اجتماعی

۱۲۷ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان منشأ گردوغبار است/ توسعه بیابان‌زدایی و احیای مراتع

دیباروز/ گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه 317 هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان مستعد بیابان زایی است گفت: حدود 127 هزار هکتار از این اراضی منشاء ریزگردها هستند.

عبدالرحیم لطفی با اشاره به نتیجه سفر رئیس جمهور به گلستان به دیباروز گفت: موضوعات در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به گلستان این موارد مورد توجه قرار گرفت و حدود 500 میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری، آبخوان داری، توسعه جنگل ها و حمایت ها در نظر گرفته شد که طی سه سال آینده محقق می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه تخصیص این اعتبار منجر به اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در 350 هزار هکتار از مناطق کوهستانی، دامنه تپه ها و اراضی ملی نیازمند این عملیات می شود، تصریح کرد: در صورتی که این عملیات انجام شود. اتفاق می افتد، سطح عملیات ما در شهرستان به یک میلیون هکتار خواهد رسید.

لطفی با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار هکتار از اراضی استان گلستان نیازمند آبخیزداری و آبخوان داری است، تاکید کرد: تخصیص اعتبار برای عملیات در سطح یک میلیون هکتار شرایط مطلوبی را برای گلستان و استان از نظر ارتقای ایمنی و بحث آب ایجاد می کند.

وی از اختصاص 115 میلیارد تومان اعتبار برای بیابان زدایی و احیای مراتع استان گلستان در مدت سه سال خبر داد و بیان کرد: برای این مهم هماهنگی و هماهنگی های لازم در سفر رئیس جمهور به گلستان صورت گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه برخی از شهرستان های استان در معرض بیابان زایی، منشأ ریزگردها هستند، گفت: حدود 317 هزار هکتار از اراضی شمالی منطقه گلستان در معرض بیابان زایی و حدود 127 هزار هکتار است. . منشا این اراضی گرد و غبار است که نیاز به احیا و تثبیت خاک در این مناطق دارد.

لطفی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته اقدامات خوبی از سوی همکاران ما در گنبدکاووس و آکالا برای مقابله با بیابان زدایی انجام شده است که این کار در دست توسعه است و گنبدکاووس نیز به این طرح مقابله اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع 616 میلیارد تومان عواید سفر رئیس جمهور به گلستان است که امیدوارم این اعتبارات را به درستی و به درستی هزینه کنیم و بخشی از مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خواهد بود. حل شد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا