اقتصادی

تسهیلات نیاز نیست، بازار فروش محصولات دانشی را دریابید

به گفته فعالان دانش ، یکی از موانع جدی در تولید محصولات دانش بازار است و تا زمانی که این بازار تنظیم نشود ، ارائه سایر امکانات نیز بی تأثیر است. زیرا این شرکت ها باید راهی برای پرداخت حق بیمه داشته باشند.

حمیدرضا مینروش ، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه نرم افزار توسعه تجارت در مصاحبه با دیباروز به بهانه تزئین امسال به نام “تولید؛” وی گفت: “بسیاری از شركتهای دانش بنیان كه محصول تولید می كنند مجبورند آنها را به بخش دولتی ارائه دهند زیرا دولت اصلی ترین مصرف كننده این محصولات است و از این نظر روند برون سپاری به شركتها جای پیشرفت دارد.”

وی ادامه داد: “در این راستا قوانینی مانند منع واردات محصولات تولید شده در کشور وضع شده است که به توسعه شرکت های دانش بنیان کمک می کند ، اما می بینیم که در برخی موارد چشم بسته اند” از شرکت های خارجی و این یکی از موارد است “باید رفع شود.

میناروش استفاده از روشهای سنتی را از دیگر موارد توسعه فناوری در کشور برشمرد و اظهار داشت: یک مشکل بسیار بزرگ در زمینه نرم افزار این است که دیدگاه مدیران از نظر برآورد هزینه غیرواقعی است ، به این معنا که نرم افزار تولید شده در این کشور در مقایسه با نرم افزارهای آماده در بازارهای جهانی و تفاوت بین سیستم های سفارشی و سیستم های آماده شناخته نشده است.

به گفته این فعال فناوری ، یک سیستم آماده را می توان 50 میلیون تومان بدون امکان تغییر پیاده سازی کرد و اگر این سیستم سفارشی باشد و کاربردهای خاصی داشته باشد ، در این صورت هزینه های اجرای آن بیشتر از سیستم های آماده است ؛ زیرا بسیاری از برنامه نویسان متخصص در اجرای سیستم های سفارشی نقش دارند.

مدیرعامل دانشبانیان افزود: بنابراین بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط ​​به شدت درگیر چانه زنی با سازمان ها و م institutionsسسات هستند و من مطمئن هستم که بسیاری از این شرکت ها نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند و ورشکست شدند و من دیدم که برخی از این فناوری تیم ها در این نه فارغ التحصیل دانشگاه فعال بودند. ، و در این روند از هم پاشیدند و هفت نفر از آنها مهاجرت کردند.

مینروش با بیان اینکه مشاهده شرکت ها و سازمان های دانش بنیان به عنوان موجودی خارجی یک فاجعه محسوب می شود ، تأکید کرد: “در روند چانه زنی ، تلاش می شود کالاهای دانش بنیان با ارزان ترین قیمت خریداری شود. صنعت کشور رشد می کند و رونق می گیرد.

وی با اشاره به توسعه برخی شرکت های خارجی و موفقیت آنها در پیروزی در بازارهای جهانی گفت: “تسهیلاتی که به شرکت ها ارائه می شود برای رقابت در بازارهای جهانی کافی نیستند ؛ چرخه های صنعت محلی و محلی چرخه ای دارند.

وی توسعه بازار را مهمترین نیاز شرکتهای دانش بنیان دانست و گفت: “بزرگترین بازار این شرکتها دولت است و برای اینکه این بازار اصلاح و تنظیم نشود ، سایر حمایتها تاثیری در روند توسعه این شرکت ها “

میناروش گفت: “اگر شركت ها بازار خوبی ندارند ، چگونه می توانند اقساط تسهیلات را پرداخت كنند. اگر بازار تنظیم نشده باشد ، یارانه ها فقط سطحی است.”

وی با اشاره به محصولات نرم افزاری این شرکت گفت: بیشتر مشتریان ما از بخش خصوصی هستند و ما این برنامه را با قیمت های غیرواقعی در اختیار آنها قرار دادیم به طوری که یکی از موسسات با استفاده از برنامه های ما فعالیت آنها را فعال کرد. اما با قیمت های غیر واقعی و خدمات ما سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیر اجرایی پروژه اجرای نرم افزار توسعه کسب و کار با بیان اینکه وقتی ما شروع به تولید این برنامه کردیم ، بسیاری از سازمان ها با تعجب به ما نگاه کردند ، افزود: “حرکت به لبه دانش در کشور بسیار دشوار است و حتماً فراتر رفته اید استفاده از فن آوری های پیشرفته به منظور مدیر شدن در فن آوری ، پس از مراجعه به فناوری ایران ، فناوری داخلی به طور مداوم با نمونه های خارجی مقایسه می شود ، در حالی که نمونه های داخلی با قیمت واقعی فروخته نمی شوند ، این به سیستم نوآوری کشور آسیب می رساند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا