اقتصادی

شمارش معکوس آبرسانی به گرگان / تسریع در تکمیل حفر ۷۶ حلقه چاه عمیق

دیباروز/ گلستان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با تکمیل حفاری 76 حلقه چاه عمیق در آینده نزدیک، پروژه آبرسانی اضطراری شهر گرگان به پایان رسیده و اجرای پروژه های کوتاه مدت و کوتاه مدت به اتمام رسیده است. کامل شده است. پروژه های بلند مدت آغاز خواهد شد.

سید محسن حسینی ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از پروژه های اضطراری و کوتاه مدت آبرسانی شهر گرگان اظهار داشت: تصویر کلی آبرسانی مرکز استان گلستان با اجرای طرح های مختلف در حال اجرا است. شهر گرگان به سه صورت احتمالی، کوتاه مدت و بلندمدت و در صورت تکمیل، مشکلات حوزه برطرف می شود.

مدیرکل آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه طرح های اضطراری باید در سال 1394 به اتمام می رسید، ادامه داد: در این راستا قرار بود حفاری 76 حلقه چاه، احداث 120 هزار مترمکعب مخزن و 185 کیلومتر زیرسازی انجام شود. خطوط لوله که متأسفانه تا کنون ادامه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تا ابتدای سال 1400 از 76 حلقه چاه، 66 حلقه چاه حفاری شده است، بیان کرد: از این تعداد 62 حلقه چاه تجهیز و بهره برداری شده است.

حسینی با بیان اینکه تا 19 مرداد 1401 پنج حلقه چاه دیگر راه اندازی می شود، خاطرنشان کرد: تا سال 1400 بیش از 47 هزار متر مکعب آب به بهره برداری رسید که این تعداد از 1400 حلقه تا امروز افزایش یافته است. و 69 هزار متر مکعب افزایش یافت.

با تاکید بر اینکه کل منطقه گلستان در سال 1401 شمسی با اعتبار 4 هزار میلیارد ریال برنامه ریزی شد که دو هزار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و دو میلیارد ریال از اعتبارات استانی تامین شد.

رئیس شورای آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه هزینه حفر هر چاه بین 50 میلیارد ریال تا 70 میلیارد ریال است، یادآور شد: انواع چاه های حفر شده، چاه های عمیق از عمق 30 متر تا 250 متر است و در صورت تکمیل، به اهداف تامین آب اضطراری شهر گرگان دست خواهد یافت.

با اشاره به اینکه در اهداف کوتاه مدت استفاده از آب های سطحی با استفاده از توان سدها و در اهداف بلندمدت اجرای طرح شیرین سازی آب دریا مد نظر است، تصریح کرد: بیش از 90 درصد آب آب های زیر از شهر گیرکان تامین می شود، سرزمینی که تعداد جمعیت آن از 450000 تا 500000 نفر است.

این مسئول در قسمت پایانی سخنان خود به عدم قطعی برق در تابستان سال جاری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه قطعی برق باعث توقف سرویس دهی چاه های آب نشد و خوشبختانه نسبت به سال گذشته خدمات رسانی شد. امسال قطعی آب به شدت کاهش یافته است

به گزارش دیباروز، خبرنگاران حاضر از پروژه های تکمیل شده یا در دست اقدام شرکت آب منطقه ای گلستان از جمله مخزن گرم آبادشت، سد کوثر، حفاری چاه نومل و چاه شسط کالا بازدید و با توضیحاتی در خصوص کارشناسان این شرکت در جریان وضعیت موجود قرار گرفتند. پیشرفت این پروژه ها به تفصیل شرح داده شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا