اقتصادی

بررسی پرونده مرتبط با نهاده‌های دامی در کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز کمیسیون از بررسی موضوع نهاده های دامی خبر داد و گفت: مسئولان گمرک، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مرکز تحقیقات کشور از جمله جو، آرد سویا و گندم، سال گذشته نشان داد که باید حفظ شود.

به گزارش دیباروز، علی خزریان در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با مهرداد بذرباش رئیس دیوان محاسبات گفت: لزوم افزایش ظرفیت نظارتی کمیسیون با حسابرسی. دفتر تاکید شد.

خزریان افزود: در ادامه این جلسه و طی بررسی رویه های کنترلی کمیته اصل 90 و دیوان محاسبات در جلسه یازدهم و اهمیت همکاری فی مابین، اقداماتی در جهت بهبود روند انجام شد. رسیدگی به شکایات و نظارت همراه با تخصیص بودجه به عنوان یک وظیفه ذاتی در دادگاه است و برای تسریع در امور می توانیم در زمینه نظارت هم افزایی ایجاد کنیم همچنین مقرر شد کمیته اصل 90 و دیوان محاسبات انجام دهند. پروژه های مشترک در موضوعات مختلف مانند تولید دانش بنیان یا اصلاح ساختار بودجه.

سخنگوی کمیته اصل 90 شورای یازدهم به بررسی موضوع نهاده های دامی در ادامه جلسه امروز اشاره کرد و گفت: افزایش ذخایر استراتژیک کشور از جمله جو، آرد سویا و گندم نسبت به دوره قبل. . عمومی، نشان داد که نیاز به نگهداری دارد.

یادآور می شود: در خصوص واردات کالاهای فاسدشدنی مانند دارو، تجهیزات پزشکی و یا برخی از کالاهای اساسی، تصمیم بر این شد که با توجه به گرانی برخی کالاها و نرخ ارز، هماهنگی بیشتری بین دستگاه های ذیربط ایجاد شود و در گمرک نگهداری شود. باعث آسیب خواهد شد.

انتخاب خزریان: با توجه به جمع بندی انجام شده مقرر شد در خصوص اتصال سامانه بازار آنلاین به سامانه تجارت و گمرک از سوی گمرک محدودیت زمانی تعیین و اعلام شود. همچنین مرکز پژوهش های مجلس نیز به منظور بررسی مشکلات توزیع نهاده های دامی بین تولیدکنندگان و ارائه آن به مراجع ذیصلاح منصوب شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا