عمومی

استبداد از نفوذ اندیشه روحانیت واهمه دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله سید حسن عاملی عصر امروز دوشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم رضوی در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل اظهار داشت: در طول تاریخ همواره خون شیعیان در راه دفاع از اسلام و اسلام ریخته شده است. آموزه های الهی: ارائه رهبری خوب و شناسایی رهبری خوب خط قرمز حاکمان تشنه به خون زمان بود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آسیب را شیعیان از این حاکمان متحمل شدند سرکش ترین وی با بیان اینکه این گروه در دست دولت ظالم است، گفت: آنها رفته اند و می خواهند از طریق عادی سازی روابط با این رژیم دروغین آشنا شوند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: علمای شیعه سابقه آزار و اذیت دارند و همواره در طول تاریخ توسط ظالمان قتل عام شده اند زیرا دنیا حق و باطل و سعادت و شقاوت را برای انسان آشکار می کند و این بر خلاف است. اندیشه شیطانی استکبار جهانی و در طول تاریخ سعی کرده اند مردم را در جهل و ظلم غرق کنند.

وی کارگران شهدای محراب از امام علی تا آیت الله طالقانی را نمونه بارز روحانیت تندرو دانست و گفت: تاریخ هرگز چنین شخصیت هایی را نخواهد دید.

و معنویت شهدای محراب، حسادت، ترس و نفوذ آنان را کابوس استکبار جهانی اعلام کرد و گفت: روحانیت ما نیز با این روحیه است. آه تو در سنگرها از نظام و انقلاب دفاع می کنند.

امام جمعه اردبیل گفت: در هر کشوری که علما صلاحیت عمل داشته باشند و دست دزدان و متجاوزان را از کشور بگیرند، استکبار وارد شده و با نقشه شوم ترور آنان را نابود می کنند تا شیخ. زکزاکی و دیر ببر ببر این شور و شوق در حضور شیعیان آنها منفجر می شود و به دست همین حکام به شهادت رسیدند.

عاملی ادامه داد: هیچ ترسی در علمای ما از دشمنان و ظلم نبود و همین عامل قدرت های جهانی را بر آن داشت تا این شور ملی و مذهبی روحانیت را نفی کنند و در طول تاریخ به کشتار و نابودی آنان پشت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدای روحانیت بیشترین تعداد را در جنگ تحمیلی دارند، افزود: حادثه حرم رضوی نه اولین و نه آخرین فاجعه است، چرا که روحانیت به عنوان مرجع رهبری جامعه در کنار ملت ایستاده و راهگشاست. راهی برای رهبری جامعه.” مخالفان نیز رویای ترور آنها را در پشت صحنه می بینند.

اقتدارگرایی از نفوذ روحانیون هراس دارد

امام جمعه اردبیل می گوید حجاب شناسنامه ما در دنیاست و روحانیت با حجاب و چگونه او گفت: «زنان و ناموس ما بخشی از جامعه شده است.

عاملی مدرس شهادت را مصداق بارز مبارزه با استکبار دانست و گفت: این روحانی سرافراز در مقابل رضاخان ایستاد و در برابر سیاست رضاخان دست از سر نکشید تا سرانجام به شهادت رسید.

حضرت علی (پ) وی بزرگترین عالم شیعه را مبارز با ظلم دانست و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ از چنین ظالمان بزرگی در امان نبوده و شهادت آنان در حرم درس عبرتی برای همه آزادی خواهان و بزرگان جهان است.

امام جمعه اردبیل یکی دیگر از دلایل ترس دشمنان از علما را استقلال طلبی روحانیت برشمرد و گفت: روحانیت از استقلال کشور دفاع می کند و ما استقلال ایران را مدیون روحانیت هستیم زیرا اگر اینها روحانیت در تاریخ نبود، کشور و ایران را به حراج می فروختند. که در شرف تقسیم بود.

عاملی افزود: روحانیون به رهبری امام راحل در مقابل آنها ایستادند و اگر نهضت امام خمینی (ره) نبود، کشور در آستانه نابودی قرار می گرفت.

و ادامه داد: علمای شیعه حدود نظام هستند و هر جا که فکر شیطانی در فکر غارت و چپاول دکترین شیعه و انسان دوستانه بود دست به کار شدند و نقشه را در نطفه خفه کردند و این مهم است. عامل انزجار دشمنان روحانیت».

امام جمعه اردبیل از علما و روحانیون روایتگر دین ناب و اسلام ناب در جهان یاد کرد و گفت: علمای شیعه در هر دوره ای هستند که می خواستند با ایستادگی در مقابل دین و مذهب مردم را تحریف کنند. خرد چنین چیزی جایز نیست.

عاملی گفت: وهابیت تا علما نبود رشد کرد و قیام کرد زیرا وهابیت به دنبال تحریف معارف قرآن بود اما روحانیون از حریم قرآن دفاع کردند و با معرفی این جوامع نقشه شوم مردم را خنثی کردند. دشمنان برای منحرف کردن افکار عمومی». و

وی خاطرنشان کرد: در قاموس روحانیت بیم و هراسی وجود ندارد زیرا روحانیت برای دین محمدی و اسلام ناب محمدی بهای سنگینی پرداخت و حتی ظلم و ظلم باقی می ماند و بدی مغرور می شود.

دکمه بازگشت به بالا