اقتصادی

اختصاص منابعی برای خرید تبلت دانش‌آموزی مناطق محروم و روستاها

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی گفت: منابعی برای کمک به فعالیت های پژوهشی و فناوری در دانشگاه های دولتی وزارت علوم و بهداشت و درمان و سازمان نوسازی مدارس برای تهیه تبلت برای دانش آموزان در سال 1390 اختصاص یافته است. مناطق و روستاهای محروم

به گزارش دیباروز، رحیم زری عصر امروز در تشریح جلسه کمیته تلفیق بودجه سال 1401 با بیان اینکه کمیته تلفیق با استفاده از 10 درصد منابع واردات خودروهای سنگین و بزرگراهی برای حمایت از اشتغال زایی، راه های روستایی و روستایی موافقت کرد، اظهار کرد: این کمیسیون با استفاده از ظرفیت 10 درصدی از منابع واردات خودروهای سنگین و بزرگراهی موافقت کرد. توسعه آب در مناطق

وی افزود: انتقال مالیات و سود در شرکت‌های مؤثر ناشی از نقل و انتقالات غیرنقدی به شرکت‌های سهامی عام در شرف ایجاد و تکمیل پروژه‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و زیربنایی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و حمل و نقل: طرح هایی که برای پذیره نویسی عمومی تشکیل و مجوز آن توسط سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شده باشد، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند بود.

زارع افزود: در راستای توسعه روش‌ها و الگوهای تامین مالی و استفاده از ابزارهای مالی برای جذب سرمایه‌های بخش غیردولتی و بهره‌گیری از صنایع منابع عمومی برای اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و طرح‌های پرداخت کمیته‌های متشکل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، برنامه‌ریزی شده است. و سازمان بودجه.»، بانک مرکزی، دستگاه اجرایی ذیربط (حسب مورد)، نمایندگان صندوق توسعه ملی، شورای هماهنگی، بانک ها و کانون بانک ها. این کمیته وظیفه طراحی راه و روش های تامین مالی پروژه های ذکر شده برای شورای اقتصاد را بر عهده دارد. پیشنهادات کمیته با تصویب شورای اقتصاد برای تامین مالی طرح‌های فوق‌الذکر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیته تلفیق بودجه سال 1401 ادامه داد: به استانداران سراسر کشور موظف شد به منظور شفاف سازی در تخصیص اعتبارات پروژه های عمرانی حوزه آب (مانند آب روستایی و شهری) گزارش پیشرفت مادی تهیه کنند. پروژه‌های تامین و بهداشت) و پیشرفت واقعی این پروژه‌ها و نمایش این پروژه‌ها قرار است توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه منطقه مشاهده شود. در پایان مرداد و بهمن 1301 سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است گزارش جامعی از تخصیص اعتبارات و پیشرفت مادی پروژه های آبی تحت عنوان برنامه ریزی، بودجه، حسابداری، امور داخلی و شوراها ارائه کند.

وی ادامه داد: همچنین 10 درصد منابع از محل واردات خودرو برای کمک به فعالیت های پژوهشی و فناوری در دانشگاه های دولتی وزارتخانه های علوم و بهداشت، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه ورهنگیان، پیام نور، شهید رجایی، شهید، و جهاد دانشگاهی سازمان نوسازی مدارس برای خرید تبلت دانش آموزان اختصاص داده است.در مناطق و روستاهای محروم هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از واردات خودرو به تجهیز ناوگان زیردریایی نیروی راهبردی ارتش اختصاص می یابد. جمهوری اسلامی ایران.

زری گفت: به منظور مدیریت بحران آب و عقیم سازی محصولات کشاورزی و کاهش وابستگی به خوراک دام در مناطق محروم، وزارت جهاد کشاورزی موظف است ظرف شش ماه از برنامه ملی کاهش با سازمان برنامه و بودجه همکاری کند. تبخیر سطحی از طریق توسعه، توسعه و اجرای آبیاری زیرسطحی، برنامه ای برای کاهش استفاده از سموم شیمیایی و استریل کردن خاک، آب و محصولات کشاورزی و برنامه ای برای قطع وابستگی و خودکفایی از خوراک سبک و سنگین و طیور است. سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد این برنامه ها براساس تخصیص بودجه های حمایتی مربوطه باشد.

وی افزود: با هدف توسعه استفاده از ماشین‌آلات جدید کشاورزی و توسعه سطح زیر کشت در اراضی دیم، بانک‌های ملی، تعاون و توسعه کشاورزی را ملزم به خرید ماشین‌آلات مربوطه به مبلغ 100 هزار میلیارد ریال کرد. اخذ تاییدیه وزارت جهاد کشاورزی به قیمت مصوب شورای پول و اعتبار و مدت بازپرداخت برای متقاضیان از وزارت جهاد کشاورزی پنج سال می باشد. پس از انعقاد قرارداد خرید بین متقاضیان و سازندگان ماشین آلات، این تسهیلات فقط به نام سازنده پرداخت می شود و متقاضی اقساط مربوطه را به بانک عامل عودت می دهد. وزارت جهاد کشاورزی نیز موظف است تمهیدات لازم را برای تسهیل زمان تسهیلات مذکور از طریق صندوق های فرعی برای متقاضیان فراهم کند.

زارع در پایان گفت: کلیه صنایع آب (به تشخیص وزارت نیرو) موظفند تا پایان خرداد ماه ترکیب منابع آبی مصرفی را شفاف کنند. وزارتخانه‌های صنعت، معدن، تجارت و نیرو باید بسته تشویقی تحریمی برای کاهش استفاده از آب‌های سطحی و زیرزمینی این صنایع و جایگزینی آن با پساب‌های صنعتی و شهری را تا پایان شهریورماه تهیه و تصویب کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا