عمومی

اختصاص ۱۸۵ میلیارد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه دانش بنیان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، علی رضا قاسمی فرزاد امروز دوشنبه در اختتامیه همایش هفته پژوهش و فناوری استان همدان اظهار داشت: در دولت سیزدهم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید دانش، مبتنی بر دانش. کارگروه اقتصاد استان از اسفند سال گذشته راه اندازی شده و هفت گروه تخصصی برای حمایت از گروه های دانش بنیان تشکیل داده ایم.

وی ادامه داد: این کارگروه متشکل از روسای دانشگاه ها و گروه های دانشگاهی و دانشگاهی است که گروه های پژوهشی در موضوعات دانش بنیان را فعال کرده اند.

استاندار همدان گفت: گروه های پژوهشی فعال در کارگروه اشتغال از علم برای خدمت به صنعت، کشاورزی، خدمات، گردشگری و معدن به صورت علمی و کاربردی استفاده می کنند.

قاسمی فرزاد گفت: تولید دانش بنیان باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید می شود و در آینده مواد فرآوری باکیفیت تولید و عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویکرد دانش آفرینی در دولت سیزدهم مردم و انقلاب یک اصل است و از مجموعه های فعال در این زمینه حمایت می شود، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان 185 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت. دانش بنیان و بخش های مختلف شرکت ها فنی انتظار می رود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی و محققان این دانشگاه باید تحقیقات خود را بر روی پدیده ها یا موضوعات ناشناخته متمرکز کنند، گفت: با توجه به توانایی ها و استعدادهای محققان علوم پزشکی در استان، بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت قابل درمان است.

و استاندار همدان ادامه داد: از پژوهشگران ارشد استان دعوت می شود تا در زمینه مسائل اساسی استان از جمله آب، گردشگری و روش های نوین در تولید صنعت و معدن تحقیق کنند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان زمینه را برای فعالیت های جدید و متنوع محققان در استان فراهم می کند، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان از پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و سازمان حمایت و پشتیبانی خواهند کرد. هيئت مدیره. مجتمع خانه خلاق و سایر فعالان این حوزه.

قاسمی فرزاد گفت: استانداری ماهانه گزارش عملکرد و عملکرد نهادهای خود به ویژه در حوزه حمایت از اندیشه های دانش را در اختیار رسانه ها و مردم همدان قرار می دهد.

من باید بگویم؛ در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر استان با سپری از سوی استاندار همدان تجلیل شد.

دکمه بازگشت به بالا