عمومی

کاش شبیه جلال باشیم – دیباروز

کاش مثل سلال بودیم. سخت کار کنید و کمتر صحبت کنید. متن خداحافظی اینستاگرام او 50 کلمه هم نیست.

به گزارش دیباروز اقتصاددان وی نوشت: با وجود اینکه همه می دانستند کار جلال حسینی در مستطیل سبز به پایان رسیده و این بازیکن با باشگاه به توافق رسیده تا یکی از اعضای کادر فنی فصل آینده باشد، اما حسینی همچنان موظف به اعلام بازنشستگی بود. که عصر جمعه رخ داد و پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس با انتشار متنی بسیار کوتاه به فوتبال خود پایان داد و خدا را شکر برای مردم ایران و مردمش و بس. امتیاز یکی از بی بدیل ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، مدافعی که سال ها طول می کشد تا در حد استانداردهایش ظاهر شود.

کاش مثل سلال بودیم. آنقدر در حرفه خود بدرخشیم که دوست و دشمن چاره ای جز ستایش نداشته باشند. برانکو در آخرین مصاحبه خود درباره بازیکنانی مانند رامین رضاییان و محسن مسلمان گفت: آنها از فوتبالیست ها معروفتر بودند. چقدر دقیق و درست گفت. مسلمان امروز 31 ساله است و به نظر می رسد سال هاست که فوتبال را تمام کرده است، اما جلال حسینی دقیقا در همین سن به پرسپولیس آمد و رکورد غبطه انگیز و تکرار نشدنی از خود به جای گذاشت. تاثیر محیط و شرایط را نمی توان پنهان کرد، اما در نهایت این خود مردم هستند که تعیین می کنند تا چه مدت در اوج بمانند. جلال حسینی یک «حرفه ای» به تمام معنا بود. او سرش را پایین انداخت، بدون توجه به حاشیه ها کارش را انجام داد و در نهایت او و تیمش با آن طرز تفکر حرفه ای برنده شدند. اگر همه ما در هر کجا که ایستاده ایم مانند او باشیم و کارمان را فقط با کیفیت خوب انجام دهیم، در نهایت خودمان را بهتر خواهیم کرد و منفعت به کشورمان خواهد رسید.

کاش مثل سلال بودیم. کار را برای دریافت پول ترجیح دهید. البته پول خیلی مهم است، اما اگر شغلتان را درست انتخاب کنید و با تمام وجود برای موفقیت بجنگید، آن وقت پول خودش به دست می آید. حداقل 10 فوتبالیست معروف را می شناسیم که بعد از یکی دو فصل بازی خوب، ناگهان آنقدر تشنه بخت و اقبال یافتند و آنقدر در قراردادهایشان گم شدند که «فوتبال» را فراموش کردند. اما حسینی همیشه بهترین بود و در نتیجه تا 40 سالگی قرارداد حرفه ای بست. او امروز به راحتی به عضویت تیم پرسپولیس درآمد. کسی چه می داند؟ شاید او در این حرفه موفق شود.

کاش مثل سلال بودیم. به موفقیت بسنده نکنید و سقف هر طبقه را برای حمله به سمت هدف بعدی در نظر بگیرید. شاید هر فوتبالیست دیگری که جای حسینی را می گرفت، نصف افتخار خود را به دست می آورد و حتی دیگر نمی خواست بجنگد و تمرین کند. حسینی تا آخرین روزهای فوتبال حرفه ای خود اولین نفری بود که در تمرینات تیمی حاضر شد. زمانی که او در آستانه جام جهانی 2018 از ترکیب نهایی تیم ملی کنار گذاشته شد، انتظار می رفت در رده باشگاهی نیز دچار سقوط شود، اما این اتفاق نیفتاد. حسینی پس از جدایی از تیم ملی و از دست دادن جام جهانی، سه قهرمانی دیگر با پرسپولیس به دست آورد.

کاش مثل سلال بودیم. بیایید به رقیب احترام بگذاریم و ارزش های اصلی را به مجموعات مضحک و زودگذر نفروشیم. حسینی البته کم و کاستی های خودش را هم داشت، مثلا خیلی غر می زد و مدام از دست های پشت پرده حرف می زد. با این حال هیچ جا به یاد نداریم که نسبت به استقلال یا سایر رقبا ظلم و تحقیر کرده باشد. عکسی از حسینی دارید که عدد شش را نشان دهد؟

کاش مثل سلال بودیم. سخت کار کنید و کمتر صحبت کنید. متن خداحافظی اینستاگرام او 50 کلمه هم نیست. با برخی مدیران و مسئولان مقایسه کنید که کمترین کار مثبتی انجام نمی دهند، اما هر رسانه ای که باز می کنید پر از این حرف ها و ادعاهای عجیب است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا