اقتصادی

از تجاری‌سازی محصولات فناورانه تا برگزاری دوره‌های توانمندسازی

انجمن شرکت های مبتنی بر سلامت در حوزه سلامت در استان تهران زیرمجموعه اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران است که مهمترین هدف آن را حمایت از این شرکت ها عنوان می کند. شاید مهمترین فعالیت این انجمن در سال 1399 و ظهور کرونا برگزاری جلسات کمیته بازاریابی بود که نقش پلی را بین شرکتهای دانش بنیان و سرمایه گذاران ایفا می کرد.

به گزارش دیباروز ، طی سال گذشته ، شرکت ها و سرمایه گذاران با آگاهی از سلامت طی یازده جلسه برای تحقیق در مورد پروژه های فناوری سلامت که به سرمایه نیاز دارند ، ملاقات کرده اند. در هر جلسه کمیته بازاریابی شرکت های دانش بنیان سلامت ، جزئیات چهار پروژه توسط مجریان پروژه ارائه شد و سرمایه گذاران علاقه مند س questionsالات خود را در مورد پروژه های پیشنهادی مطرح کردند.

دکتر حسین وطن پور ، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های مستقر در سلامت در استان تهران ، هدف از ایجاد انجمن شرکت های بهداشتی را با همکاری اتاق بازرگانی تهران قبول برخی از وظایف نهادهای دولتی در این کشور می داند. در زمینه شرکت های دانش بنیان و همکاری با همه بازیگران “این جامعه در حال حاضر بیش از 120 عضو دارد كه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا مراكز فناوری واقع در مراكز رشد دانشگاه های علوم پزشكی و پارك های علم و فناوری مجوز دانش اولیه را دریافت كرده اند.” همزمان با توسعه واحدهایی که در توسعه فناوری بهداشت مانند الموژیل نقش دارند ، با تصویب مجمع عمومی ، امکان عضویت آنها در انجمن فراهم خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مهمترین فعالیتهای انجام شده توسط انجمن شرکتهای دانش بنیان سلامت در سال گذشته ، به دیباروز گفت: “ما بسیار تلاش کرده ایم که یک زنجیره تأمین در انجمن تشکیل دهیم ، به این معنی که بسیاری از اعضای انجمن قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر و رفع نیازهای یکدیگر هستند. “در ابعاد مختلف بلند شوید. این انجمن با اطلاع رسانی به موقع به اعضای خود ، توانست نقش خوبی در شرکت های بهره مند از تسهیلات ارائه شده توسط دولت برای این گروه از فعالان تجاری دانش بنیان داشته باشد. علاوه بر این ، ما از طریق مکاتبه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین سازمان غذا و دارو ، ایجاد دفتر خدمات را پیشنهاد داده ایم. از آنجا که شرکت های نوپا با مسایل مربوط به ثبت محصول در سازمان غذا و دارو آشنایی چندانی ندارند ، ثبت نام به عنوان یک شرکت دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی ، برای تهیه این نوع از سرویس.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان در استان تهران ادامه داد: ما با مرکز ثبت اختراعات ایران ، انجمن شهرداران آسیا و شعبه بین المللی دانشگاه امیر کبیر در کیش تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم تا بتوانیم بیشتر باشیم فعال. در صادرات محصولات دانش به شرکت های عضو. با شناسایی شرکتهای ایرانی علاقه مند به حوزه محصولات دانش بنیان در کشورهای همسایه ، سعی در فراهم آوردن زمینه همکاری صادراتی بین آنها و شرکتهای دانش بنیان در ایران و ثبت محصولات دانش بنیان برای شرکتهای عضو است.

وطن پور در مورد جلسات کمیته بازاریابی گفت: “کمیته بازاریابی انجمن هر ماه به طور منظم تشکیل جلسه می دهد و فرصتی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و دسترسی به تکنسین ها را فراهم کنند.” خوشبختانه این انجمن سمینارها و کارگاه های آموزشی زیادی را برای مدیران شرکت در زمینه توانمندسازی اعضای خود ترتیب داده است تا آنها با اصول برنامه های تجاری ، روش های ثبت شرکت ، اختراعات و … آشنا شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های دانش در حوزه سلامت پیش از این درباره یکی از خدمات ارائه شده در انجمن گفته بود: دادگستری با اختلافات و مشکلات حقوقی شرکت ها رسیدگی می کند.

وی با اشاره به برگزاری سمینارهای آموزشی مجازی در زمان شیوع کرونا و آموزش مدیران در زمینه اصول مشارکت و نحوه مدیریت شرکت ها و کارآفرینی و اخذ استانداردهای محصولات دانش بنیان ، اظهار داشت: در واقع این انجمن به عنوان نقطه کانونی برای تعامل و تبادل تجربیات موفق شرکتهای عضو. ” انجمن شرکت های دانش بنیان سالم می تواند زبان خواسته های شرکت ها در مجلس شورای اسلامی ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی باشد تا بتواند امکانات دولتی را برای توسعه شرکت های دانش بنیان جذب کند.

وطن پور تعداد شرکت های دانش بنیان و محصولاتی که آنها تولید می کنند ، به ویژه در هنگام شیوع بیماری بیماری کرونا قلب ، افزود: با تلاش شرکت های دانش بنیان ، ما توانسته ایم کشور را به عناصر لازم برای از بیماری عروق بیماری کرونا قلب پیشگیری ، تشخیص و درمان کند. ” برای تبدیل شدن به کشوری آماده برای صادرات این محصولات در فوریه همان سال. در طول سال 99 ، شرکتهای دانش بنیان ، که اکثر آنها عضو انجمن موسسات دانش بهداشتی تهران هستند ، نقش خوبی در تولید دستگاه های تهویه ، اکسی مترهای نبض ، دماسنج ، کیتهای مختلف و داروها داشتند.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برنامه ما برای سال 1400 این است که زمینه عضویت بیشتر شرکت ها و مراکز فناوری در انجمن را فراهم کنیم. ما بیشتر بر افزایش تعداد حق ثبت اختراعات ایده ها و محصولات دانش بنیان برای صادرات به کشورهای همسایه تمرکز خواهیم کرد.

آخرین جلسه کمیته بازاریابی این انجمن در تاریخ 11 فوریه 2010 برگزار شد. پروژه هایی مانند پماد گیاهی با خواص ضد باکتری و ضد ویروسی برای درمان سوختگی ، یک وسیله کاملاً الکترونیکی برای انتقال بیمار ، محصولات راحت ، داروهای نانو برای تسریع در اثربخشی درمان کرونا ، دستگاه دفع کود ، ابزار هوشمند نظارت بر سلامت در میان برنامه های یازده جلسه کمیته ، بازاریابی شرکتی مبتنی بر دانش بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

علیرغم افزایش فعالیت برخی از شرکت های بهداشتی ، در طی سال گذشته شیوع بیماری عروق بیماری کرونا ، اما گروهی از فعالان مانند سایر صاحبان مشاغل از شیوع این بیماری رنج می بردند. به نظر می رسد از آنجا که اتحادیه شرکت های بهداشتی دانش بنیان یک اتحادیه صنفی است ، آنها می توانند از این امر حمایت کنند شرکت های تحت تأثیر همچنین ، گام های موثری بردارید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا