اقتصادی

احتمال انتشار جداول خاموشی‌ قوت گرفت – دیباروز

معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران درباره احتمال انتشار جدول زمانبندی قطعی برق به دلیل عدم تعادل در تولید و مصرف، گفت: امیدواریم به این سمت نرویم. اما شرایط باید بدبینانه باشد.” با توجه به میزان ظرفیت تولیدی که هر روز با توجه به شرایط دمایی و خروج مدار تصادفی نیروگاه ها خواهیم داشت، برنامه خاموشی خواهیم داشت که به موقع به اطلاع ما خواهد رسید.

به گزارش دیباروز، محمد الله داد امروز در حاشیه اولین جلسه کادر رهبری با عبور از ارتفاعات تابستان 1401 در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از الزامات ما این است که اگر مشکلی تا حد امکان بی برنامه نباشد. و مرتبط الکرد: یکی از بخش هایی که انتظار می رود همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشد، بخش اداری است.

وی افزود: بخش‌های اداری مصرف مولد ارزش افزوده ندارند و با توجه به ضرورت اصلاح این نقص در بخش‌های غیرمولد، تاکید می‌کنیم که بخش‌های اداری باید مصرف خود را به‌ویژه از ساعت 12 ظهر کاهش دهند. آنچه باید اعمال شود.” . “

الداد تصریح کرد: برای بخش اداری مصرف سیستم های امنیتی و روشنایی از ساعت 12 ظهر به بعد حداقل 10 درصد و سرورها حداقل 10 درصد و در روزهای تعطیل باید حداقل مصرف شود و این امر باعث می شود. با پیشخوان کنترل شود هوشمند مشترکین اداری که رعایت نکنند و حداقل مصرف را در ساعات غیرفعال نداشته باشند با محدودیت در تامین برق مواجه خواهند شد.

معاون هماهنگ کننده توزیع با اشاره به برخورد با ماینرهای غیرمجاز گفت: یکی از اولویت ها برخورد با کسانی است که از برق غیرمجاز برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می کنند. در ایام گرم سال استفاده از برق چه در مراکز مجاز و چه در مراکز غیرمجاز ممنوع است و برای استفاده کنندگان غیرمجاز جرایم سنگین تری مشاهده شد و به افرادی که وارد این مراکز شدند جوایزی تعلق گرفت.

وی در خصوص وضعیت جریان برق در تابستان امسال نیز گفت: شرایط عدم تعادل برق در سال جاری نیز وجود دارد و این عدم تعادل به 10 هزار مگاوات می رسد. این عدم تعادل که در طول سال ها به وجود آمده است، در کوتاه مدت برطرف نخواهد شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری اقدامات بسیار خوبی برای مدیریت این ناهماهنگی ها انجام شده است و از همان روزهای ابتدایی سال، وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر طرح های جامع جایگزین خاموشی ها را با قابلیت رفع خاموشی ها تدارک دیده اند. همکاری برای بخش های مختلف مصرف مانند صنعت. مردم از آن استفاده کنند.

معاون هماهنگ کننده شرکت توانیر با بیان اینکه کمپ تابستانی ترانزیتی از امروز فعالیت خود را آغاز می کند و جلسات و برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد، گفت: امیدواریم با وجود شرایط ناهموار در تولید و مصرف، آمادگی بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم. برق.” این نقص آسیب می زند.

الله داد با اشاره به وضعیت واردات و صادرات برق گفت: در صورت نیاز کشور قطعا صادرات برق به حداقل یا صفر می رسد، در بخش واردات نیز کارهای خوبی انجام شده و از همسایگان شمالی و ترکیه برق وارد شده است. “

وی با بیان اینکه برای تقویت خطوط موجود واردات و قراردادهای خرید برق که در دست تهیه است برنامه ریزی شده است که امیدواریم ظرفیت خوبی برای بخش واردات برق داشته باشد، گفت: در حوزه برق منطقه آذربایجان نیز وجود دارد. ترکیه و قره باغ کوهستانی امکان واردات برق وجود دارد و حداقل 600 مگاوات توان واردات داریم ضمن اینکه برای واردات از این کشور با ارمنستان نیز رایزنی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش اصلی این است که از توان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مدیریت بار به منظور کاهش تقاضا با مشورت بخش کشاورزی و تلاش برای ایجاد اختلال در بازار استفاده شود، گفت: با توجه به اینکه به کنتورهای هوشمند – وزارت نیرو به دنبال کاهش معضل تنش آبی و مشکل عدم تعادل تولید و کنترل میزان برداشت بر اساس مجوزهای صادره و همچنین در قسمت برداشت و ساعات اداری است.

معاون هماهنگ کننده توانیر ادامه داد: یکی از دلایل نابرابری در تولید و مصرف و همچنین نابرابری درآمد و هزینه برای صنعت برق و قیمت ارزان انرژی است، بنابراین آنچه وزارت نیرو به دنبال آن است حذف یارانه های غیرضروری و ناعادلانه است.

اله ابی با اشاره به اعمال تعرفه های جدید برای مشترکان افزود: در برخی از بخش های مصرف می توان با حذف یارانه ها این ناهماهنگی را جبران کرد، اما در این زمینه همه رده ها در نظر گرفته نمی شود و تنها برخی از مشترکان نیاز به تعدیل تعرفه دارند. و به رده های پایین توجه کنید، کسانی که در الگو مصرف می کنند شامل افزایش قیمت نمی شوند.

وی گفت: برای مشترکان پرمصرف که چندین هزار مشترک بیش از حد معمول مصرف می کنند، برنامه جدی داریم و این قشر باید مراقب باشند که قبوض خود را بیش از حد پرداخت نکنند. مصرف اما از این پس با ورود سیستم های خنک کننده به مدار مصرف کنندگان پرمصرف باید دقت بیشتری در مصرف خود داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا