگان سازمان های بازنشستگی و بازنشستگی این سازمان برای ارائه پیشنهادی برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری که با حضور اعضای انجمن ارشد بازنشستگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد. ما هزینه افزایش امسال را ماه آینده می گذرانیم.

سالاری با بیان اینکه تنظیم حقوق بازنشستگی یکی از اصلی ترین ملزومات این عزیزان است ، گفت: همه ما قبول داریم که این موضوع باید با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها و در ارتباط با چندین مذاکره با رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزرای اقتصاد اجرا شود. هم صنعت معدن و تجارت ، هم رئیس سازمان خصوصی سازی ، رئیس سازمان توسعه و بازسازی صنعت معدن و معاونان سازمان برنامه و بودجه مطلع شده اند که توافق اولیه آنها در مورد انتقال اوراق بهادار ، سهام و دارایی شرکت های دولتی از حقوق بازنشستگان قدردانی می شود.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر لزوم مدیریت صحیح منابع سازمان ، تصریح کرد: ما با هزینه کردن سرمایه در امور جاری و تعهدات سالانه مخالف هستیم.

سالاری در بخش دوم سخنان خود از اقدامات ایثارگرانه کارکنان سازمان تأمین اجتماعی به ویژه در بخش درمان برای خدمت رسانی به بیماران کرونری قدردانی کرد و گفت: از بین بردن کورو ویروس در سه حوزه از جمله افزایش هزینه های درمانی ، افزایش هزینه های بیمه بیکاری و کاهش مزایا . حق بیمه تأثیرگذاری بر منابع و مخارج سازمان تأمین اجتماعی داشت.

سالاری افزود: با اقدامات انجام شده و مساعدت های صورت گرفته از سوی دولت ، خدمات این سازمان به جامعه آسیب دیده بدون محدودیت و کاستی ادامه خواهد یافت.

وی گفت: “در حالی که به طور معمول حدود 240،000 نفر از اداره تأمین اجتماعی مزایای بیمه بیکاری را دریافت می کنند ، علاوه بر این تعداد ، حدود 670،000 نفر تحت پوشش قانون کار و بیمه هستند.” در نتیجه شیوع بیماری کورونا ، جامعه درخواست مزایای بیمه بیکاری را داده و ما نیز با نهادهای دیگر در تعامل هستیم تا منابع لازم را برای پرداخت متقاضیان جدید فراهم کنیم.

اما اصغر بیات ، رئیس انجمن سالمندان بازنشستگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: “ما از مدیریت و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی ، به ویژه تیم درمانی این سازمان به دلیل ارائه خدمات خوب به بیماران مبتلا به بیماری های عروق ویروس کرونا تشکر می کنیم.” و آنها از بازنشستگان حمایت می کنند.

وی با اشاره به بند 96 قانون تأمین اجتماعی اظهار داشت: این سازمان موظف است پیشنهادی را برای افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با هزینه زندگی خود به کمیته دولت ارسال کند.

در این جلسه اعضای دیگر شورای عالی بازنشستگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی نیز نظرات و نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا