عمومی

گرگان برای قهرمانی دیپلماسی نداشت/ انتقاد از نحوه اعتراض شهرداری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آنلاین نیوز – گروه ناحیه: در آخرین روزهای فروردین ماه ، انجمن بسکتبال تصمیم گرفت طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری ، لیگ برتر را برای فصل 99 و بدون اعلام قهرمان فعلی لیگ ، تکمیل کند. 98 طول کشید.

این اطلاعیه باعث شد تا مدیران شهرداری گورگن که تا پایان مرحله مقدماتی این مسابقات را هدایت می کردند ، نسبت به این تصمیم اعتراض کرده و عنوان قهرمانی این فصل را کسب کنند.

ما با محمد ایزدباناه ، عضو کمیته فنی انجمن بسکتبال صحبت کردیم تا بدانیم که چطور لیگ کار می کند و سرنوشت لیگ چگونه تصمیم می گیرد.

* چه اتفاقی برای بسکتبال افتاد؟

در تاریخ 6 مارس ، جلسه ای در الاتحاد برای تعیین تکلیف لیگ برتر بسکتبال برگزار شد که نمایندگان همه تیم ها از جمله شهرداری گرگان با توافق پایان بخشیدن به مسابقات موافقت کردند اما هیچ صحبتی برای پیروزی در مسابقات قهرمانی وجود ندارد.

اصولاً فدراسیون این جلسه را برای تصمیم گیری در مورد شرایط فعلی برگزار کرد متاسفانه نمایندگان کلوپ های شهرداری (آقای افروشه و آقای شاهین طبا) موافقت کردند که لیگ را ببندند ، اما آنها قهرمانی را نامگذاری نکردند.

* تیم شهرداری چگونه اعتراض کرد؟

نحوه برخورد با این تصمیم اتحادیه اشتباه بود. مشکل سیستم فنی تیم گرگان این است که شهرداری گرگان در این زمینه دیپلماسی خوبی نداشته و تعدادی از افرادی که از لحاظ فنی در سطح بالایی هستند می توانند به تهران بروند و با رئیس اتحادیه صحبت کنند.

سایر تیم ها لابی خود را دارند و این تصمیم به راحتی نمی تواند گرفته شود. اگر تعدادی از بسکتبالیست ها با جورج دیدار می کنند و با آقای طباطبایی صحبت می کنند ، ما به این روش آسیب نمی دیدیم ، می خواهیم با هواداران صحبت کنیم اما منطقی تر.

مقامات تیم می توانند ادعا كنند كه اگر شما نمی توانید مسابقات لیگ بازی كنید ، می توانید قهرمان را انتخاب كنید و اگر به هر دلیلی نمی توانند این مسابقات را انجام دهند ، باید گرگان را كه قهرمان دور مقدماتی بود ، به عنوان قهرمان لیگ معرفی كنند. این دیپلماسی منطقی بود.

من هم این پیشنهاد را به شهردار دادم و به او گفتم كه این كار را انجام دهد زیرا كسی در حال دفاع از خط بسکتبال در گرگان است.

مسئولان تیم شهرداری در جلسات می نشینند و در مورد قهرمانی صحبت نمی کنند و وقتی به گرگان می آیند ، او می گوید: “ما باید قهرمان شویم.” این روش خوشحال نیست و آنها مجبور بودند توضیح دهند که در این جلسه چه اتفاقی افتاده است و البته صورتجلسه در دسترس است. .

اگر در همان جلسه صحبت از قهرمان باشد ، تیم ها صحبت می کنند و در مورد قهرمانی تصمیم می گیرند.

طبق اعلام شهرداری گرگان ، امسال هشت میلیارد تومان برای این تیم هزینه شده است و متاسفانه این فرصت از دست رفت.

* شانس برگزاری بازی ها چیست؟

بازی ها مشمول بازی های آسیایی است و اگر این بازی ها برگزار شود ، مسابقات لیگ برای تعیین قهرمان ادامه خواهد یافت.

در هفته آینده تا 10 روز ، فدراسیون پاسخ خود را از انجمن بین المللی بسکتبال (فیفا) در مورد عدم برگزاری بازی های غرب آسیا دریافت می کند. اگر برگزار شود ، ما در ماه ژوئیه یک لیگ مرکزی خواهیم داشت و قهرمان تصمیم می گیرد ، اما اگر فیبا اعلام کند که در سال 2020 مسابقه ای نخواهیم داشت ، لیگ به همین روش تمام می شود.

اگر مسابقات آسیایی داشته باشیم ، مسابقات در ماه جولای بدون تماشاگر و در یک مکان برگزار می شود و هر تیمی که شرایط میزبانی آن را داشته باشد ، مسابقات را برگزار می کند.

طبق آخرین اطلاعات ، مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا برگزار نمی شود و اگر این اتفاق بیفتد ، فدراسیون به طور عملی لیگ را مانند گذشته خاتمه می دهد و قهرمان را مشخص نمی کند.

آیا رفتار اتحادیه صحیح بود؟

من به این موارد اعتراض کردم و به آقای طباطبائی گفتم که موضوع یک تیم نیست بلکه کل بسکتبال ایران است. سال گذشته بیش از 80 میلیارد تومان برای بسکتبال هزینه شده است.

آنها خود را تنظیم کرده اند تا بدانند که در بازی های آسیایی چه می گذرد.

* چرا وقتی شایعات پایان لیگ گسترش یافت ، شهرداری گرنجان موضوع را جدی نگرفت؟

من با آن موافقم. گفتن دشوار است وقتی نماینده شما در اتحادیه نشسته و حرفی در مورد قهرمان نمی گوید و حالا در مورد گرفتن کار صحیح صحبت می کند ، این فراتر از افکار عمومی است.

دقایقی از طرف دوستان امضا شده است اما ما نمی خواستیم در آن زمان در رسانه باشیم.

* آیا امید برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای پیروزی در پلی آف وجود داشت؟

تیم های سطح بالا و حرفه ای مانند پتروشیمی ، مهران چیمیدار و نفت آبادان که مدعی جذب تیم هستند ، جوازهای خود را تشکیل می دهند تا از هزینه های اضافی خودداری کنند تا بتوانند در مرحله مقدماتی جایگاه خود را بین چهار تا پنج تیم اول حفظ کنند.

با این حال ، تیم شهرداری گورجان در این مسابقات 100٪ از پتانسیل خود را داشت ، یعنی از ابتدا یک بازیکن خارجی داشت و خرید دوم را انجام داد که به دلایلی با “بهنام یاخالی” جایگزین شد و این تیم سهم خارجی خود را پر کرد.

تیم های اصلی این نوع رفتار سرمایه گذاری را قبول ندارند ، آنها دور مقدماتی را بدون حضور یک بازیکن خارجی در سطح ارزان تر برگزار می کنند و قصد دارند واجد شرایط شوند. بازیکنان خارجی به پلی آف اضافه شده اند تا بتوانند در مسابقات قهرمانی شرکت کنند.

بنابراین ، وی با جذب و توانمندسازی تیم های دیگر ، بر رهبری و موقعیت شهرداری گورجان در پلی آف سایه افکند. آنها به صورت حرفه ای عمل کرده اند و بازیکنان خارجی را حفظ خواهند کرد و رشد بزرگی خواهند داشت که کار را برای جورج دشوار می کند.

* بسکتبال به یک جشنواره فرهنگی تبدیل شده است.

بسکتبال در گرگان موقعیت خوبی دارد و تماشاگر و توانایی هایی از افرادی داریم که در هیچ کجای ایران وجود ندارد. امسال سرمایه گذاری خوبی برای این تیم انجام شده است که امیدواریم ادامه یابد.

* آیا بازیکنان غیر اصیل به تیم ضربه می زنند؟

منتقدان تیم شهرداری به دلیل عدم استفاده از بازیکنان و قدرتهای محلی مورد انتقاد قرار گرفته اند و امیدواریم در سالهای آینده این نقص برطرف شود و از اسکلت تیم محلی استفاده شود.

سالهاست که ما با بچه های محلی نور بسکتبال را در گرگان نگه داشته ایم و جوانان محلی بسیار خوبی داریم که برخی از آنها نیز عضو تیم جوانان ایران هستند.

این تیم می تواند 15 بازیکن ، که نیمی از آنها محلی هستند ، داشته باشد تا بازیکنان تیم اصلی را در سال های بعدی جایگزین کنند.

یک بازیکن غیر اصلی در این تیم وجود دارد که حتی یک بار در زمین بازی نکرده است.

من به وضوح بازیکنان محلی را نادیده می گیرم ، بازیکنان را از روی نیمکت بیرون کشیدیم ، این موضوع چندین بار مطرح شده است و قطعاً به بسکتبال آسیب می رساند.

باید 10 درصد بودجه صرف ساخت و ساز شود اما متأسفانه هیچ توجهی به این مشکل نشده است و نتیجه را خواهیم دید.

* گرگان توانایی صادرات بازیکنان را دارد؟

نه در کوتاه مدت ، بلکه او می تواند در دراز مدت این کار را انجام دهد.

* توصیه شما برای لیگ بعدی چیست؟

امسال لیگ زودتر برگزار شد و به احتمال زیاد ما بیش از 16 تیم و حداکثر 20 تیم خواهیم داشت.

فدراسیون در نظر دارد لیگ ایران را به دو بخش تقسیم کند. اگر این اتفاق بیفتد ، لیگ از ماه سپتامبر شروع می شود و سعی می کنید زودتر آن را تمام کنید.

تیم هایی که می خواهند در مسابقات شرکت کنند باید از این پس جذب نیرو را شروع کنند.

تیم بسکتبال در شهرداری گورجان از اسکلت نسبتاً خوبی برخوردار است ، علاوه بر جذب بازیکنان خارجی و چهار بازیکن خوب محلی ، بسته شدن این تیم با 9 بازیکن محلی امکان پذیر است.

تجربه نشان داده است که در بازی ، بیش از هشت نفر در زمین بازی نمی کنند ، ما این تعداد بازیکن محلی را در سطح شهر و شهرستان داریم و آنها می توانند مفید باشند.

* اخرین حرف؟

این داستان جانبازان و خانواده بسکتبال را ناراحت می کند. کسانی که 30 تا 40 سال بسکتبال را در گرگان نگه داشته اند ، اکنون نادیده گرفته می شوند.

درست نیست که وقتی پول نداریم و دستمان خالی است به سراغ بومیان برویم و وقتی شرایط کامل و طبیعی است به دنبال غیر شهروندان باشیم.

بسکتبال گرجستان کمبود کادر فنی را ندارد و تجربه نشان داده است که هرچه بیشتر به کار اختصاص داده شوند ، بهتر عمل می کنند.

پیشنهاد من توجه بیشتر به قدرتهای بومی است زیرا تعصب که از نیروهای بومی برخوردار است نیروی غیر بومی ندارد و به همان اندازه که تماشاگر از حضور بازیکنان بومی راضی است ، وی از حضور بازیکنان بومی راضی نیست.

مهمترین چیزی که یک تیم بسکتبال به آن نیاز دارد ، انسجام بین این تیم است و این انسجام منجر به حمایت می شود.

دکمه بازگشت به بالا