اقتصادی

از تاریخ 4 ماه مه 16 هزار و 500 میلیارد تومان اموال دولتی به بورس کالا تحویل داده شده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی به زودی 16500 میلیارد تن سهام باقی مانده سهام در سه بانک (Tejarat ، ملت و صادرات) و دو شرکت بیمه (بیمه البرز و بیمه اعتماد امین) را در قالب صندوق سرمایه گذاری بورس کالا ارائه می دهد. (ETF) “اولین واسطه گری مالی” را اعلام کرد و شروع به کار بیمه واحد فروش صندوق را از شنبه آینده (14 مه) تا 31 ماه اعلام کرد.

به گزارش دیباروز ، فرهاد دژپسند در سمپوزیوم با کارشناسان بازار سرمایه اظهار داشت: “بازار سرمایه جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور پیدا کرده است. این بازار می تواند اقتصاد را محبوب کند و حجم نقدینگی موجود کشور را روی تأمین اعتبار شرکت ها متمرکز کند.” . امروز ، بازار سرمایه به یک پناهگاه امن برای خرد سرمایه تبدیل شده است. از جمله تأثیرات ثبات بازار سرمایه و بهزیستی روانی ، تأمین اعتبار مورد نیاز بنگاه های بزرگ است.

وزیر اقتصاد با اظهار نظر در مورد راه حل های پیشنهادی برای تعمیق بازار سرمایه ، بر لزوم بهسازی زیرساخت های نرم افزاری در این بازار تأکید کرد و گفت: “در این فرصت کوتاه سعی خواهیم کرد که عرضه اولیه را افزایش داده و از ابزارهای مختلفی برای تأمین اعتبار بازار سرمایه استفاده کنیم.” سرمایه باید به عنوان سومین کریدر تأمین اعتبار اقتصاد ایران تقویت شود. هرچه مردم بیشتر به بازار سرمایه جذب شوند ، باید از منابع مالی کارآمدتر ، مؤثرتر و کارآمدتر استفاده شود تا از فرصتها استفاده کند.

دژپند با اظهار حمایت از ریاست جمهوری از بازار سرمایه به عنوان مدیرعامل برتر کشور گفت: “با تهیه سهام دولتی ، سازمانهای عمومی غیردولتی و بخش خصوصی ، بازار امسال عمیق تر می شود.” بنابراین ، معرفی انواع جدید اوراق قرضه ، ابزار و بورس اوراق بهادار به دستیابی به این هدف مهم کمک می کند و برای ساماندهی بورس و اوراق بهادار لازم است که برای به دست آوردن نظر کارشناسان ، تشکیل هیئت مشاوره تسریع شود.

16 هزار و 500 میلیارد تومان اموال دولت در راه رسیدن به بورس کالا

وی در ادامه به عرضه سهام دولت در سال جاری اشاره کرد و گفت: 16 هزار و 500 میلیارد تومانی باقیمانده سهام دولت در سه بانک (Tejarat ، ملت و صادرات) و دو شرکت بیمه (بیمه البرز و بیمه اعتماد امین) در قالب صندوق سرمایه گذاری سهامداران سهام ( ETFs) به زودی به عنوان “اولین واسطه های مالی” در دسترس خواهد بود.

همانطور که از سوی وزارت اقتصاد اعلام شده است ، این مقام مسئول از آغاز تصاحب قرارداد فروش واحدهای صندوق از شنبه هفته آینده (چهارم اردیبهشت) تا 31 این ماه خبر داد و گفت: “برای همه خریداران این سهام 20٪ تخفیف داریم که از این تعداد 15٪ این صندوق 5 درصد برای فروش واحدها در اختیار دارد.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه یکی از وظایف مهم سازمان بورس و اوراق بهادار حمایت از حقوق سهامداران کوچک است ، گفت: تعریف ابزارهای جدید مالی و بورس کالا ، ارائه اطلاعات شفاف و آموزش به عنوان راهی برای حمایت از سرمایه آنها است و گفت: رسانه های اصلی و فضای مجازی کشور. آنها با استفاده از ظرفیت ها و ظرفیت های خود ، مردم را به سرمایه گذاری در بازار سرمایه آگاه و تشویق می کنند.

دستور کیپ تاون برای تجهیز و تقویت زیرساخت های بازار سرمایه

وی با اشاره به دستور خود به رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار برای تجهیز ، تقویت و تکمیل زیرساختهای بازار سرمایه گفت: “با ایجاد بورس هوشمند و ارتقاء زیرساخت های نرم افزاری بازار سرمایه ، سازمان بورس و اوراق بهادار باید تسریع یابد.”

رئیس شورای عالی در پایان سخنان خود ، این جلسه را جلسه ای برای مخالفت با آرا و به دست آوردن نظرات و پیشنهادات خبرگان توصیف کرد و گفت: برای ایجاد راهکارهای سازگارتر با اقتصاد کشور و استفاده از آنها برای انتقال منابع به بازار سرمایه ، از فرصت اعتماد به مردم در این باره استفاده کنید. بازار برای تقویت سیستم تأمین مالی اقتصادی کشور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا