عمومی

از هر چه شبیه شما است بیزاریم

عروسی مختلط داشتند، مهمانی های جداگانه می گرفتیم، کراوات و کراوات می زدند، ما نمی گذاشتیم، اهل نماز و روزه نبودند و این ما بودیم که اصرار داشتیم و تظاهر به دین داشتیم. آنها دوست شاه بودند و ما دوست امام… آنها اشراف و ساده دل و از روحانیت فاصله گرفتند و ما با روحانیت آشنا بودیم و آنها پیچیده بودند و ما ساده. .. آنها سلامت بودند، ما اهل جبهه و جهاد بودیم، آنها در شمال شهر زندگی می کردند و ما در جنوب شهر و خلاصه مرزهایشان مشخص بود.

اما با گذشت زمان و آشکار شدن ماهیت این و آن و افزایش دانش و بینش و تجربه و آگاهی و آگاهی مان، اگرچه از گذشته خود پشیمان نبودیم، اما از پس از آن درس گرفتیم. ما از ظاهر شدن و عبادت ظواهر به عنوان شرک خودداری می کنیم. بیایید از گذشته رانده شویم و اینجا رها کنیم… بسیاری از مساجد، حزب الله، نمازگزاران، هیئت ها و ظهیرالصلاح. بدی و زشتی و نفاق و اختلاس و خشونت و تحجر را دیدیم و از هر شباهتی با آنها بیزار و بیزار بودیم. بعد از دیدن بازی های کثیف و تکرارهای پلشت شک و تردید عمیقی داشتیم. آنها بلند شدند و سوار بنز شدند و ما همان بودیم که بودیم و باید باشیم. اما برای اینکه در رستگاری و صفا و اخلاص و اخلاص و خدا و قرآن و رستگاری پیشتاز باشیم باید مرزها را از نو تعریف کنیم… دیگر مسجد و خادم و ریش و تسبیح و نماز و نماز و روزه نیست. روی خط باریک بین حق و باطل…

تازه فهمیدیم که علی چقدر خون از خوارج، نقطین و مارقین… از حافظان و قاریان قرآن و علمای قدرتمندی که سر حسین را بریده بودند، خورد. آیا می توان نام علی را برد و طرفدار ظلم و جور بود؟ آیا ممکن است او اهل قرآن و نماز و دین بوده و از راه حرام شروع به جمع آوری پول کرده باشد؟ و میتونه هزار بیشتر باشه.. اما هر چه بیشتر بپرسیم کمتر جواب میگیریم و عکسش رو بیشتر میبینیم… آنلاین بر پیشانی و صورت خاوری فراموش نمیکنیم… سکوت مساجد و در نماز جمعه شاهد ظهور خطبای بی سواد و به حاشیه رانده شدن خطبه های مستقل و درخشان هستیم. آرام آرام استبداد جدیدی شکل گرفت… با ظاهری فریبنده، فاسد، فریبکار و سرمست کننده، ثروت و قدرت طبقات اجتماعی آرام آرام از دایره قدرت بیرون رانده شد… منتقدان و معترضان به حاشیه رانده شدند. . … همفکران و همفکران و اسکتن، اگرچه کاملاً فاسد بودند، اما مورد مدارا و حتی قدردانی قرار گرفتند.

اگر این گروه که طرفدار خشونت علیه مردم هستند، رای مردم را نادیده می گیرند و به مردم توهین می کنند، دست به هر کاری بزنند، حتی اگر عبادت کنند، از آنها منزجر می شویم و سعی می کنیم نگاه و روحیه و سبک زندگی دیگری داشته باشیم.. از هر کاری دوری می کنیم. شباهت به آنها.. بکنیم.. همانطور که در گذشته از شباهت به ظالمان قدیمی بیزاریم. ما باید دنیای جدیدی بسازیم که نه مانند ظالمان قدیم باشد و نه مانند ظالمان جدید… حیاتی، زیستی، زندگی جدید، جدید، متفاوت از ظالمان قدیم و جدید، و چه کار دشواری است ساختن یک یک جدید. زندگی… عاری از حیله و ریا و شرک و فساد و ظلم در همه مظاهر آن.

6565

دکمه بازگشت به بالا