اقتصادی

امسال ۱۰۰ شرکت به بورس می‌روند/ عرضه هفته‌ای یک شرکت تولیدی

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: “ما می خواهیم یک شرکت صنعتی هر هفته یک پیشنهاد اولیه عمومی یا انتشار اوراق بهادار در بورس کالا داشته باشد و هدف این است که تا پایان سال جاری 100 شرکت در بورس کالا را ثبت کنیم.”

به گزارش دیباروز ، سعید الزورندی در این جلسه درباره توسعه تأمین اعتبار بخش تولید از طریق بازار سرمایه اظهار داشت که با حضور رئیس گروه اقتصادی ، معاون مدیر دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. موضوع بخش صنعت و به طور کلی بخش تولید و بخش تجارت تا حدی مسئله نقدینگی است در حالی که کشور با نقدینگی زیادی روبرو است و این یک پارادوکس خاص را ایجاد می کند.

بازار سرمایه ابزاری برای تبدیل سرمایه های کوچک به تولید است

وی با اشاره به اینکه راه های مختلفی برای انتقال سرمایه به تولیدی که دنیا از آن استفاده می کند وجود دارد و گفت: هدایت سرمایه های کوچک به واحدهای تولیدی یکی از بهترین ابزارها برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.

معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت سکوت با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاهد رشد خوبی در بازار سرمایه بودیم ، گفت: در دو سه ماهه اول امسال شاهد رشد خوبی در بورس بودیم اما باید عمق بازار سرمایه را افزایش دهیم. .

صندوق ایجاد کنید تا واحدهای تولیدی بتوانند از بازار سرمایه استفاده کنند

زرندی افزود: “در معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، ما یک دفتر منابع مالی را راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم به واحدهای تولیدی کمک کنیم تا از بازار سرمایه استفاده کنند. اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و برخی از برنامه های در دست اجرا است.” ما داریم.

ضرورت توسعه فرهنگ استفاده از بازار سرمایه

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ استفاده از بازار سرمایه در دستور کار است و اظهار داشت: ما در خانه از قابلیت ها و قابلیت های خوبی برخوردار هستیم و اگر آنها به سمت تولید سوق پیدا کنند شاهد یک تغییر مثبت خواهیم بود و باید به سمت استفاده بهینه از آن حرکت کنیم. بیایید به قابلیت ها برویم.

به گفته وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، معاون وزیر ادامه داد: از طرف دیگر نباید اجازه دهیم رشد حباب در بورس و بورس رخ دهد تا به سمت سهام واقعی و رشد پیش برود.

زرندی افزود: “ما می خواهیم هر هفته اتفاق خوبی رخ دهد که در بورس کالا رخ دهد ، که یک شرکت تولیدی هر هفته در بورس سهام پذیرفته شود یا اینکه یک شرکت هر هفته اوراق قرضه صادر کند ، اما فقط در صورت آماده بودن هر دو شرکت صنعتی و بورس کالا پشتیبانی لازم را دارد.”

وی ادامه داد: “برای این منظور 3 هزار و 800 شرکت را هدف قرار داده ایم ، از جمله 148 شرکت که آمادگی خود را در فراخوان و اولین قدم اعلام کرده اند. به خواست خدا ، این جلسه سرآغاز حرکت جدید در تولید کشور است و اگر بتوانیم ، تا پایان سال 100 شرکت نمایش داده می شود.” یا اگر اوراق قرضه را در بورس کالا قرار دهیم ، تغییر بزرگی ایجاد کرده ایم.

زمینه تولید می تواند در صدر تحریک بازار سرمایه قرار گیرد

معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت سکوت تأیید کرد که اصرار جدی در ایجاد شرایط جدید برای اقتصاد ایران وجود دارد: “زمینه تولید می تواند پیشگام در تعمیق بازار سرمایه و طراحی جدی در هر دو بخش خصوصی و دولت باشد.” این مشکل وجود دارد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا