علمی و پزشکی

استان‌های مرزی به دیپلماسی سلامت توجه ویژه کنند

دیباروز/ اردبیل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان های مرزی باید به دیپلماسی سلامت توجه ویژه داشته باشند.

بهرام عین الله هفتم مهرماه در بیست و سومین همایش ملی سالانه و نهمین همایش بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی در اردبیل اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد شکوفایی تاریخی در ایران اسلامی بودیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 66 دانشگاه علوم پزشکی، 260 هزار دانشجوی پزشکی و 20 هزار هیأت علمی در کشور مشغول به کار هستند، افزود: در طول 44 سال پس از انقلاب اسلامی ایران مشکلات زیادی از جمله حوادث ضد امنیتی، جنگ، دشمنان قسم خورده ما وجود دارد. فشارهای اقتصادی، علمی، نظامی و فناوری را بر کشورمان تحمیل کرده اند تا از پیشرفت و شکوفایی ایران جلوگیری کنند، اما با وجود این دشمنی ها، پیشرفت های زیادی حاصل شده است.

عین الله با اشاره به اینکه استان های مرزی باید به دیپلماسی سلامت توجه ویژه داشته باشند، گفت: در آخرین نشست ژنو جلساتی با وزرای بهداشت منطقه برگزار شد و این وزرا به قدرت جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت پی بردند. درمان و آموزش پزشکی در منطقه و درخواست های زیادی برای همکاری آنها مطرح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: استان های مرزی باید به دیپلماسی سلامت با کشورهای همسایه خود توجه ویژه داشته باشند تا در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش با همسایگان ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا