اقتصادی

بررسی تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار خاموشی ها در کمیسیون انرژی

رئیس سازمان انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال قطعی مکرر برق در فصل زمستان، تاکید کرد: ضرورت تشکیل تیم هماهنگی بین وزارتخانه های متولی مدیریت مصرف برق و گاز در فصل زمستان است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، فريدون حسنوند در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: جلسه اين كميسيون امروز با حضور وزراي صمت، نيرو و نفت برگزار شد. با توجه به قطعی برق در تابستان و احتمال تداوم این قطعی در زمستان، باید از هم اکنون تمهیدات لازم و موجودی و بسیج امکانات کل کشور برای مقابله با این چالش اندیشیده شود.

وی گفت: در این راستا تشکیل تیم هماهنگی بین وزارتخانه های متولی مدیریت مصرف برق و گاز در فصل زمستان ضروری است لذا در این جلسه بر این موضوع تاکید شد. قرار است صداوسیما در زمستان سال آینده برای اطلاع رسانی به مردم به ویژه در زمینه پس انداز همکاری کند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته مهم تامین سوخت نیروگاه های 10 هزار و 600 مگاواتی است که نوساز هستند چرا که قراردادی در این زمینه بین وزارتخانه های صمت و نیرو منعقد شد. . ظرفیت و منابع مالی صنایع دولتی به صنعت گاز و برق کمک می کند و به همین دلیل قرار است این نیروگاه ها در مرحله اول 10 هزار و 600 مگاوات برق تولید کنند و امروز وزارت نفت مجبور به سوخت گیری آنها شد.

وی تاکید کرد: وزیر صمت نیز گزارشی از قراردادها و نحوه اجرای آنها ارائه کرد که باید در این قراردادها اصلاح شود، البته طرف سوم این قراردادها وزارت نفت است که باید در تامین سوخت در این قراردادها در این جلسه مقرر شد وزارت نیرو به سرمایه گذاران در زمینه تولید برق تسهیلات و تخفیف هایی را به عنوان مشوقی برای آنها اعطا کند.

وی افزود: با توجه به تعطیلی برخی از نیروگاه ها، از قوه قضائیه خواسته شده تا با انجام یکسری اقدامات فنی، مساعدت لازم را در این راستا برای کاهش آلودگی آنها انجام دهد. تلاش می کنیم پلمب این ایستگاه ها را برای جلوگیری از آسیب به اقتصاد کشور و رعایت ملاحظات زیست محیطی باز کنیم، هرچند مقرر شد در جلسه سران قوا این موضوع مطرح شود.

حسنوند در پایان گفت: این جلسه با هدف جلوگیری از حوادث تابستان امسال برگزار شد تا مردم و مشترکان خانگی دچار قطعی برق نشوند. از سوی دیگر، صنایع کوچک و بزرگی که در تابستان متحمل ضرر اقتصادی شدند، نباید دوباره آسیب ببینند، اما از دستگاه های امنیتی نیز در این جلسه دعوت می شود تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از قاچاق در برخی از چاله های موجود انجام دهند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا