اقتصادی

مسکن با دلار ۲۸ هزار تومانی معامله می‌شود اما بورس…!

این تحلیلگر بازار سرمایه ضمن تحلیل وضعیت بازارهای موازی در بازار سرمایه گفت: قیمت بازار مسکن در تهران 28 هزار و 400 تومان و قیمت دلار بالاتر از 25 هزار تومان است. فقط دلار در بازار سرمایه کمتر از 20 هزار تومان ارزش دارد!

روزبه شریعتی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران با اشاره به تغییر دامنه نوسان به منفی 2٪ و مثبت 6٪ گفت: این تصمیم موافقان و مخالفان خود را دارد. حامیان پرونده وی در تلاشند نسخه واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. این زمانی است که دولت مردم را به سرمایه گذاری در بازار سرمایه بدون زیرساخت های فرهنگی و آموزشی فرا می خواند که منجر به افزایش تعداد شرکت کنندگان در بازار سرمایه از 200000 به 4 میلیون نفر می شود و ما باید بپذیریم که در حال حاضر ، تعداد زیادی از سهامداران افرادی هستند که به طور کامل آگاهی ندارند. در این بازار ، بنابراین اگر دامنه نوسانات منفی پنج درصد باقی بماند ، بازار هر روز پنج درصد افت می کند. صرف نظر از اینکه سهام دارای ارزش باشد یا خیر. بنابراین ، در حالی که نقدینگی بازار برای کاهش قیمت سهام قربانی شده است ، این هنوز تصمیم خوبی است.

وی ادامه داد: “این در حالی است که دیگران می دانند هر مکانیزمی که با کارایی عملیاتی بازار مغایرت داشته باشد به بازار آسیب می رساند.” این افراد از نظر منطق مالی و اقتصادی حق هم دارند زیرا بازار نقدینگی نیست ، اما ابهامی که بازار را تحت الشعاع قرار می دهد بسیار بی اثر است.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به شرایط بازارهای موازی گفت: “طبق اعلام بانک مرکزی ، بازار مسکن در ماه فوریه رشد 4 درصدی داشته و حجم معاملات ، البته بسیار کمتر از سال گذشته ، اما بیشتر از ماه قبل است.” . متوسط ​​مترمربع مسکن در تهران 4/28 بود. به طور تقریبی ، از آنجا که متوسط ​​قیمت مسکن در تهران 1000 دلار است ، این بدان معناست که هزینه مسکن 28400 دلار است.

شریعتی ادامه داد: دلار بالای 25 هزار تومان معامله شد. فقط در بورس سهام مردم در بازار سرمایه به توافق ، سرمایه گذار خارجی ، گشایش اقتصادی و دلار کمتر از 20 هزار تومان مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه فروش اوراق قرضه دولتی بسیار مهم شده است ، گفت: اعداد مختلفی در مورد اندازه اوراق اعلام می شود. حدود یک ماه گذشته ، دولت به طور متوسط ​​روزانه 5 تا 6 هزار میلیارد تومان اوراق بهادار فروخته است و گفته می شود دولت تاکنون بیش از یکصد هزار میلیارد تومان اوراق بهادار فروخته است و باید حدود 25 هزار میلیارد فروش کند. تومان تا پایان سال. بورس یک بازار موازی با بورس است و پس از فرار پول ریسک پذیری از سهام ، به صندوق درآمد ثابت می رود و صندوق درآمد ثابت نیز باید اوراق قرضه دولتی را با این صندوق ها خریداری کند. شاید تکمیل این ماجرا و کاهش ابهام بتواند شرایط بورس را بهبود بخشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا