علمی و پزشکی

احتمال پیک مجدد کرونا وجود دارد

رئیس مرکز پزشکی ، آموزشی و درمانی شهدای تجریش تأیید کرد: بازگشایی مشاغل به معنای پایان دادن به اورا و کاهش خطر شیوع بیماری نیست. “اگر مردم و اتحادیه ها اصول بهداشت را رعایت نکنند و پروتکل ها را رها نکنند ، احتمال تکرار آنها وجود دارد.

دکتر خوشحال شد ردا جلیلی برای گفتگو با دیباروزوی گفت: “یكی از مراكز اصلی در بیمارستان شهدای تاجیش كه درگیر بیماری قلبی و عروق كرونر است ، درگیر شده است.” وی گفت: “تاكنون بیش از 2،000 بیمار مبتلا به تاج در بیمارستان شهدای تاجیش بستری شده اند و بیش از 10،000 بیمار در كلینیكهای سرپایی تحت مداوا قرار گرفته اند.” ما بیش از 90٪ بیماران را در بیمارستان بستری کردیم.

وی با تقدیر از تلاش کادر پزشکی در بیمارستان الشهدا در تاجریش در مبارزه با بیماری انسداد شرایین قلب اظهار داشت: “در این مدت حدود 100 نفر از اعضای کادر پزشکی مجروح شدند ، اگرچه برخی از آنها در شرایط بحرانی قرار دارند ، اما خوشبختانه در بین کادر پزشکی جان باختیم.”

وی همچنین به لزوم بازگشایی بیشتر مشاغل کشور اشاره کرد و بر لزوم رعایت نکردن مردم و اتحادیه ها به پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: به طور خلاصه ، ما می بینیم که بیشتر مناطق و کشورها در حل بحران های اقتصادی کمک می کنند. به تدریج ، مشاغل دوباره بازگشایی شد و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبود.

این عضو هیئت علمی تأکید کرد: بازگشایی مشاغل به معنای از بین بردن و خاتمه دادن جوندگان نیست و وی گفت: “برخی معتقدند که حرکت به سمت گرم شدن با شغل های بازگشایی به معنای این است که ما به سمت از بین بردن کرور ویروس حرکت می کنیم ، در حالی که این یک تصور غلط است و ویروس هنوز در جوامع وجود دارد. ، و هر یک از آن ممکن است به دلیل سهل انگاری و کنار گذاشتن اصول بهداشتی مجدداً فوران کرده و به اوج خود برسد.

خوشنود با تأکید بر اینکه مردم باید محکم تر از پروتکل های بهداشتی پیروی کنند ، اظهار داشت: متأسفانه در جامعه مشاهده شده است که به دلیل روزمرگی یا خستگی ناشی از ماه ها رعایت اصول بهداشتی ، این اصول در برخی زمینه ها و کارکردها کنار گذاشته شده است. مشکلات بهداشتی ساده ای مانند شستن دست و استفاده از ماسک و دستکش مشاهده نشده است ، یا حتی افراد به عادت های قدیمی مانند لرزش دست و مالش متوسل شده اند که بسیار خطرناک است و منجر به عود بیماری می شود.

این متخصص گفت: “مردم باید از زندگی و سلامتی خانواده و خانواده خود محافظت کنند و همچنین به کادر پزشکی احترام بگذارند که در طول سه ماه گذشته در ارائه خدمات پزشکی بسیار تلاش کرده اند.” بیماران برای محافظت از خود و خانواده های خود و همچنین کادر پزشکی ، پروتکل ها را با دقت و جدی تر از گذشته دنبال می کردند.

وی گفت: “تقریباً همه مشاغل به جز کافه ها و سالن های پذیرایی باز هستند. همه مشاغل ، به ویژه مشاغل پرخطر مانند آرایشگاه ها ، کلوپ های ورزشی ، رستوران ها و غیره باید همچنان به دنبال پروتکل های سالم و فضاهای اجتماعی باشند.”

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی ، بویژه اصل فاصله در حمل و نقل عمومی ، گفت: با توجه به بازگشایی گسترده ، بسیاری از افراد مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هستند ، اما توصیه ما این است که مردم فقط باید این کار را به صورت موردی انجام دهند. . لزوم استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و BRT مطابق اصول بهداشت ، ایمنی و استفاده از ماسک.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا