اخبار مشروح ۱۳ چهارشنبه، ۸ مرداد ۹۹

اخبار مشروح ۱۳ چهارشنبه، ۸ مرداد ۹۹
مطابق با پایگاه داده دیباروز ،

کالاهای اساسی به طور گسترده در دسترس مردم است ، اما قیمت کالاها باید منطقی باشد. این محور رئیس جمهور در جلسه کابینه از همه طرف ، به ویژه وزارت سکوت و عدالت است. آقای روحانی دو وزارتخانه را به تشدید نظارت بر بازار اختصاص داد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: روند تولید و صادرات علی رغم فشار دشمن خوب است. آقای روحانی گفت: “در ده روز گذشته ، صادرکنندگان دو و نیم میلیارد دلار ارز به سیستم NEMA بازگردانده اند.”

رئیس جمهور همچنین از مردم خواست تا دستورالعمل های بهداشتی را برای مراسم مذهبی آتی رعایت کنند.

آقای روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ، آزار و اذیت هواپیماهای رزمی آمریکایی علیه هواپیماهای مسافربری ایرانی را تروریسم هوایی توصیف کرد و از سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ، شورای امنیت و دولتها خواست تا با این اقدام آمریکا مقابله کنند.

متأسفانه در هفت روز گذشته ، 1.513 شهروند ایرانی بر اثر حمله ویروس هاله وحشی جان خود را از دست داده اند.

* امروز رئیس کمیته تبلیغات اسلامی با جمعی از هواداران اهل بیت دیدار کرد که وزیر و معاون وزارت بهداشت را دوست داشتند. موضوع این جلسه جدیدترین هماهنگی های مربوط به نحوه برگزاری محرم الحداد با توجه به پروتکل های بهداشتی است.

دکتر نامکی با اشاره به ادغام فرهنگ ایرانی با وصیت اهل بیت علیهم السلام ، به ویژه سید و سالار شهیدان ، حضرت ابا عبدالله الحسین ، گفت: “امسال علیرغم ویروس هاله ، باید جشن های اهل بیت (ع) طبق مراحل درمانی برگزار شود.” . و یاد و خاطره امام حسین (علیه السلام) را از همه تاج ها و مناره ها فریاد می زنیم.

حجاج السلام و مسلمیمی قمی ، رئیس سازمان تبلیغات ، در حالی که خسته نباشید ، بر کادر پزشکی تأکید کرد: هواداران مدرسه الحسینی تمام تلاش خود را برای نظارت بر پروتکل های بهداشتی انجام می دهند.

* آغاز مرحله دوم نهضت کمکهای مومن در سطح ملی.

* دیوان عدالت اداری باید پناهگاهی برای ادارات سازمان های اداری و نظارتی کشور باشد. رئیس قوه قضاییه در سمپوزیوم با هیات دیوان عدالت اداری تأکید کرد: “هیچ کس حق ندارد در هر موقعیتی حقوق مردم را نقض کند و باید قانون را به کار گرفت.”

* نشان دادن توانمندی های گسترده نیروی هوایی انقلاب ایران برای مقابله با تهدیدات دشمن فرضی در روز دوم آموزش پیامبر اعظم (خدا رحمتش کند و به او آرامش بخشید). در این مرحله از رزمایش ، موشک های بالستیک از عمق زیر زمین پرتاب شد ، کاملاً استتار شد. این دستاورد مهم ممکن است چالش های جدی برای سازمان های اطلاعاتی دشمن ایجاد کند. هواپیماهای بدون سرنشین سپاه پاسداران نیز با حمله به ناو هواپیمابر ضد دشمن به پل فرماندهی کشتی حمله کردند.

هواپیماهای سپاه سوخو 22 نیز به بمب های بالدار به اهداف از پیش تعیین شده در جزایر فارو حمله کردند. بخش دیگر این مرحله از تمرین ، تخریب اهداف دشمن مجازی در ابعاد بسیار کوچکتر از نمونه های واقعی با انواع بمب های هوشمند بود. شاهد 181 ، هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای بدون سرنشین بر روی دشمن دشمن با موفقیت مورد حمله قرار گرفت و مکان های از پیش تعیین شده با موفقیت از بین رفت. دومین مرحله از چهاردهمین رزمایش پیامبر چهاردهم ، عملیات موشکی سطح به سطح ، از ساحل به دریا ، آتش توپخانه ، تجهیزات سنگین و عملیات مین گذاری بود. آخرین مرحله تلاوت پیامبر بزرگ چهاردهمین لژیون در خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار می شود.

* پاکسازی مناطق معاینه دکتری

* افزایش 9 درصدی خرید گندم تضمینی در کشور

* با امضای تفاهم نامه ، تصمیم بر این شد که سازمان سهام خصوصی به کمیته امام خمینی (ره) اهدا شود.

دکتر بدر الزمن غریب درگذشت

* وزیر امور خارجه چین ایالات متحده را بزرگترین ناوشکن سیستم بین المللی توصیف کرد.
وانگ یی در مصاحبه تلفنی با وزیر امور خارجه فرانسه با ژان ایو لو دریان گفت: “ایالات متحده در مقابل جامعه جهانی ایستاده است.” وانگ یی هشدار داد كه “اقدامات تحریک آمیز واشنگتن می تواند منجر به رویارویی با پكن شود.” وزیر خارجه چین تأکید کرد که پکن مصمم است از اقداماتی که نقض حقوق و منافع قانونی آن است انتقام بگیرد. وانگ یی گفت: “جامعه بین المللی باید در برابر هرگونه اقدام یک جانبه یا تلاش برای تسلط مقاومت کند.”

روابط بین پکن و واشنگتن از زمان آغاز جنگ کنسولگری به رهبری ایالات متحده پیچیده است. پیش از این ، مداخله ایالات متحده در هنگ کنگ و دریای چین جنوبی با اعتراض گسترده پکن روبرو شده بود.

گریفیت در مورد تانکرها هشدار می دهد

اوکراین بزرگترین بازار تسلیحات در قاره سبز است. قاچاق اسلحه ، آن را به یکی از ناامن ترین کشورهای اروپا تبدیل کرده است.

* اوج گرمای اوت در بوشهر به “غریب السعد” معروف است.

دکمه بازگشت به بالا