اجتماعی

پرونده ترک‌فعل احیای خلیج گرگان روی میز دادستانی/”زیارت” قربانی نادیده‌انگاری ظرفیت‌ گردشگری

دیباروز/ گلستان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از موضوعاتی که در حوزه خروج از اقدامات مدیران در دادستانی کل استان گلستان مطرح است، موضوع احیای خلیج گرگان و مشکلات مربوط به جزیره آشوراد است.

حیدر آسیابی عصر امروز پنجشنبه 3 تیرماه در گفت و گو با خبرنگاران گلستان با اشاره به تشریفات قضایی برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در گرگان اظهار داشت: در حوزه امور اراضی از ابتدای تیرماه سال گذشته تا 30 خردادماه جاری است. در سال جاری 10 قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی، 298 پرونده سرکوبی معادل 16 هکتار در گلستان، 68 مورد حکم قطعی معادل نزدیک به یک و نیم هکتار اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه آنچه در مورد تصرف زمین و مدیریت آن بر روستای زیارت گفته بودیم انجام دادیم، گفت: با اقدامات انجام شده و ایجاد مانع در ابتدای ورودی روستای زیارت، غیرقانونی شد. ساخت و ساز در این روستا به صفر رسیده است و مصالح را به روستا منتقل کنید.

رئیس کل دادگستری استان گلستان هدف از این کار قوه قضائیه را مقابله با زمین خواری و جرایم ارتکابی در حوزه امور اراضی عنوان کرد و ایشان راهنمای عالی انقلاب و رئیس قوه قضائیه هستند.

آسیابی با بیان اینکه به همراه دادستان مرکز گلستان و مدیران مسئول در امور اراضی به مدت 6 ساعت در حوزه حج مشرف شدیم، تائید کرد: یکی از دلایل ساخت و سازهای غیرمجاز در حج عدم توجه دستگاه های اجرایی است. مسئولین به ویژه در حوزه گردشگری.

وی با بیان اینکه تاکنون دو جلسه رفع موانع گردشگری در روستای زیارت از توابع دادسرای گلستان به منظور رونق سرمایه گذاری گردشگری برگزار شده است، یادآور شد: در حالی که زیارت پتانسیل بالایی در گردشگری دارد، اما در حوزه صنایع دستی، بوم گردی است. گردشگری و غیره سبک عمل کرده است.

رئیس کل دادگستری منطقه گلستان به اقدامات اخیر در خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: قبل از سفر رئیس جمهور اعتباری برای طرح احیای خلیج گرگان در بین مصوبات سفر وجود نداشت و بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار ندارد. اعتباری که متعاقباً در مصوبات گنجانده شد، رئیس جمهور دستور آغاز هرچه سریعتر احیای خلیج گرگان را صادر کرد.

آسیابی با بیان اینکه احیای خلیج گرگان کار ساده ای نیست و مستلزم لایروبی و بازگشایی قنوات است. و در جزیره آشوراده جلسه بررسی مشکلات خلیج گرگان و جزیره آشوراده تشکیل شد و در آن جلسه این قانون حذف شد. به سمت خلیج گرگان در پیش‌زمینه.

وی با تاکید بر اینکه دولت مصمم به احیای خلیج قرجان است و ما نیز به عنوان قوه قضاییه پیگیر احیای این خلیج خواهیم بود، تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه مهجوریت در دادسرای مرکز گلستان وجود دارد این است. مربوط به موضوع احیاء خلیج گرگان و مشکلات مربوط به جزیره آشوراد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا