عمومی

اشتراکات اقتصادی و دیپلماسی زیادی بین ایران و عراق وجود دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ماهر الوان بعدازظهر شنبه در مراسم رونمایی از سایت چهار زبانه جهانشهر اظهار داشت: مشترکات اقتصادی و دیپلماتیک زیادی بین ایران و عراق وجود دارد و این برنامه فرصت خوبی برای نشان دادن این اشتراکات است.

سرکنسول عراق در مشهد افزود: سردار سلیمانی و ابومهدی به شهادت رسیدند. مهندس من عمیقاً تسلیت می گویم و امیدوارم روابط و وجه اشتراک ما در آینده افزایش یابد.

استفاده از وب سایت چهار زبانه جهانشهر باعث افزایش ارتباط بین بین المللی یک صحنه خواهد بود

در ادامه محمد شهریار، سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد، گفت: چند زبانه بودن سایت جهانشهر، اشتراکات فرهنگی و برادری را افزایش می دهد و مشهد را به ارتفاعات بالاتری می رساند.

سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان گفت: تمرکز بر کار دیجیتال باعث می شود از فرصت شهر مشهد برای تبادل اطلاعات استفاده کنیم و این موضوع در آینده نزدیک به منظور شهر ما نیز استفاده خواهد کرد.

وی افزود: در دسترس بودن سایت جهانشهر به چهار زبان کار بزرگی است و برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

کار شهرداری امروز باعث تسهیل گفتگو بین مشهد و افغانستان می شود

عبدالجابر حامیان سرکنسولگری افغانستان در مشهد گفتند: کار شهرداری امروز بحث بین این دو شهر را که از نظر معنوی و تاریخی یکسان است، تسهیل می کند. ما قول می دهیم که هر نوع همکاری را تسهیل کنیم.

سرکنسولگری افغانستان در مشهد گفت: حضرت امام خمینی (ره) همیشه می فرمودند اسلام مرز نمی شناسد. ما اشتراکات معنوی، فرهنگی، زبانی و مذهبی داریم که ما را از هم جدا نمی کند. هر جا آنها مرز دارند و ما باید پل بسازیم هر جا لفاظی باشد، هیچ دیدگاهی مؤثرتر و صادقانه تر از اسلام و زبان فارسی نیست.

وی گفت: از میزبانی بیش از 4 دهه ملت ایران از مهاجران افغانستانی به ویژه مشهد به خاطر خدمات شهرداری، آموزش و پرورش شهروندان تشکر می کنم. اگر مشهد و هرات را خواهرخوانده بدانیم، باز فاصله ایجاد می کنیم، مشهد و هرات خواهر دوقلو هستند. ما شباهت های زیادی با هم داریم، بنابراین ما خواهران دوقلو هستیم که باید با هم شهرها را زیباتر کنیم.

حامیان آزود: یک صفحه جدید باید باز شود. اقدام شهرداری امروز بحث بین دو شهر را که از نظر روحی و تاریخی یکسان هستند، تسهیل می کند. ما قول می دهیم که هر نوع همکاری را تسهیل کنیم.

دکمه بازگشت به بالا